Kerstmis ergenis?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Kerstmis ergenis?

Berichtdoor mohamed » 27 dec 2014 12:14

Jan schreef:Dit onderwerp kenmerkt zich door ondankbaarheid. Als minste de ondankbaarheid als iemand vanuit Gods Woord degelijk advies geeft.

Boerin schreef:Hij is d'r vader niet. Corrie ten Boom had een verhaal van d'r grootvader. Die was tuinman ergens in de 18e of 17e eeuw en er was een stierlijk vervelend verpest kind dat de hele tijd door z'n tuin ging rennen en alle bloemen weer kapot maakte. Toen zei die vader tegen 'm: Als ze dat nog een keer doet geef je haar maar een pak slaag, want hij was zelf een slap ei. Nou dat deed ie en toen die vader was overleden was zij groot geworden en hij werd acuut ontslagen, want ze had het hem nooit vergeven. Beter bemoei je je maar niet met de opvoeding en erger je je er maar gewoon aan.

In deze is een pak slaag helemaal niet nodig, het kind hoeft alleen maar vermaand te worden want aangezien dat nooit gebeurt hakt dat er harder in dan een honkbalknuppel. Het is de moeder die zo stom is om te denken dat kinderen vermanen zielig is.

Marloes1g
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Marloes1g » 27 dec 2014 12:22

Sorry Mo ik wist niet dat het zo erg was :oops:
Beterschap voor jou :D

mohamed

Berichtdoor mohamed » 27 dec 2014 12:30

Marloes1g schreef:Sorry Mo ik wist niet dat het zo erg was :oops:
Beterschap voor jou :D

Geen probleem en bedankt! :)

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 27 dec 2014 13:17

Ik heb mij deze kerst aan mezelf geërgerd.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 27 dec 2014 14:15

Ik heb me nergens aan geergerd. Mens erger je niet, erger anderen. Heerlijk gegeten bij de MAC gisteren.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 27 dec 2014 14:19

Ik heb twee goede dagen mogen hebben.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 27 dec 2014 14:50

Boerin schreef:Ik heb me nergens aan geergerd. Mens erger je niet, erger anderen.

Volgens mij is dat niet wat Paulus adviseerde.
Boerin schreef:Heerlijk gegeten bij de MAC gisteren.

Dat had ik ook beter kunnen doen misschien. ;)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 27 dec 2014 22:42

mohamed schreef:@ Jan, ik zal een bijbel meenemen en kijken of ik het kind van twee kan vermanen met wat stevige teksten.
meribel schreef:en anders dus wat ferme klappen ( met dezelfde bijbel? ...even een stevig model uitzoeken dan )

Trajecto schreef:Oei oei... :shock:
Ik dacht dat vrede op aarde en in de mensen een welbehagen anders ging... :(

Als je mensen probeert te behagen bereik je pas goed het tegendeel.

Verder is dit topic natuurlijk met een knipoog bedoeld. ;)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 27 dec 2014 22:44

antoon schreef:De media geven een beeld van knusheid en genegegenheid een beeld dat heel vaak weinig met de werkelijkheid te maken heeft.

Ja, gelukkig hebben JG's hun getrouwe en beleidvolle slaven verboden kerst te vieren, dus hebben zij dat probleem niet. :mrgreen:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 27 dec 2014 22:47

xsidd schreef:Ik heb twee goede dagen mogen hebben.

Mooi zo, ik ook hoor. De ergernis heeft het voor mij ook niet kunnen vergallen. ;)

reformatorisch

Berichtdoor reformatorisch » 28 dec 2014 12:28

mohamed schreef:Vandaag een etentje gehad met de familie en hun kinderen. Een van mijn nichtjes houdt er nogal van om rondjes om de tafel te lopen waarbij ze steeds voor je voeten langsloopt en struikelt. Ook neigt ze ernaar om de hapjes te pakken en de gasten aan de lopende band wat in de mond te proppen zodat er binnen een minuut een pond kaas doorheen gaat. Tevens slaakt ze af en toe keiharde hoge kreten uit het niets, slaat met de deuren van de keukenkastjes en als je de portieren niet sluit staan die de hele dag open. Dit gaat rustig de hele dag zo door te ze weer naar huis gaat.

Van dit alles wordt niks gezegd, want het kind zou eens kunnen beginnen te huilen. ](*,)

Het zal wel aan mij als oude vrijgezel liggen - ik heb zelf geen kinderen dus de ballen verstand er van - maar ik verkeer nog steeds in de wellicht bizarre veronderstelling dat je kinderen iets kan leren! Bijvoorbeeld dat je niet met de kastdeuren hoort te slaan en niet de hele tijd voor de voeten van de gasten moet langslopen. Dit alles bleek zeer onterecht van mij.

Morgen de tweede en laatste dag van deze ellende en dan zijn we er weer een jaar van verlost.

Kortom, kerstmis, wat een ergernis. =;

Dit topic is bedoeld om je kerstmis ergernis te bespreken. Op dit moment staan kinderen bij mij op 1, maar die plaats hebben ze vooral te danken aan de moderne moeder!

Ik heb zelf geen kinderen, maar jouw voorbeeld is (helaas) herkenbaar, straks wordt jouw kleine nichtje een puber :-k hoe zou dat eruit zien #-o

Jan
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jan » 28 dec 2014 13:08

mohamed schreef:Dacht je dat ik jou nodig had om kennis van de bijbel te vergaren? Sodemieter toch op uit mijn topic, over het paard getilde snotneus.

Sterk staaltje van Christendom laat je zien. Zowel in woordgebruik als in achterliggende houding. Wat een kennis zeg.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 28 dec 2014 13:12

mohamed schreef:Dacht je dat ik jou nodig had om kennis van de bijbel te vergaren? Sodemieter toch op uit mijn topic, over het paard getilde snotneus.

Ik zeg het niet vaak :mrgreen: maar Jan heeft hierin wel een beetje gelijk.

Wat een gezeur - maar eerlijk gezegd heb ik mij ook een keer geërgerd - aan al die wijsneuzen (vrijgezellen zonder kinderen) op refweb die alles weten over opvoeden.
Als je het spel niet speelt moet je je niet met de regels bemoeien.
Nou ja, "de beste stuurlui....................".

Jan
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jan » 28 dec 2014 13:21

rotterdam schreef:Ik zeg het niet vaak :mrgreen: maar Jan heeft hierin wel een beetje gelijk.

Wat een gezeur - maar eerlijk gezegd heb ik mij ook een keer geërgerd - aan al die wijsneuzen (vrijgezellen zonder kinderen) op refweb die alles weten over opvoeden.

Ik beweer niet alles te weten over opvoeden, zeker niet. Sommige dingen leer je alleen in de praktijk van falen en opnieuw proberen. Maar wat ik wel weet is o.a. gebaseerd op mensen die 'het spel wel spelen' en dat zo Bijbels mogelijk willen doen. Dan blijkt dat er een heel ander slag kinderen/mensen kan ontstaan dan tegenwoordig als 'normale opstandige puber' wordt omschreven.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

reformatorisch

Berichtdoor reformatorisch » 28 dec 2014 13:29

rotterdam schreef:
Ik zeg het niet vaak :mrgreen: maar Jan heeft hierin wel een beetje gelijk.

Dus dan mag je geen mening hebben?, rare redenatie

Terug naar “[Religie] - Open forum”