Adieu God

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

antoon

Re: Adieu God

Berichtdoor antoon » 30 apr 2015 17:46

Ach, nee, alsjeblieft niet weer dat lijstje. Dat hebben we al eens eerder gezien, beste Antoon. En ik heb ook wel eens opgemerkt dat je netjes het werk van een oude historicus narekent. En dat het niet heel bijzonder is dat als je dezelfde gegevens gebruikt, je dezelfde antwoorden krijgt.

ten dele ik heb ook genoeg, meer dan genoeg nieuwe dingen gebracht en het verband aangetoond

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 30 apr 2015 18:23

Antoon : de mensen en cultuur bestaan inderdaad ongeveer 6000 jaar, de de aarde is veel ouder conform ook wat in de bijbel staat, best vriend

Hoe kom je er bij dat de aarde veel ouder zou zijn conform de bijbel ?

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 30 apr 2015 18:31

antoon schreef:Dat lag aan de mensen en hun bekrompenheid, de bijbel heeft er geen debet aan, ook nu trekken mensen weleens een verkeerde conclusie, waarbij zij zeggen dat het boek hun gelijk geeft.
dit wat betreft heelal

In de bijbel staat dat de tijd beïnvloed wordt als de zon wordt stilgezet. Het bleef toen dag. (Joz 10)

de mensen en cultuur bestaan inderdaad ongeveer 6000 jaar, de de aarde is veel ouder conform ook wat in de bijbel staat, best vriend

op chronologie zal ik nog wel een keer terugkomen in betreffende topic,

Je weet zelf ook wel dat pygmeeën al bij de oude Egyptenaren bekend waren, en dat de Egyptische cultuur veel ouder is dan de 4000 jaar van na de zondvloed.

Denk jij dat de natie uit de lucht kwam vallen, de onderzoeken van geschiedenis staaft de bijbelse geschiedenis

Wat bedoel je daar mee? Je bedoeld toch hopelijk niet de nazi's?
Ook gif is geschapen.

antoon

Berichtdoor antoon » 30 apr 2015 18:51

Bij jou moet je ook keer op keer opnieuw beginnen
Ooit van Jericho gehoord, ooit van wetenschappelijk onderzoek gelezen, oja dat verbrandde graan kwam uit de lucht vallen. De wetenschappelijke studie die de bijbel bevestigd klopt niet natuurlijk, dan zijn het ineens geen wetenschappers meer, ik kan het weten

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 30 apr 2015 20:26

antoon schreef:Bij jou moet je ook keer op keer opnieuw beginnen
Ooit van Jericho gehoord, ooit van wetenschappelijk onderzoek gelezen, oja dat verbrandde graan kwam uit de lucht vallen. De wetenschappelijke studie die de bijbel bevestigd klopt niet natuurlijk, dan zijn het ineens geen wetenschappers meer, ik kan het weten

Ach ja. jij kijkt ook niet verder dan je bijbelneus lang is. als je echt onderzoek zou doen ben je zowel doof als blind.

Jericho:
Geschiedenis

Gedurende meer dan 11.000 jaar bestonden er drie verschillende nederzettingen op of dicht bij de plek van het huidige Jericho. Het was waarschijnlijk een gewilde locatie vanwege voorraden drinkwater van een waterrijke oase en de gunstige ligging aan een oost-west route ten noorden van de Dode Zee.
Tell es-Sultan

De vroegste nederzetting bevond zich bij het tegenwoordige Tell es-Sultan (of Tell Sultan), op enkele kilometers afstand van de huidige stad. Het Arabische tell betekent heuvel -- opeenvolgende lagen van bewoonde grond die in de loop van de tijd op elkaar gebouwd waren op een heuvel, zoals dat bij veel nederzettingen in het Midden-Oosten en Klein-Azië gebeurde. De neolithische nederzettingen bestonden gelijktijdig met Çatal Hüyük en bevonden zich op een soortgelijk technologisch niveau. De bewoning wordt ingedeeld in diverse fases:

Proto-neolithisch: ca. 10.000 v.C. was het een rustplaats in de oase, lang voor het een stad werd. Er was een klein heiligdom, een verhoging in klei binnen een stenen muur. Op de vaste rots zijn aangestampte aarden vloeren en ronde muren. De oudste ommuurde vestiging dateert uit dezelfde tijd[2]. De bouwactiviteiten voor de nederzetting begonnen waarschijnlijk al voor de uitvinding van de landbouw, met stenen gebouwen behorend tot de Natufische cultuur uit het laat-Mesolithicum van voor 9000 v.Chr.
Prekeramisch Neolithicum A (of PPNA) ca. 9500 - 8300 v.Chr. Een nederzetting van vier hectare, omringd door een stenen muur, met een stenen toren in het midden van een van de muren : de toren van Jericho, (waarschijnlijk de oudste toren van steen ter wereld). Ronde huizen van lemen tegels. In een onderzoeksgeul werd een stenen muur gevonden die ofwel een stadsmuur is, ofwel, volgens Ofer Bar-Yosef een bescherming tegen overstromingen. Diverse gecultiveerde graansoorten werden gebruikt en er was veeteelt en jacht op wilde dieren.
Prekeramisch Neolithicum B (of PPNB) ca. 8500 - 6200 v.Chr. Vanaf 7700 v.Chr. was er een pauze in de bebouwing die meerdere eeuwen duurde. Daarna kwamen er nieuwe mensen. Er werden nu grote, rechthoekige gebouwen uit lemen tegels gebouwd en er werd een nieuwe muur gebouwd. Er is een uitgebreide verzameling van gecultiveerde planten gevonden. Mogelijk werden er schapen gefokt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jericho

Nogmaals:

Joz 10
De zon stond stil boven Gilboa en daardoor bleef het dag. Het staat in de bijbel Antoon! Geloof je nou de bijbel niet?

