Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Berichtdoor schelpje3 » 18 feb 2014 16:38

Ik zeg niets meer en voeg me bij de andere zwijgenden.
Tegen jouw opgeblazen eigendunk, is niets en niemand opgewassen.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 18 feb 2014 16:40

Wilsophie schreef:Dat is de "wijsheid" van Bambi, maar de wijsheid van God is aan Zijn kinderen geopenbaard dus dat geldt niet voor "ons allemaal" wie dat ook zijn, ik hoor daar NIET bij. Ik hoor bij de kinderkens aan wie het wel geopenbaard is.

Oh, ik dacht dat het aan dhr. Klein Haneveld en consorten geopenbaard was en dat hun volgelingen het alleen maar overnemen.

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 18 feb 2014 16:49

Faramir schreef:Vreemde uitspraak. God staat centraal op dit forum.
Dit is geen forum van bijbelaanbidders die de bijbel centraal stellen.

Los van de rest van het forum, vind ik dit in de eerste plaats een topic waarin de absolute waanzin centraal staat - je kan het zo gek niet verzinnen of het wordt hier als "bijbelse waarheid" geponeerd door de gezusters Trol :lol:

Faramir

Berichtdoor Faramir » 18 feb 2014 16:51

Wilsophie schreef:Klopt ik ben in de war met een ander forum waar de Bijbel centraal staat.

Uit nieuwsgierigheid; welk forum is dat dan wat de bijbel centraal stelt?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 18 feb 2014 16:56

Dat ga ik niet zeggen.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 18 feb 2014 16:58

Lol

Flight
Mineur
Mineur

Berichtdoor Flight » 18 feb 2014 17:07

Flight schreef:Laat je niet ontmoedigen Wilsophie! Ik lees je stukken met veel plezier. Ikzelf kwam laatst Elvis Presley tegen in de Kalverstraat. Niemand die het geloofd…maar het is echt echt echt waar.

Boerin schreef:Dat was Wayne.
http://www.youtube.com/watch?v=CWyYYXb71s0

Zie je wel Wilsophie…je wordt gewoon niet geloofd, ook ik niet. Alsof ik de echte Elvis niet kan onderscheiden van een valse Elvis…te ridicuul voor woorden.

Serieus:
Prachtig dames…ga zo door! Ik vermaak mij kostelijk. Ik vind de Ken Ham aanhangers (de rai's en kirdneh's op een andere topic hier) al behoorlijk koekoek…maar jullie beiden staan met stip op nummer 1. Een waardige plaats in de galerij van gekken me dunkt.

Orthodoxe religie is niet goed voor je!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 feb 2014 17:17

Flight schreef:Serieus:
Prachtig dames…ga zo door! Ik vermaak mij kostelijk. Ik vind de Ken Ham aanhangers (de rai's en kirdneh's op een andere topic hier) al behoorlijk koekoek…maar jullie beiden staan met stip op nummer 1. Een waardige plaats in de galerij van gekken me dunkt.

Hoho, holle aarde-geloof en alles wat de dames verder beweren, valt beslist niet onder de orthodoxe religie.
Het is juist een aanfluiting!

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 18 feb 2014 17:18

Wilsophie schreef:Dat is de "wijsheid" van Bambi, maar de wijsheid van God is aan Zijn kinderen geopenbaard dus dat geldt niet voor "ons allemaal" wie dat ook zijn, ik hoor daar NIET bij. Ik hoor bij de kinderkens aan wie het wel geopenbaard is.
Je weet best dat de wijsheid niks met (al dan niet holle) aarde's te maken heeft. De wijsheid van God openbaart zich in kracht (1kor.2:5) en genade (2kor.1:12), niet in schimmige theorietjes. Als het God behaagd had om een holle aarde te scheppen, dan hadden wij die holle aarde ook kunnen zien. De psalmdichter zingt er immers van: Looft de Heere en al Zijn werken. God wíl dat wij Zijn werken loven, dus laat Hij ons Die werken ook zien. Feit is, dat het voor ieder oog zichtbaar is dat de aarde niet hol is. Je kan het zelfs ook nog van de andere kant bekijken: als de aarde hol zou zijn -waar dus niks van te zien is- dan zou God dus onze ogen misleiden, bijvoorbeeld door het licht om te buigen. Maar dat doet Hij niet! In Hem is geheel geen onrecht. Over Zijn scheppende werk zegt de Schrift zelfs specifiek: De werken van Zijn handen zijn waarheid en recht.

