Ik vind het allemaal maar bar ingewikkeld en ik hoop dat je me niet kwalijk neemt als ik me maar liever bij mn oude vertrouwde uitleg van de statenvertaling met kanttekeningen houd.

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
mohamed schreef
@ Schaapje, begrijp je niet dat wetten uitsluitend dienen om kinderen in geloof op te voeden? En hoe kan een slaaf meer zijn dan een vrije?
ik heb ook de Statenvertaling en dat is de beste bron.
Het is ook niet eenvoudig, dat klopt.
Ik heb het ook moeten leren. Het is een leuk kinderliedje: "Lees je Bijbel bid elke dag als je groeien wilt, maar de Heer Zelf zegt: "Onderzoekt de Schriften".
Marloes1g schreef:Maar Wilsophie hoe versta jij dan de woorden die de Heere Jezus zelf tot Zijn dicipelen gesproken heeft over de einde der tijden en daaraan voorafgaande de grote verdrukking?Ik haal er maar wat even uit: In Mattheus 24:
Vers 9: Alsdan zullen zij U overleveren in verdrukking en zullen U doden en gij zult gehaat worden van alle volken om Mijns Naams wil.
Vers 21 en 22: Wans alsdan zal grote verdrukking wezen, hoedanig niet is geweest van het begin der wereld totnu toe en ook niet zijn zal.
En zo die dagen niet verkort werden, geen vlees zou behouden worden;maar om der uitverkorenen wil zullen die dagen verkort worden.
Marloes1g schreef:Bedankt voor je uitleg Wilsophie.
Ik vind het allemaal maar bar ingewikkeld en ik hoop dat je me niet kwalijk neemt als ik me maar liever bij mn oude vertrouwde uitleg van de statenvertaling met kanttekeningen houd.
Marloes1g schreef:...allemaal maar bar ingewikkeld ... liever bij mn oude vertrouwde uitleg van de statenvertaling met kanttekeningen ....
pitboel schreef:Bedankt alvast, een ieder, voor het meedenken.
schelpje3 schreef:Statenbijbel met of zonder kanttekeningen, allemaal goed, maar als we er geen Licht over krijgen zal het geen dageraad hebben. Je kunt de Bijbel ook verkeerd lezen!
Daar zie ik hier wel schrijnende voorbeelden van.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten