Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
ineke-kitty schreef:faramir: " je kan toch moeilijk ontkennen dat hun manier van leven op zijn minst bijzonder vreemd is"
Dat zijn jouw woorden, en jouw mening.
Persoonlijk vind ik hun "manier van leven" helemaal niet zo vreemd, sterker nog, ik heb er groot respect voor.
ineke-kitty schreef:mohamed: " een misplaatst zondebesef hebben"
Wat is er misplaatst aan dat ook zij Christus Jezus erkennen als hun Verlosser en Heiland?
Zich [ volwassen] laten dopen als teken van het nieuwe leven dat zij ontvangen hebben in Christus Jezus?
schelpje3 schreef:Dat vind ik ook. Zo spreek je niet over mensen die volgens hun principes willen leven.
Faramir schreef:Dus omdat mensen volgens hun principes willen leven mag je ze niet vreemd vinden/noemen. Dat lijkt me nogal wat. Katholieken die aan zelfkastijding doen mag ik niet maf vinden, het behoort immers tot hun principes. Moslims die op jihad gaan naar Syrië mag ik niet extremistisch vinden omdat die hun principes najagen? WTG'ers mag ik niet vervelend vinden wanneer ze aan mijn deur komen omdat ze hun principes na willen leven? enz enz.
Welke gedachten politie bepaald eigenlijk wat je wel en niet mag denken en zeggen?
ineke-kitty schreef:rotterdam: "zonderlingen - mag dat? "
Het is niet aan de orde wat wel en niet "mag" , echter de wijze waarop deze mensen worden afgeschilderd, is buiten ALLE fatsoensnormen.
Het zijn gelovigen in Christus Jezus, en de wijze waarop zij hun geloofsleven invullen, staat daar buiten.
schelpje3 schreef:Dat vind ik ook. Zo spreek je niet over mensen die volgens hun principes willen leven.
Ik heb daar meer respect voor dan voor mensen waar maar van alles mee door kan, omdat God toch alles vergeeft. (hopen ze)
Volgens mij ging het topic over de vragen in de quote hierboven, niet over de vraag welk woord je kunt verzinnen om de Amish en hun leefwijze mee te typeren.ineke-kitty schreef:Ik vraag mijzelf wel eens af, of het mogelijk is om in zo'n hechte geloofsgemeenschap met elkaar te leven, alles te delen, naar wat een ieder nodig heeft?
Is het mogelijk om terug te keren naar een dergelijk 'samenleven' als kinderen Gods, zoals de Amish al meer dan 400 jaar leven , hier in Nederland?
Faramir schreef:Natuurlijk kan dat, ook in Nederland. Verzamel wat medestanders en koop een paar boerderijen op die bij elkaar liggen met een flinke lap grond erbij en ga je gang.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 417 gasten