Ik zal hieronder enkele teksten plaatsen uit Spreuken 9, ter overdenking. Leg je hart er eens naast en laat het Woord -de opperste Wijsheid- je tot een spiegel zijn.

Vrouwe Dwaasheid is onrustig,
louter onverstand: zij heeft nergens weet van.
Zij zit bij de deur van haar huis,
op een troon, op de hoogten van de stad.
om naar de voorbijgangers op de weg,
die rechtdoor willen gaan, te roepen:
Wie ook maar onverstandig is,
laat hij van zijn weg hiernaartoe afwijken.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 18 feb 2014 17:25

Inderdaad. Orthodox (grieks:orthodoxos) betekend juist: de juiste mening/visie/opvattingen hebben. Iets waar de hollowearthbelievers juist -voorzichtig uitgedrukt- uitzonderlijk ver vandaan staan. Of wou je zeggen dat het concept van ´de holle aarde´ je wel wat lijkt? :mrgreen:

Bambi

Berichtdoor Bambi » 18 feb 2014 17:26

schelpje3 schreef:Hoho, holle aarde-geloof en alles wat de dames verder beweren, valt beslist niet onder de orthodoxe religie.
Het is juist een aanfluiting!

Volgens mij bedoelde Flight het cynisch.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 18 feb 2014 17:34

xx
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 18 feb 2014 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 18 feb 2014 17:43

Wilsophie schreef:Ik word hier kotsmisselijk van. Bah!!

Kan ook liggen aan het voortdurend ondersteboven over de binnenkant van de aarde lopen natuurlijk... (hoewel ik me ook perfect kan voorstellen dat je daar géén hinder van ondervindt omdat jij niet meedoet met de leugen van de zwaartekracht, ofzo) :D

Bambi

Berichtdoor Bambi » 18 feb 2014 17:45

Wilsophie schreef:
Ik word hier kotsmisselijk van. Bah!!

Dat worden wij van je misbruik van de Bijbel, om je belachelijke theoriën, die van dhr. Klein Haneveld hebt overgenomen, te staven.
Wim2600 schreef:Kan ook liggen aan het voortdurend ondersteboven over de binnenkant van de aarde lopen natuurlijk... (hoewel ik me ook perfect kan voorstellen dat je daar géén hinder van ondervindt omdat jij niet meedoet met de leugen van de zwaartekracht, ofzo) :D

Dat is een goeie. :lol:

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 18 feb 2014 19:35

Bambi schreef:Oh, ik dacht dat het aan dhr. Klein Haneveld en consorten geopenbaard was en dat hun volgelingen het alleen maar overnemen.

Wilsophie schreef: Ik word hier kotsmisselijk van. Bah!!

Dat bedoelde ik toen ik schreef dat je niet raar moet opkijken als je wereldbeeld heel erg gek gevonden wordt door andere gelovigen. Maar dat niet alleen. Het wekt veel aversie op als mensen er zo'n bizar wereldbeeld op na houden en dan zeggen dat dit gebaseerd is op de bijbel.

Job 38
8 Of wie heeft de zee met deuren afgesloten,
toen zij losbarstte en uit de baarmoeder naar buiten kwam,
9 toen Ik haar een wolk gaf als kleding,
en de donkere wolken als haar omslagdoek.

10 Ik stelde haar Mijn grens,
en plaatste een grendel en deuren,
11 en zei: Tot hiertoe mag u komen en niet verder,
hier zal zich een grens stellen tegen de hoogmoed van uw golven.

Jij weet net zo goed als ik dat golven niet hoogmoedig zijn, dat er geen deuren met grendels in de zee zijn, en dat wolken niet als kleding dienen, En welke baarmoeder wordt daar bedoeld?
Je kleunt volkomen mis met je opvattingen en interpretaties omdat je geen idee hebt over wat letterlijk bedoeld is wat niet. Op die manier hebben mensen het gevoel dat je het hele geloof belachelijk maakt.
Ook gif is geschapen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”