Ayla schreef:
Maar dat is voor zover ik het begrijp niet wat het bidden naar Maria/heiligen inhoudt.
Het bidden naar Maria/Heiligen is onschrifttuurlijk
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Ayla schreef:
Maar dat is voor zover ik het begrijp niet wat het bidden naar Maria/heiligen inhoudt.
emeth schreef:
Dat was een visioen , Mozes en Elia waren het niet echt
emeth schreef:
emeth schreef:
rotterdam schreef:Als wij zeggen te geloven in een apostolische kerk kun je niet voorbij gaan aan de overlevering van "hen die ons voorgingen". We hebben een wolk van getuigen rondom ons, in het heden, in het verleden en in de toekomst.
De mensen in de hemel (en in het vagevuur) zijn volgens katholiek verstaan niet dood. Christus heeft immers de dood voor ons overwonnen. Niet zelden wordt het overlijden van een persoon vergezeld dat hij is heengegaan en het tijdelijke voor het eeuwige heeft ingeruild.
ineke-kitty schreef:Ayla
De Schrift leert duidelijk dat er een kloof is tussen de levenden en de doden, en wij geen enkel "contact" zouden hebben met hen die zijn overleden, of dat nu gelovigen of ongelovigen zijn.
Ik begrijp best dat je vragen hebt over de leer van de R.K.-kerk, en persoonlijk oordeel ik dan ook niet over de waarachtige gelovigen binnen deze kerk, echter aanbidding/vragen/dankzegging aan welke "heilige" dan ook, is ON-bijbels.
Wij zouden uitsluitend onze Here Jezus Christus aanbidden en Hem alleen dankzeggen.
naamloos schreef:Het boeit me geen knal hoe groot 'mijn' groep is (al groeit ie mega snel, en hoeven ze hun leden niet uit de kaartenbak te halen).
Ik vermeld dat om jou even tegemoet te komen, aardig hè?rotterdam schreef:Maar je vermeld het toch maar even voor de zekerheid Ik durf trouwens te wedden (o nee dat mag niet op refoweb )dat het succes van jullie groep regelmatig wordt aangehaald in gebed en preek als zijnde "een zegen van God".
naamloos schreef:Trouwens, ook best wel gek hè dat alle mensen eeuwenlang geloofd hebben dat de zon om de aarde draaide.
Komt er een eigenwijs iemand opdagen en die zegt dat het precies andersom is, waar blijf je dan met je getallen en tradities
Zekers heeft dat een andere oorzaak, mijn punt is gewoon dat niet alles aan getallen en tradities is af te meten.rotterdam schreef:Dat heeft een andere oorzaak en dat weet je zelf ook wel dus aub niet op het verkeerde moment lachen.
Lachen met jou, o.a. de R.K. groeien juist door geboorte (kaartenbak omdat er gedoopt wordtrotterdam schreef:Heb ik al gezegd, niet belangrijk, dat "uit de kaartenbak verwijderen" is trouwens een heel erg plaatselijk probleem, de R.K.K. groeit wereldwijd en is met afstand de belangrijkste christelijke groepering. Met hetzelfde gemak zeg je "de R.K.K. is toch wel gezegende kerk".
EenVasteBurcht schreef: De heiligen bidden al continu tot God, en Lofprijzen zijn Heilige Naam voortdurend tot in alle eeuwigheden, want zij zijn bij Hem. Daar hoeven we niks aan toe te voegen.
EenVasteBurcht schreef: De heiligen bidden al continu tot God, en Lofprijzen zijn Heilige Naam voortdurend tot in alle eeuwigheden, want zij zijn bij Hem.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten