naamloos schreef:Iedereen gelooft iets (noem het voor mijn part nietsisme), en dat heeft altijd invloed hoe je je leven inricht. Niemand kan daar om heen.
Iemand die niet in God gelooft maar wel in zijn eigen principes, die zal ook wel eens wat doen of laten waar hij nou net geen of wel zin in heeft.
Ik geloof niet alleen dat God bestaat, maar ik geloof vooral in Hem om wie Hij is, want ik geloof in goedheid, liefde, rechtvaardigheid, genade, barmhartigheid ect. en dat is precies zoals God is.
Ja, natuurlijk doe ik wel eens dingen niet, omdat ik vreugde wil vermeerderen en lijden wil verminderen. Ik geloof dat dat namelijk goed is. Dat 'geloof' mag je van mij dus vergelijken met jouw geloof in God. Het heeft immers allebei een bepaalde invloed op onze levens. Mijn "geloof" dat God niet bestaat heeft dat echter pertinent NIET, en dus kun je dat ook NIET vergelijken met jouw geloof in God. Ik hoop dat zo duidelijk is op welk verschil ik hier doel.
Verder valt het best wel mee met dat ''moeten'' en niet ''niet mogen'', maar wat mensen er van kunnen maken blijkt dan weer niet mee te vallen.
Alle dingen zijn mij geoorloofd, maar niet alle dingen zijn nuttig. Alle dingen zijn mij geoorloofd, maar niet alle dingen bouwen op.
Waarschuwingen staan er in de bijbel om je vrijheid te beschermen, niet om die in te perken.
Uiteraard. Zou ik ook geloven als ik in dat systeem zat. Voor een buitenstaander zoals ik komt het alleen nogal als Helsinki-syndroom over. En dan heb ik nog het geluk dat ik een man ben. Je mag me toch echt eens uitleggen hoe het niet mogen spreken in de gemeente de vrijheid van vrouwen beschermt.