Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
schelpje3 schreef:Dat hebben we je al tig keer uitgelegd pitboel, in honderden postings.
Wilsophie schreef:@ Schelpje, ik merk helaas telkens weer dat het niet tot elkaar komen ligt in het feit dat ik mij weet gesteld onder het Nieuwe Verbond waar "alle dagen mij gelijk zijn" en dat wij de rust zijn ingegaan voor ever and ever.
En dat jij je waant onder de opdrachten en wetten van het Oude Verbond, ingesteld voor het volk Israël levende onder het Oude Verbond dus voordat de Messias gekruisigd werd.
Want daarmee werd het Oude Verbond vervuld en maakte het plaats voor het verbond voor ons als heidenen.
En dit verbond kent geen wet maar genade en slechts de wet des geloofs van Christus.
Wilsophie schreef:@ Schelpje,..
Het gaat er in de Bijbel om dat wij ons hele leven zouden wijden aan de Here God en dat Hij al de dagen van ons leven de Heer is van dat leven.
Ik doe op maandag niet anders dan op zondag.
En met "doen" bedoel ik mijn gerichtheid.
Mijn denken zou Boven zijn waar Christus is, want mijn leven is verborgen bij Christus in God.
Als iemand bijvoorbeeld beweert dat de Gemeente door de Grote Verdrukking gaat dan vind ik het heel belangrijk te beseffen dat wij in Christus zijn en Hij heeft Zijn verdrukking al ondergaan , dat gebeurt niet nog een keer.
En aangezien ik Één Lichaam, of één plant met Hem ben geworden op basis van geloof en wedergeboorte ben ik daar waar Hij ook is.
En dat is niet op zaterdag of zondag, maar dat zijn al de dagen mijns levens zal ik verblijven in het Huis des Heeren.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten