Speedy schreef:
Onzin, jij brengt er een onderscheid in van doofstommen en gehandicapten, dat heb ik Marnix niet zien doen.
Ik vraag me af wat jij op dit forum doet, want je bent hier niet om te leren, maar om je eigen religie hier te propageren en anderen weg te zetten. Dat
Nee Speedy, Marnix stelt voorwaarden aan het mens zijn. Daar is hij heel duidelijk in.
Marnix zegt:
Marnix schreef:Precies. Ik heb nog nooit dieren zien redeneren, argumenteren, discussies horen voeren over moraal of wat de wortel van al het kwaad is.
Om mens te zijn moet je volgens Marnix aan die definitie voldoen. En je kunt draaien wat je wilt, maar baby's voldoen daar niet aan, doofstommen ook niet, en veel geestelijk gehandicapten ook niet. Dat is niet omdat ik vindt dat ze daar niet aan voldoen, dat is gewoon feitelijk vast te stellen.
Als je niet kunt praten? Dan val je al af. Dus een wezen dat niet kan praten, of typen kan geen discussie voeren. Een verstandelijke beperking heeft vaak juist als gevolg dat redenatie moeilijk is of geheel afwezig is, alsmede argumenteren. Dat zeg ik niet, dat zijn nou eenmaal feiten. Feiten die van Marnix' definitie gehakt maken en terecht dat zijn definitie tot boosheid oproept. Maar ik ontkracht enkel zijn stelling. Ik maak doofstommen nergens uit voor onmenselijk. De definitie van "mens" zijn van Marnix maakt vaan mijn voorbeelden "onmenselijke wezens" Ik niet!
Zeer verwerpelijk wat ik sommigen zie doen hier. Mij iets in de schoenen schuiven wat iemand uit "eigen kring" doet. Zeer vals, selectief en erg verwerpelijk gedrag!!
Ach ach, wat een verdraaiing van woorden en een wat inlegkunde op de reacties.
Dit is waarschijnlijk de lust in zijn leven.
De beste manier is in dit topic helemaal NIET TE REAGEREN MENSEN, want een normaal gesprek is niet mogelijk.
Ik zou even goed nadenken over je woorden schaapje, wat jij hier doet is zeer schijnheilig. Lees even goed wie wat zegt en wat de consequenties zijn van die woorden.
Marnix gaat hier heel hard onderuit, maar omdat een "gelijkgezinde" is wil men dat niet erkennen. Dus wat gaat men doen? We verketteren hem die Marnix ontkracht. En waarom? Omdat men niet wil toegeven dat er blijkbaar toch iets niet klopt
En dat is JUIST waarom ik voorstelde religie eens een jaar op non-actief(pun intended) te zetten. Want het wordt dus nu duidelijk waar religie en godsdienst zorgt voor problemen.
Bedankt voor het bevestigen van mijn stelling!