Praten mensen echt zo?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Bambi

Re: Praten mensen echt zo?

Berichtdoor Bambi » 15 aug 2014 12:25

mona schreef:
Kan iemand mij zeggen waarop hij/zij op refoweb zit, terwijl hij/zij er geen enkele affiniteit mee heeft? Alleen om het kritiek kunnen leveren?

Volgens mij gold de reformatie het hele Christendom, zelfs in de RK zijn er dingen door veranderd.
Dus het hele Christendom van tegenwoordig is het produkt van de reformatie.
Dus waarom worden er door mensen maar enkele kerken onder geschaard?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 aug 2014 12:38

Bambi schreef:
Maar troost je mealybug, want schelpje3 veroordeelt hiermee ook zichzelf. :-oo

Inderdaad, daar heb je gelijk in!
Ik mis postings waarin Gods volk vertelt hoe de wegen van de Heere gingen met hen.
Men is hier veel te zeer bezig om predikanten en kerkmensen te bekritiseren, omdat ze te somber zijn, in het zwart lopen of in een lange broek lopen. Opbouwend he?

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 15 aug 2014 12:39

schelpje3 schreef:OOK ineens toegevoegd

het gaat me erom dat je zegt dat er hier op het forum dus niemand is, die middels tale kannaans blijk geven van dat exclusieve mystieke, bevindelijke, wat maar een paar uitverkorenen ten deel kan vallen.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 15 aug 2014 12:49

mona schreef:Dat is de vraag die me al dagen bezig houd. Het is alleen maar kritiek spuien op refo's, in allerlei onderwerpen en allerlei topics.

Kan iemand mij zeggen waarop hij/zij op refoweb zit, terwijl hij/zij er geen enkele affiniteit mee heeft? Alleen om het kritiek kunnen leveren?
Kun jij dan eerst zeggen wat je onder refo's verstaat?
Voor mij betekent het o.a. dat we HERvormd zijn van een aantal specifieke Roomse leerstellingen die rechtstreeks tegen de bijbel ingaan.
En daar kunnen gereformeerden, evangelischen en zelfs r.k. zich meer of minder in vinden.
Bambi schreef:Volgens mij gold de reformatie het hele Christendom, zelfs in de RK zijn er dingen door veranderd.
Dus het hele Christendom van tegenwoordig is het produkt van de reformatie.
Dus waarom worden er door mensen maar enkele kerken onder geschaard?
d:)bü
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Bambi

Berichtdoor Bambi » 15 aug 2014 12:53

schelpje3 schreef:Inderdaad, daar heb je gelijk in!
Ik mis postings waarin Gods volk vertelt hoe de wegen van de Heere gingen met hen.
Men is hier veel te zeer bezig om predikanten en kerkmensen te bekritiseren, omdat ze te somber zijn, in het zwart lopen of in een lange broek lopen. Opbouwend he?

Als ik terug denk hoe ik aangevallen en bespot werd, mede door jou, toen ik vertelde dat ik een relatie heb met God en Zijn Stem hoor.
Toen vroeg je zelfs spottend of het niet verwarrend was al die stemmen, terwijl ik niet eens had verteld dat ik het als stem in mijn hoofd hoor.

Dus dan denk ik dat je je hand maar eens in eigen boezem moet gaan steken.
Want jij hebt er zelf mede voor gezorgd, dat mensen weinig over hun weg en persoonlijk geloof vertellen.

(Ook opvallend trouwens dat Mona toen nergens te bekennen was om tegen jou te zeggen dat jouw reaktie niet normaal was.)

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 15 aug 2014 13:04

Bambi schreef:(Ook opvallend trouwens dat Mona toen nergens te bekennen was om tegen jou te zeggen dat jouw reaktie niet normaal was.)
Bambi, ik heb geen idee waar je het over hebt. Ik wil trouwens ook niet ergens in mee gesleept worden waar ik niets van weet. Ik geef alleen voor mezelf een mening, niet voor schelpje en niet voor jou. Als ik eens ben met jou zeg ik het, en als ik het eens ben met schelpje zeg ik het. Laat me vrij aub.

naamloos schreef:Kun jij dan eerst zeggen wat je onder refo's verstaat?

