Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Of jij gaat in het vervolg beter lezen, het stond er heel de tijd al hoor.rotterdam schreef:Slap praatje misschien moet je in de toekomst wat duidelijker formuleren.
in dat geval geldt voor jou omgekeerd hetzelfde. Plus het evangeliseren onder christenen.rotterdam schreef:Ook jouw reacties hier op deze reformatorische site zijn een constante reclame (visserij) voor het evangelies gedachtegoed.
Ongenuanceerd en eenzijdig.
Nee, ik zeg dat A.B. PKN is (misschien inmiddels nu refobaptist) In ieder geval preekt hij nog regelmatig in de PKN.rotterdam schreef:Geen idee wie A.B. van heart cry is en tot welke kerk hij behoord.
Probeer je me nu te vertellen dat de P.K.N. achter deze onzin staat ?
weet ik, en nu? Wij zijn zelfstandig en niet aangesloten bij een systeem, een uitgewerkte leer oid, wij hebben daar net zo weinig mee te maken als jij met A.B.rotterdam schreef:Ik heb je al eens eerder uitgelegd dat b.v. het Afrikaans continent (de christelijke landen zoals, Etheopie, Uganda, Ghana enz, overspoelt worden door met name, Amerikaanse baptisten, reborns, evangelicalen, jongens en meisjes die christelijke culturen komen bekeren.
Hele dorpen worden gepaaid met gebedsgenezing enz. en moeten zich laten overdopen.
En niet alleen in Afrika, je kunt in een normale provinciestad in Rusland niet over straat lopen zonder aangesproken te worden door weer de volgende evangeliserende tuinkabouter. Ik hoop dat Poetin ze er allemaal uitzet.
En ja, inderdaad, dit doen de kerken (Prot. RKK, orth. CoE) niet, die soort dubieuze zaken komen uitsluitend vanuit de evangelische hoek.
JeeWee schreef:Nou en of!
Zolang veel refo's zich vooral druk maken om de bijzaken en geen levende relatie met Jezus Christus zeggen te hebben, is er heel veel te evangeliseren onder refo's.
rotterdam schreef:"Zeggen te hebben" ..............daar draait het dus om.
Formuleren - woorden woorden woorden.
Heb jij, Jeewee, in dit verband een uitleg over Marcus 9 ;
38 En Johannes antwoordde Hem, zeggende: Meester! wij hebben een gezien, die de duivelen uitwierp in Uw Naam, welke ons niet volgt; en wij hebben het hem verboden, omdat hij ons niet volgt.
39 Doch Jezus zeide: Verbiedt hem niet; want er is niemand, die een kracht doen zal in Mijn Naam, en haastelijk van Mij zal kunnen kwalijk spreken.
40 Want wie tegen ons niet is, die is voor ons.
rotterdam schreef:Uit het RD van 21/7 ;
„Gezocht: christenen die bereid zijn om te getuigen van hun Heiland tijdens de Duikenburgse Dagen in Echteld en tijdens de Naar Buiten Beurs in Barneveld.” De oproep van de stichting Heart Cry leidde de afgelopen dagen tot een levendige discussie op Facebook.
Evangeliseren onder reformatorische mensen – is dat wel nodig? In de nieuwsbrief van de stichting Heart Cry werd maandag een oproep gedaan om in actie te komen op de Duikenburgse Dagen (26 tot en met 28 juli in Echteld) en op de beurs Naar Buiten (3 tot en met 6 augustus in Barneveld). Op Facebook leidde dit tot stevige reacties. Valt er iets te evangeliseren op een „christelijk festijn”?
Een groep christenen wil gaan evangeliseren op een refobeurs.
Onze lieve Heer heeft vreemde kostgangers zei m'n opoe altijd - en gelijk had ze.
Het bleef nog lang onrustig in m'n hoofd.
naamloos schreef:]in dat geval geldt voor jou omgekeerd hetzelfde. Plus het evangeliseren onder christenen.
O ja ? en wat propageer ik dan in jouw ogen ? welk clubje ?
weet ik, en nu?
Wij zijn zelfstandig en niet aangesloten bij een systeem, een uitgewerkte leer oid, wij hebben daar net zo weinig mee te maken als jij met A.B.
Je zou kunnen beginnen er eens flink afstand van te nemen.
En dat "wij zijn zelfstandig" tja ? wat moet ik daar mee ? zelfstandig dus nergens verantwoordelijk voor.
JeeWee schreef:Terwijl het zo simpel is. God biedt ons in Zijn Zoon Jezus Christus redding aan.
Dat sla je af en je gaat op die uitnodiging in.
En daarna is het: "Wie in Mij is, zal veel vrucht dragen".
Yoshi schreef:Je gebeden worden verhoort. Rusland is de Amerikaanse varianten van het christendom zat en zal ze verbieden.
rotterdam schreef:Alle begrip voor. Ik woon een paar weken per jaar in Saratov, dat is een stad, 800 km ten zuiden van Moskou aan de Wolga.
Als ik van mijn huis naar de markt loop, da's 1 km, word ik minstens 3 keer besprongen door een evangelist(e)(n).
De vuilnisbakken zitten overvol met foldertjes van Jehova's, Zevende dag adventisten, mormonen en baptisten.
Ik doe niets anders dan jij. Gewoon mijn mening geven, en die loopt echt niet altijd synchroon met de evangelische gemeente.rotterdam schreef:O ja ? en wat propageer ik dan in jouw ogen ? welk clubje ?
Afstand nemen van iets van iets wat ik nooit heb aangehangen? Vreemde kostganger ben je!rotterdam schreef:Je zou kunnen beginnen er eens flink afstand van te nemen.
Daar hoef jij helemaal niets mee.rotterdam schreef:En dat "wij zijn zelfstandig" tja ? wat moet ik daar mee ? zelfstandig dus nergens verantwoordelijk voor.
mona schreef:Wat is er mis met getuigen van je Heiland? Op welke plaats dan ook? Is Hij het niet waard om aan anderen aangeprezen te worden?
Jess schreef:Toen ik van de week de nieuwsbrief van HeartCry kreeg en de oproep las om te gaan evangeliseren vond ik dat heel mooi.
Weet je waarom? Omdat er heel veel reformatorische mensen zijn die prima weten te vertellen hoe je hoort te geloven maar dat zelf niet geloven want Jezus is hun Redder niet.![]()
En ja, ik ben geboren en getogen als GerGemmer maar ga steeds meer inzien hoe droevig het toch is dat er zo weinig mensen zijn die willen geloven in het feit dat de Heere Jezus voor onze zonden is gestorven en dat dat ook voor hun zonden is.
In mijn familie zou ik ook wel willen getuigen maar klap altijd dicht dus ik vind het ontzettend moedig van degenen die het wel willen gaan doen. Alleen daarom al, om met die mensen te spreken, zou ik naar die beurs willen gaan.
Jess schreef:En ja, ik ben geboren en getogen als GerGemmer maar ga steeds meer inzien hoe droevig het toch is dat er zo weinig mensen zijn die willen geloven in het feit dat de Heere Jezus voor onze zonden is gestorven en dat dat ook voor hun zonden is.
Jess schreef:In mijn familie zou ik ook wel willen getuigen maar klap altijd dicht dus ik vind het ontzettend moedig van degenen die het wel willen gaan doen. Alleen daarom al, om met die mensen te spreken, zou ik naar die beurs willen gaan.
rotterdam schreef:Stel dat ze een beursbezoeker overtuigen en die zegt "ja jullie hebben gelijk, ik ga de G.G.i.N. verlaten en sluit me aan bij de R.K.K. of de vrijzinnigen, zou het dan goed zijn ? Nee dus, ze willen dat ze exact "landen" bij de uitleg van heart cry.
rotterdam schreef:Getuigen betekend "een verklaring afleggen wat de waarheid is"
rotterdam schreef:Het heeft daarom niets te maken met "het aanprijzen van de Heiland".
rotterdam schreef:Wat denk je mona ? Stel dat ze een beursbezoeker overtuigen en die zegt "ja jullie hebben gelijk, ik ga de G.G.i.N. verlaten en sluit me aan bij de R.K.K. of de vrijzinnigen, zou het dan goed zijn ? Nee dus, ze willen dat ze exact "landen" bij de uitleg van heart cry.
Chaya schreef:Ik denk dat H.C. kon ontstaan omdat het gevoel en beleving vandaag de dag zo belangrijk is geworden. Dat zie je ook terug doordat de evangelische gemeenten zo explosief zijn gegroeid.
"Wat voel ik? Wat ervaar ik?" En dat brengt mensen juist in verwarring die dat niet hebben.
Het gaat er niet om wat ik voel of wat ik ervaar, dat moeten we juist leren loslaten.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten