mona schreef:Naast dat ik het soort dans in de dienst geen toegevoegde waarde vind hebben,
gaat het feit dat het een 'Roze Viering" is, ook tegen mijn overtuiging in.
En al zal het de bedoeling niet zijn van JW dat ik dit aanhaal, toch plaatst hij dit filmpje zelf op een reformatorisch forum.
Dus zal het ook een reactie oproepen.
Dat je vindt dat dit soort dans in dienst geen toegevoegde waarde heeft, respecteer ik. Maar wellicht heeft het dat voor anderen wel. En voor een ander heeft orgelspel voor en na het zingen weer geen toegevoegde waarde of andere aspecten in een dienst.
Tussen neus en lippen door zeg je nog even dat dit een 'Roze Viering" is, en dat dat tegen je overtuiging in gaat.
Hoewel dit een ander onderwerp is, toch even een reactie:
In principe ben ik geen voorstander van roze diensten: het zou niet nodig moeten zijn.
Ik zie deze roze vieringen als een aanklacht tegen de gevestigde kerken: daar ziet men hen vaak letterlijk niet zitten. Hier voelen zij zich gezien. Maar als ik een dergelijke dienst de vele ouderen zie die jarenlang in de kast hebben geleefd en soms nog leven, samen met de vele jongeren die vastlopen in de heteronormatieve eigen kerk dan geloof ik zeker dat deze aangepaste tekst ook erg van toepassing is: "Want waar homo's', lesbo's, of wie dan ook in Mijn Naam bijeengekomen zijn, daar ben Ik in hun midden".
Deze afgelopen zondag zat ik dus drie keer in de kerk: om 9:30 en 18:30 uur in mijn vertrouwde GB gemeente waar ik lid ben en om 15:00 uur in dec Keizersgrachtkerk. Overigens werd de preek daar de voorlaatste keer door een Gereformeerde Bondsdominee gehouden...
Inderdaad: een reformatorische dominee in een roze viering.
Omdat er ook reformatorische homo's zijn...