Ik vind het wel wat flauw om nu te zeggen dat iedereen er eigenlijk onder valt. Je begrijpt best wel wat er met refo's bedoelt wordt. Oke, je het lichte en minder lichte refo's, maar toch zitten ze allen in de rechterflank. Rooms Katholieken zijn geen refo's, mijns inziens.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Bambi

Berichtdoor Bambi » 15 aug 2014 13:31

mona schreef:Bambi, ik heb geen idee waar je het over hebt. Ik wil trouwens ook niet ergens in mee gesleept worden waar ik niets van weet. Ik geef alleen voor mezelf een mening, niet voor schelpje en niet voor jou. Als ik eens ben met jou zeg ik het, en als ik het eens ben met schelpje zeg ik het. Laat me vrij aub.

Lees zelf maar:

viewtopic.php?f=2&t=27694&start=60

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 15 aug 2014 13:42

Ik had hier een reactie geschreven, zonder bovenstaande mails te hebben gelezen. IVm die berichten, haal ik de mijne weg.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 15 aug 2014 13:54

Bambi schreef:
Lees zelf maar:

viewtopic.php?f=2&t=27694&start=60

Oh het staat op de volgende pagina. Goed voorbeeld van die persoon in een auto, waarbij God zei: doorrijden. Is pas echt gebeurd las ik op Facebook van een vriendin van een familielid. Die reed over een landweggetje en er zat een kind langs de weg alleen in een autostoeltje met een deken en ze wilde stoppen, maar God zei: doorrijden. Toen zei ze het tegen de politie en het bleek dat er een boevenbende achter zat, maar dan nog zie ik God niet echt tegen Zijn Woord ingaan in dat geval.
Er stond:
Dit zijn een aantal nieuwe technieken gebruikt door de maffia.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 15 aug 2014 14:16

Wat een gezelligheid weer. :-oo

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 15 aug 2014 14:26

naamloos schreef:Kun jij dan eerst zeggen wat je onder refo's verstaat?
Voor mij betekent het o.a. dat we HERvormd zijn van een aantal specifieke Roomse leerstellingen die rechtstreeks tegen de bijbel ingaan.
En daar kunnen gereformeerden, evangelischen en zelfs r.k. zich meer of minder in vinden.
mona schreef:Ik vind het wel wat flauw om nu te zeggen dat iedereen er eigenlijk onder valt. Je begrijpt best wel wat er met refo's bedoelt wordt. Oke, je het lichte en minder lichte refo's, maar toch zitten ze allen in de rechterflank. Rooms Katholieken zijn geen refo's, mijns inziens.
Als ik begreep wat jij onder refo's verstaat dan vroeg ik het je niet.
Ik dacht eerst dat het was 'geen broeken, leggings, gezangen ect, maar uit je post's denk ik begrepen te hebben dat je niet zo conservatief bent.
Ik snap nog steeds niet wat jij bedoelt met refo's. En waarom is het flauw als ik denk dat iedereen er onder valt?
R.K. zijn ook HERvormd in hun denken na de de tijd van de reformatie. Zo geloven ook zij bijv. niet meer in het kopen van de aflaten.
Je hoeft natuurlijk geen antwoord te geven, maar als we elkaar willen begrijpen dan lijkt het me handig dat we van elkaar weten wat we met bepaalde woorden (die nogal verschillend worden opgevat) bedoelen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

moderngelovige
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor moderngelovige » 15 aug 2014 15:11

Dit alles zo teruglezend:

Waar is de liefde voor elkaar?
We mogen er toch allemaal zijn, maar gedragen ons als vechtende kippen of sterker nog hanen.
Van GgiN tot afgevallen herv. (zoals ik) tot van huis uit rkk, of je hoort niet bij een kerkgenootschap, of je bent atheist.
Er is nogal wat scherpte in het onderlinge debat en dat kan toch wel wat minder?
Okay, ik betrap me zelf er ook nogal eens op.

On topic:
Mijn "trouwpastor" trachtte in zijn preek altijd de "oude woorden" uit te leggen zoals ze in de Bijbel voorkomen. Die oude woorden hebben volgens hem grote waarde en gooi je dus niet overboord.
Mortlach,
Ik snap wel dat een "buitenstaander" wel eens terugschrikt voor dit taalgebruik.
Gelijk heb je als dit verwordt tot een "verheven soort praten".
(Wat bedoeld en onbedoeld anderen uitsluit??!!?? ) Is niet Bijbels vind ik trouwens.
Aan de andere kant je zit op een refoforum dus kennis zat hier aanwezig om je van alles uit te leggen.
En rkk-uitdrukkingen krijg je er ook gratis en voor niks bij.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 15 aug 2014 15:20

moderngelovige schreef:Waar is de liefde voor elkaar?
We mogen er toch allemaal zijn, maar gedragen ons als vechtende kippen of sterker nog hanen.
Hmm, dat ervaar ik helemaal niet zo. Hoe één en ander binnen komt is dus heel persoonlijk.
Ik hou van iedereen die van Jezus houdt, ook al ben ik het 'soms, vaak, veel' niet eens met wat ik hier lees. handkus-smile

moderngelovige
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor moderngelovige » 15 aug 2014 15:43

Tante Pollewop schreef:Wat een gezelligheid weer. :-oo

Hoi Naamloos,

Zie deze reactie en de postings daarboven....die beetje "vinnig" van aard zijn.
Maar goed dat we niet met z'n allen op een boot zitten:
Bakboord roept de één, neeeh stuurboord, een 3e wil gewoon rechtuit, nr. 4 wil terug naar de haven,
nr. 5 is zeeziek, nr.6 wil zeilen, en iedereen wil kapitein zijn.
Faramir wil een groot kruis in de eetzaal, Benefietdiner heeft de trap en de boormachine verstopt om dit te verhinderen. Boerin wil konijnen houden in dezelfde eetzaal, Mealybug is aan het muiten geslagen als machinist, Schelpje-3 doet verwoede pogingen haar kat uit de gordijnen te halen.
Ondergetekende klaagt dat er geen krant wordt bezorgd op volle zee.
Mortlach is zijn boedhabeeld kwijt wat Elbert aan bakboordzijde in de woelige baren heeft gekieperd.
Pfoeh t'is me het tochtje wel.... wanneer doen we het in het echt refo-webbers? :mrgreen:

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 15 aug 2014 15:58

moderngelovige schreef:Hoi Naamloos,

Zie deze reactie en de postings daarboven....die beetje "vinnig" van aard zijn.
Maar goed dat we niet met z'n allen op een boot zitten:
Bakboord roept de één, neeeh stuurboord, een 3e wil gewoon rechtuit, nr. 4 wil terug naar de haven,
nr. 5 is zeeziek, nr.6 wil zeilen, en iedereen wil kapitein zijn.
Faramir wil een groot kruis in de eetzaal, Benefietdiner heeft de trap en de boormachine verstopt om dit te verhinderen. Boerin wil konijnen houden in dezelfde eetzaal, Mealybug is aan het muiten geslagen als machinist, Schelpje-3 doet verwoede pogingen haar kat uit de gordijnen te halen.
Ondergetekende klaagt dat er geen krant wordt bezorgd op volle zee.
Mortlach is zijn boedhabeeld kwijt wat Elbert aan bakboordzijde in de woelige baren heeft gekieperd.
Pfoeh t'is me het tochtje wel.... wanneer doen we het in het echt refo-webbers?
Hahaha, ik wil best met zo'n stelletje diversiteit een boottochtje maken.
Ik schrijf geloof ik net zoals ik praat, maar in real life heb je natuurlijk de non-verbale communicatie. Gelukkig kunnen smileys nog wat verduidelijken.
Ik heb me de hele dag nog niet "vinnig" gevoeld, mocht dat het geval worden dan ga ik het uitleven op een schoonmaakklus. (wowowow, wie maakt me kwaad! Misschien krijgt mn douche dan een goede beurt)

Terug naar “[Religie] - Open forum”