Boekenlezer schreef:Maar vluchtelingen halal voedsel aanbieden? Ik zou zeggen: onzin, niet doen, nergens voor nodig. We hoeven niet de islam te faciliteren. We zijn, als het goed is, geen islamitisch land.
blijblij schreef:Volgens mij heeft het niets te maken met een islamitisch land zijn, maar met gastvrijheid, de hoofddeugd uit het Oude Testament.
Stel, ik ben van mening dat ik vanwege mijn geloof niet uiteten mag op zondag. Ik heb afgesproken om bij/met iemand te gaan eten en diegene zegt: Kom we gaan naar de chinees, want dat doe ik altijd op zondag. Dan zou ik mij niet prettig voelen of zelfs naar huis gaan. Ik zou hopen dat diegene zou zeggen: Normaal ga ik altijd naar de chinees, maar ik weet dat jij daar vanwege je geloof problemen mee hebt, dus heb ik zelf gekookt.
Je heb het hier over specifiek uiteten. Als je op zondag niet uit eten wil gaan is er geen alternatief, niet doen.
In dit topic was het eten een bijzaak, een onderdeel van. Als het dus een hoofdzaak heeft waar het om draait zou je zelfs het eten in het uiterst geval achterwegen kunnen laten. Maar dat hoeft niet want er zijn zat alternatieven. Rund, kip, kalkoen, schaap, konijn en noem maar op.