Ik zeg niets meer en voeg me bij de andere zwijgenden.
Tegen jouw opgeblazen eigendunk, is niets en niemand opgewassen.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Wilsophie schreef:Dat is de "wijsheid" van Bambi, maar de wijsheid van God is aan Zijn kinderen geopenbaard dus dat geldt niet voor "ons allemaal" wie dat ook zijn, ik hoor daar NIET bij. Ik hoor bij de kinderkens aan wie het wel geopenbaard is.
Faramir schreef:Vreemde uitspraak. God staat centraal op dit forum.
Dit is geen forum van bijbelaanbidders die de bijbel centraal stellen.
Wilsophie schreef:Klopt ik ben in de war met een ander forum waar de Bijbel centraal staat.
Flight schreef:Laat je niet ontmoedigen Wilsophie! Ik lees je stukken met veel plezier. Ikzelf kwam laatst Elvis Presley tegen in de Kalverstraat. Niemand die het geloofd…maar het is echt echt echt waar.
Boerin schreef:Dat was Wayne.
http://www.youtube.com/watch?v=CWyYYXb71s0
Flight schreef:Serieus:
Prachtig dames…ga zo door! Ik vermaak mij kostelijk. Ik vind de Ken Ham aanhangers (de rai's en kirdneh's op een andere topic hier) al behoorlijk koekoek…maar jullie beiden staan met stip op nummer 1. Een waardige plaats in de galerij van gekken me dunkt.
Orthodoxe religie is niet goed voor je!
Je weet best dat de wijsheid niks met (al dan niet holle) aarde's te maken heeft. De wijsheid van God openbaart zich in kracht (1kor.2:5) en genade (2kor.1:12), niet in schimmige theorietjes. Als het God behaagd had om een holle aarde te scheppen, dan hadden wij die holle aarde ook kunnen zien. De psalmdichter zingt er immers van: Looft de Heere en al Zijn werken. God wíl dat wij Zijn werken loven, dus laat Hij ons Die werken ook zien. Feit is, dat het voor ieder oog zichtbaar is dat de aarde niet hol is. Je kan het zelfs ook nog van de andere kant bekijken: als de aarde hol zou zijn -waar dus niks van te zien is- dan zou God dus onze ogen misleiden, bijvoorbeeld door het licht om te buigen. Maar dat doet Hij niet! In Hem is geheel geen onrecht. Over Zijn scheppende werk zegt de Schrift zelfs specifiek: De werken van Zijn handen zijn waarheid en recht.Wilsophie schreef:Dat is de "wijsheid" van Bambi, maar de wijsheid van God is aan Zijn kinderen geopenbaard dus dat geldt niet voor "ons allemaal" wie dat ook zijn, ik hoor daar NIET bij. Ik hoor bij de kinderkens aan wie het wel geopenbaard is.
Inderdaad. Orthodox (grieks:orthodoxos) betekend juist: de juiste mening/visie/opvattingen hebben. Iets waar de hollowearthbelievers juist -voorzichtig uitgedrukt- uitzonderlijk ver vandaan staan. Of wou je zeggen dat het concept van ´de holle aarde´ je wel wat lijkt?Flight schreef:Serieus:
Prachtig dames…ga zo door! Ik vermaak mij kostelijk. Ik vind de Ken Ham aanhangers (de rai's en kirdneh's op een andere topic hier) al behoorlijk koekoek…maar jullie beiden staan met stip op nummer 1. Een waardige plaats in de galerij van gekken me dunkt.
Flight schreef:Serieus:
schelpje3 schreef:Hoho, holle aarde-geloof en alles wat de dames verder beweren, valt beslist niet onder de orthodoxe religie.
Het is juist een aanfluiting!
Wilsophie schreef:Ik word hier kotsmisselijk van. Bah!!
Wilsophie schreef:
Ik word hier kotsmisselijk van. Bah!!
Wim2600 schreef:Kan ook liggen aan het voortdurend ondersteboven over de binnenkant van de aarde lopen natuurlijk... (hoewel ik me ook perfect kan voorstellen dat je daar géén hinder van ondervindt omdat jij niet meedoet met de leugen van de zwaartekracht, ofzo)
Bambi schreef:Oh, ik dacht dat het aan dhr. Klein Haneveld en consorten geopenbaard was en dat hun volgelingen het alleen maar overnemen.
Wilsophie schreef: Ik word hier kotsmisselijk van. Bah!!
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten