Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
antoon schreef:Als het niet helemaal duidelijk voor je is mag je het zeggen,
heb jij een duidelijke tegenberekening is het ook goed, en als die beter blijkt geef ik het ook toe.
Maar nu draai je er om heen, ik ga van alle historische gegeven uit , behalve dat Meijer van de Duitse school vorige eeuw het beginpunt op 3100 stelde zonder noemenswaardige argumentatie, daar stoor ik mij niet aan.
antoon schreef:Narmer was de eerste farao, en aangezien de consensus is dat de Egyptische samenleving in 3100 bc begon, gaat men er vanuit dat hij in dat jaar ook gesitueerd moet worden, het is gewoon geen bewijs, trouwens er worddt gezinspeelt dat er minstens 2 koninkrijken tegelijk waren, past goed in mijn constructie
1e tot en met de 3e dynastie plus ook de 12e dynastie vormden een geheel, aan de aandere kant 4e tot en met de 6e en mogelijk de 10e vormden een contemporain koninkrijk.
Als je ze opteld achter elkaar kom. Je tot fouten
Jvslooten schreef:Wat is precies het probleem met de eerste dynastie in 3100 v. Christus? Volgens mijn gegevens is dat 750 jaar na de zondvloed en ruim 400 jaar na de torenbouw van Babel.
hettys schreef:Nou, daar zit dan zo'n 1500 jaar tussen de schepping volgens Ussher en die tijdlijn van jou.. Dat lijkt me vrij veel als je nagaat dat die Ussher het wel precies heeft nagerekend. Op het moment heb ik geen tijd om het allemaal na te rekenen maar het is wel interessant. Ik ga me afvragen of de makers van jouw link de bijbelse tijd enigszins hebben gemanipuleerd om archeologische vondsten te gemoed te komen?
Voor Egypte maakt het trouwens weinig uit. Die historie begon al zo'n 8000 voor chr.
Heb jij het helemaal nagerekend?
Nou, daar zit dan zo'n 1500 jaar tussen de schepping volgens Ussher en die tijdlijn van jou.. Dat lijkt me vrij veel als je nagaat dat die Ussher het wel precies heeft nagerekend. Op het moment heb ik geen tijd om het allemaal na te rekenen maar het is wel interessant. Ik ga me afvragen of de makers van jouw link de bijbelse tijd enigszins hebben gemanipuleerd om archeologische vondsten te gemoed te komen?
Voor Egypte maakt het trouwens weinig uit. Die historie begon al zo'n 8000 voor chr.
Heb jij het helemaal nagerekend?
1034 Salomo begint tempelbouw in vierde jaar van zijn regering, 480 jaar na de uittocht 1 koningen 6:1
dus de uittocht is 1513 daarna is het makkelijk om het jaartal van de vloed te vinden
antoon schreef:Er wordt weer lekker om de hete brei heengedanst
de bijbelse chronologie plaatste de zondvloed onomstotelijk in 2370
4026 Schepping van Adam Genesis 2:7
2370 Begin van de vloed Genesis 7:11
2269 Geboorte Peleg
2234 Babylon opgericht
2188 Egypte opgericht volgens Manasses
ik heb heb al eerder gezegd. de schrift is onder inspiratie geschreven, ook de bijbelschrijvers geloofden in de vloed en schepping, regeringsduren, tijden van dingen, profetische perioden en bepalingen daar moet men van uitgaan
nog een keer de basis
537 was het einde van de ballingschap daar is iedereen het over eens, 70 jaar terug is 607
390 (optelling koningen en Ezechiel) jaar terug is 997
40 jaar terug is (plus 4e jaar regering)
1034 Salomo begint tempelbouw in vierde jaar van zijn regering, 480 jaar na de uittocht 1 koningen 6:1
dus de uittocht is 1513 daarna is het makkelijk om het jaartal van de vloed te vinden
hettys schreef:Nee, de vloed was bijbels gezien iets van 2400 v. Chr. zo'n beetje tijdens de bouw van piramides, dacht ik.
Klopt wel aardig ik kom op 2464. Abrahams geboorte was 2112, 352 jaar na de zondvloed en Noach was 952 jaar ( geb. 3064) Toen hij 500 jaar oud was kwam een zoon. Jafeth.
Noach was 600 jaar bij de zondvloed volgens Genesis 7 vers 11, dus dat klopt.
http://legacy-cdn-assets.answersingenes ... eBible.pdf
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten