Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
mohamed schreef:Ook ik geef de voorkeur aan een knuppel alhoewel ik nog liever alle wapens zou willen omsmelten tot eetgerei en ploegen om het land mee te bewerken.
Een zwaard is behoorlijk ouderwets - al is de moderne mens ook bang voor een samurai exemplaar - maar een geweer kan ik niet aankomen.
JohannesHermanus schreef:Waar een wil is, is een weg. Ik heb ondanks mijn strafblad, toch de hand weten te leggen op een aantal vuurwapens. Ik ben goed in het schieten ermee en raak met de .308 een euro op 100 meter. De .22 ben ik nog zuiverder mee en ik snap waarom dit wapen favoriet is geweest bij de maffia. Maar is dit wat ik wil? Ik heb ze weggedaan, de kans dat ik ze ga gebruiken in geval van nood is levensgroot.
En ziet, een van degenen, die met Jezus waren, de hand uitstekende, trok zijn zwaard uit, en slaande den dienstknecht des hogepriesters, hieuw zijn oor af. Toen zeide Jezus tot hem: Keer uw zwaard weder in zijn plaats; want allen, die het zwaard nemen, zullen door het zwaard vergaan.
(Mat.26:51-52)
JohannesHermanus schreef:De schoen wringt hierom: De man sloeg mij in mijn gezicht, ik had een tand door de lip. Mijn aanvaller eindigde in het ziekenhuis met zeer zwaar lichamelijk letsel... Dat klopt niet. Ondanks dat de man als een dwaas heeft gehandeld, ik ken mijn krachten op dat moment niet of wil ze niet kennen. Het werk van tunnelvisie, versterkt door mijn toenmalige vriendin die in de keuken stond te koken en zich ook een ongeluk schrok; beschermingsdrift. Nu zou ik kunnen zeggen: dan moet je er maar voor zorgen dat je niet het onderwerp van mijn fixatie wordt. Ik kan ook zeggen: denk erom JH, blijf ten allen tijde je verstand gebruiken en sla niet harder dan noodzakelijk, je hebt een hardere kop dan de gemiddelde mens, incasseer dan maar wat meer.
Johan100 schreef:Wij mensen zijn van nature haters van God en onze naasten zegt de schrift. D.w.z. dat je je naaste waar je geen ruzie mee hebt al niet op de juiste wijze lief hebt, zoals eigenlijk de bedoeling is, laat staan mensen die je niet lekker liggen of waar je misschien ruzie mee hebt.
Teus schreef:
Je spreekt vanuit de bijbel niet vanuit een christen, een oprecht christen is geen hater van God.
Een oprecht christen heeft met niemand ruzie, dan kun je niet oprecht tegenover God leven.
Teus schreef:
Je spreekt vanuit de bijbel niet vanuit een christen, een oprecht christen is geen hater van God.
Een oprecht christen heeft met niemand ruzie, dan kun je niet oprecht tegenover God leven.
Johan100 schreef:Vanuit de bijbel ja, maar dat klopt ook, dat leeft in het hart. Een christen wordt niet volmaakt op aarde, twee-mens.
Teus schreef: Je probeert jezelf te vrijwaren om ruzie te mogen hebben en een ander niet altijd lief te hoeven hebben.
Bij een christen leeft dat niet in het hart. God bedoeld dat je niet lief kunt hebben zonder Hem, de agape liefde, de liefde zonder voorwaarde, die je ontvangt door de Heilige Geest. Evenwel is dat niet makkelijk maar met God kun je alles.
Een oprecht christen leeft dicht bij God en verwacht alles van Hem. Wanneer hij ruzie heeft kan hij niets van God verwachten omdat God niet met zonden om kan gaan. Als je oprecht voor God wil leven vraag je dagelijks aan Hem of er nog iets op te ruimen is wat jij niet weet maar wel weg moet zodat het niet je relatie met Hem verstoord.
Teus schreef:
We kunnen ons niet meten met God, wat Hij doet gaat ons niets aan, Hij heeft alle rechten en wij moeten naar Hem luisteren.
We kunnen niet denken "o God doet het dan mogen wij het ook".
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten