Zelfmoord

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Spreeuw
Generaal
Generaal

Re: Zelfmoord

Berichtdoor Spreeuw » 14 jun 2014 12:55

Faramir schreef:Wat voor zin heeft dat? Wou je het lichaam dan in een cel stoppen?

Nee. Maar je kunt de daad wel verbieden in de wetgeving.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 14 jun 2014 12:59

Dus, we gaan de daad verbieden? En, wat voor doel heeft dat dan? Mensen ervan te weerhouden om zichzelf van het leven te beroven? Stond gisteravond nog boven op de flat om er een eind aan te maken, maar toen las ik het geweldige idee om het strafbaar te maken. Nou, ben gelijk weer naar beneden geklommen, want dat wil toch niet op mijn geweten hebben. Dat ik mezelf naar beneden gooi in de wetenschap dat ik een strafbaar feit bega....Zelden zoveel onzin gehoord!
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 jun 2014 13:00

Nogmaals, tot welk doel zou je dat doen?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 jun 2014 13:00

Faramir schreef:Wat voor zin heeft dat? Wou je het lichaam dan in een cel stoppen?

Spreeuw schreef:Nee. Maar je kunt de daad wel verbieden in de wetgeving.

Hebben we niet al genoeg onzinnige wetten vind je?

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 14 jun 2014 13:03

mohamed schreef:Hebben we niet al genoeg onzinnige wetten vind je?

Gaat het leed van de nabestaanden je niet aan het hart? Wil je niets doen om het aantal zelfmoorden terug te dringen?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 jun 2014 13:10

Spreeuw schreef:Gaat het leed van de nabestaanden je niet aan het hart? Wil je niets doen om het aantal zelfmoorden terug te dringen?

Echt? Je gelooft dat zelfmoord strafbaar maken zelfmoorden voorkomt? :roll:

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 14 jun 2014 13:12

Mortlach schreef:Echt? Je gelooft dat zelfmoord strafbaar maken zelfmoorden voorkomt? :roll:

Ik hoop het wel, ja.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 14 jun 2014 13:13

''En in die dagen zullen de mensen de dood zoeken maar die niet vinden. En zij zullen ernaar verlangen te sterven, maar de dood zal van hen wegvluchten. En de sprinkhanen zagen eruit als paarden die voor de oorlog gereedgemaakt zijn. En op hun koppen droegen zij kransen als van goud, en hun gezichten leken op gezichten van mensen. En zij hadden haar als haar van vrouwen, en hun tanden waren als tanden van leeuwen. En zij hadden borstharnassen van ijzer, en het geluid van hun vleugels was als het geluid van wagens met veel paarden die ten strijde snellen. En zij hadden staarten die leken op schorpioenen, en er zaten angels aan hun staarten. En zij hadden de macht om de mensen schade toe te brengen''....

nanotechnology, kom er maar in:

Afbeelding

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 jun 2014 13:15

Spreeuw schreef:Ik hoop het wel, ja.

Je naïviteit is aandoenlijk.

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 14 jun 2014 13:17

Mortlach schreef:Je naïviteit is aandoenlijk.

Nou ja, wat is dat voor een tegenwerping.
Kom zelf met een voorstel om het aantal zelfmoorden terug te dringen, zou ik zeggen. Of vind jij het niet ernstig?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 jun 2014 13:19

mohamed schreef:Hebben we niet al genoeg onzinnige wetten vind je?

Spreeuw schreef:Gaat het leed van de nabestaanden je niet aan het hart? Wil je niets doen om het aantal zelfmoorden terug te dringen?

Niet zo negatief meneer Spreeuw, dat wil ik maar al te gaarne. Echter betwijfel ik of het soelaas biedt om een wet te verzinnen die degene strafbaar stelt die reeds in het hiernamaals verkeert. Van mij mag u hoor, het is uw topic/feestje! Zet er maar een speciaal arrestatieteam van Messiassen op die hen uit de hemel halen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 jun 2014 13:24

Spreeuw schreef:Nou ja, wat is dat voor een tegenwerping.
Kom zelf met een voorstel om het aantal zelfmoorden terug te dringen, zou ik zeggen. Of vind jij het niet ernstig?

Uiteraard is het ernstig. Maar zinloze wetgeving creëren gaat niet helpen. Betere zorg, vroeger signaleren, meer budget voor de geestelijke crisiszorg, dat zijn zaken die wellicht zullen helpen.

Wat jij voorstelt is brand illegaal maken in de hoop dat er dan minder huizen afbranden door ongelukken.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 14 jun 2014 22:07

Moet roken dan ook maar strafbaar worden? Mijn baas zei eens toen ik vroeg of ik een uurtje eerder weg mocht om mn kids nog even te zien (was geen serieuze vraag overigens, ik was het werk gewoon even beu.. 8) ): 'Je moet stoppen met roken dan kun je ze wel 10 jaar langer zien..'

Ik vind het werkelijk waar een onzin discussie. Op het moment dat de persoon over gaat tot zelfmoord gaat denkt die persoon niet meer aan zijn nabestaanden. En ook niet over wat er in de wet staat. Je kunt je beter bezig houden met de levenden en ze proberen te behoeden voor zelfmoord. En ze zeker in de tweede kamer niet nog meer nutteloos bezig laten zijn.

Bovendien is het al strafbaar. Gij zult niet doden staat er. Je weet wat de straf is op de zonde. Juist ja, de dood. En dan laat ik maar in het midden of de zelfdoder wel of niet vergeving daarvan krijgt of gekregen heeft. Want dat weet ik niet.

jaapo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaapo » 14 jun 2014 22:24

@spreeuw: je houdt het wel lang vol, dat gedram over strafbaarstelling van zelfmoord. Dat is toch absurd? Hoe kun je postuum iemand straffen? En welke straf dan? Houd je liever bezig met het waarom. Hoe kon het zover komen. Waarom konden de naasten dit niet verhinderen of een invloed uitoefenen die de zelfdodingsplannen weer doen vervagen. Dat tekortschieten van de naaste moet overigens ook niet strafbaar zijn, natuurlijk. Ik snap niet, waar je heen wil met dit topic. Van een paar andere snap ik het ook niet zo goed.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 jun 2014 23:49

jaapo schreef:@spreeuw: je houdt het wel lang vol, dat gedram over strafbaarstelling van zelfmoord. Dat is toch absurd? Hoe kun je postuum iemand straffen? En welke straf dan?

Precies, volgens mij is ie een trol.

Terug naar “[Religie] - Open forum”