islam is de antichrist

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: islam is de antichrist

Berichtdoor mohamed » 24 jul 2011 09:13

zomaariemand schreef:Mohamed, ik ben ook gedoopt. Ik ben toch van de kerk weggegaan. Dopen alleen is dus niet voldoende, zoals jij nu suggereert.

Ik ben in tijden niet meer zo fout geïnterpreteerd, doe je het er nou om of snap je echt geen snars van wat ik bedoel?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 jul 2011 09:20

Theosoof schreef:Maar wat de Katholieke stroming ermee gedaan heeft is het een geloof religie van gemaakt. De woorden van Jezus zijn verworden tot: "Als je gelooft, dan kom je in de hemel". In plaats van "doe dit en dat, en het koninkrijk gods (wat IN de mens is en geen toekomst muziek) zal zichtbaar in je worden.

En dat is jammer

Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar dat is niet alleen de RKK die daar verantwoordelijk voor is denk ik, maar ik vind het ook jammer. Niemand is nu tevreden en ze wachten allemaal op wat beters en dat is een belediging voor degene die ons dit cadeau heeft gedaan.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 24 jul 2011 09:52

quote="mohamed"
Dat klopt helemaal schaapje, daarom vind ik dat er in deze tijd te veel waarde aan de waterdoop toegekend wordt. Het is een mooi symbool, maar de geestelijke wedergeboorte is waar het om gaat.

Helemaal mee eens, alleen gedoopt zijn betekent dus niet dat je gered bent.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 24 jul 2011 10:20

En ik denk dat Joh.1:5-8 slaat op Joh. 19: 34
Maar één van de soldaten stak een speer in Zijn zijde en terstond kwam er water en bloed.

ik heb mijn bericht weg gehaald, het is of-topic en het hoort niet thuis op een open forum.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 jul 2011 20:21

mohamed schreef:Dat klopt helemaal schaapje, daarom vind ik dat er in deze tijd te veel waarde aan de waterdoop toegekend wordt. Het is een mooi symbool, maar de geestelijke wedergeboorte is waar het om gaat.

schaapje schreef:Helemaal mee eens, alleen gedoopt zijn betekent dus niet dat je gered bent.

Betekent niet gedoopt zijn dan wel dat je verloren gaat?

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 24 jul 2011 23:14

kunnen we aub, net als in de bijbel onderscheid maken tussen dopen voor onderdompelen en besprenkelen ?
(Ook in het grieks waren daar 2 totaal verschillende woorden voor)

Petrus schrijft wat de doop is, een bede van een goed geweten , niet dat van je ouders, en bovendien is de betekenis van Gods tekenen altijd terug te vinden in de symbolen. een doop laat in dit geval zien dat je je oude leven begraaft, en wederopstaat in een nieuw leven
Wat symboliseren een paar druppels water op een onbewust babietje, terwijl dit het geestelijke verbond zou moeten bezegelen?De baby weet niet eens wat er gebeurt!
Vandaar dat Paulus ook zegt, besneden zijn of niet besneden zijn (of besprenkeld dus, als misplaatste vervanging van de besnijdenis) betekent niets, maar of de mens een nieuwe schepping is!!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 jul 2011 23:50

boer schreef:Vandaar dat Paulus ook zegt, besneden zijn of niet besneden zijn (of besprenkeld dus, als misplaatste vervanging van de besnijdenis) betekent niets, maar of de mens een nieuwe schepping is!!

Amen!

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 25 jul 2011 10:25

boer schreef:kunnen we aub, net als in de bijbel onderscheid maken tussen dopen voor onderdompelen en besprenkelen ?
(Ook in het grieks waren daar 2 totaal verschillende woorden voor)

Petrus schrijft wat de doop is, een bede van een goed geweten , niet dat van je ouders, en bovendien is de betekenis van Gods tekenen altijd terug te vinden in de symbolen. een doop laat in dit geval zien dat je je oude leven begraaft, en wederopstaat in een nieuw leven
Wat symboliseren een paar druppels water op een onbewust babietje, terwijl dit het geestelijke verbond zou moeten bezegelen?De baby weet niet eens wat er gebeurt!
Vandaar dat Paulus ook zegt, besneden zijn of niet besneden zijn (of besprenkeld dus, als misplaatste vervanging van de besnijdenis) betekent niets, maar of de mens een nieuwe schepping is!!

En zo komen we via de Islam weer(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) terecht bij kinder- en/of volwassendoop. Hele, hele, maar dan ook echt heel intens diepe zucht.... #-o :roll: :x :x :x
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 jul 2011 11:31

Race406 schreef:En zo komen we via de Islam weer(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) terecht bij kinder- en/of volwassendoop. Hele, hele, maar dan ook echt heel intens diepe zucht.... #-o :roll: :x :x :x

Tja, je zult maar een stokpaardje hebben, toch? ](*,)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 25 jul 2011 11:32

Aangezien het al pagina's lang niet meer over de islam of de antichrist gaat, is een slotje wel op z'n plaats.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Terug naar “[Religie] - Open forum”