Wat betreft Egypte en de pygmeeën: doe maar net of je het niet weet. net zo makkelijk.
Ook gif is geschapen.

gravo
Majoor
Majoor

Berichtdoor gravo » 30 apr 2015 20:51

Antoon schreef:de mensen en cultuur bestaan inderdaad ongeveer 6000 jaar, de aarde is veel ouder conform ook wat in de bijbel staat, best vriend
oekaboeka schreef:Hoe kom je er bij dat de aarde veel ouder zou zijn conform de bijbel ?

Kijk eens aan, Antoon en oekaboeka gaan een boompje opzetten. Het gevecht der Bijbelgetrouwe Titanen gaat van start.
Ik ben d'r helemaal klaar mee voor.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 30 apr 2015 21:35

Lock&Stock schreef:Reacties zoals de jouwe doe me altijd denken aan dit plaatje;

Afbeelding

En die tekst, die in dat plaatje staat, is gesproken tekst. Dus 'creationists' zijn dan de aangesprokenen, waaruit volgt dat de spreker zelf evolutionist is. :mrgreen: =D>

(Waarom trouwens altijd Engels? Er zijn toch wel meer talen op de wereld?)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 30 apr 2015 21:39

gravo schreef:Kijk eens aan, Antoon en oekaboeka gaan een boompje opzetten. Het gevecht der Bijbelgetrouwe Titanen gaat van start.
Ik ben d'r helemaal klaar mee voor.

Afbeelding

antoon

Berichtdoor antoon » 30 apr 2015 22:01

Hetty. Ben je nu werkelijk niet wijzer,. Ik heb je recente studie gegeven. En je komt met een onnozel verhaal
Ik zal maar weer schoolmeesteren zoek op jericho onderzoek graan verbrand, als je het niet snapt zal ik morgen de directlink geven

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 30 apr 2015 22:13

antoon schreef:Hetty. Ben je nu werkelijk niet wijzer,. Ik heb je recente studie gegeven. En je komt met een onnozel verhaal
Ik zal maar weer schoolmeesteren zoek op jericho onderzoek graan verbrand, als je het niet snapt zal ik morgen de directlink geven

nee ik ben niet wijzer. zo blijkt. jij gelooft blijkbaar ook niet in de werkelijke geschiedenis van Jericho. Nou. kom maar op met die link.

Nogmaals: volgens de bijbel stond de zon stil. Wat invloed had op de tijd: het bleef langer dag.Jozua 10. Antoon. En die pygmeeën en Egyptenaren??
Ook gif is geschapen.

antoon

Berichtdoor antoon » 30 apr 2015 22:25

Je zal zelf moeten onderzoeken, ik word moe van jou en anderen met dat tegendraadse geschreeuw, Normale nederlandse deskundige onderzoekers bevestigen de geschiedenis, ik ga niet 100 keer dezelfde link geven, morgen misschien, op de zon kom ik nog terug

antoon

Berichtdoor antoon » 30 apr 2015 22:38

ik zal nogmaals de link geven
http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/ ... lijk.dhtml
zoek het op bij de volgende keer als je gaat dreinen zal ik je vriendelijk verzoeken om de kleuterschool over te doen, het gaat ook op voor Flicht, ga maar gewoon onderzoeken zonder vooroordeel. sterkte

antoon

Berichtdoor antoon » 01 mei 2015 07:57

https://www.studiebijbel.nl/PDF/JerichoArcheologie.pdf

Men dient niet altijd af te gaan op Wiki die de nieuwste gegeven weleens niet ondersteund

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 01 mei 2015 08:50

antoon schreef:ik zal nogmaals de link geven
http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/ ... lijk.dhtml
zoek het op bij de volgende keer als je gaat dreinen zal ik je vriendelijk verzoeken om de kleuterschool over te doen, het gaat ook op voor Flicht, ga maar gewoon onderzoeken zonder vooroordeel. sterkte

Nederlandse onderzoekers melden vandaag in het wetenschappelijk tijdschrift Nature dat ze met behulp van de zogenaamde koolstof-14 methode de ouderdom van graankorrels hebben bepaald.

Maar antoon, koolstof-14 datering is toch helemaal niet betrouwbaar? Of alleen wel als de uitkomsten in jouw straatje passen?

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 01 mei 2015 11:41

Op de een of andere wijze krijg ik het gevoel dat "bijbelgetrouwen" (lees, de hele bijbel letterlijk nemen, hoe dan ook), de wetenschap best willen omarmen, mits het maar uitkomsten heeft die in hun straatje past. Zodra de wetenschap ook maar iets constateert wat wel eens zou kunnen afwijken van hun straatje, volgen reacties waar menig xenofoob nog een puntje aan kan zuigen. Koolstof datering klopt niet wanneer er een uitkomst is van miljoenen jaren, maar klopt natuurlijk wel wanneer er enkele duizenden jaren uitkomt.

Wanneer houden de "bijbelgetrouwen" nu eens op met Gods Woord te schofferen door alles letterlijk te willen zien?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Terug naar “[Religie] - Open forum”