Pinksteren! Uitstorting van de Heilige Geest!

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Pinksteren! Uitstorting van de Heilige Geest!

Berichtdoor Boekenlezer » 09 jun 2014 21:04

Mortlach schreef:Ik wens iedereen een mooi Pinksteren toe, dat ten eerste. Voor mij persoonlijk betekent het geheel niets, net zo veel als een of andere Hindoe-feestdag waar ik de betekenis ook van zou moeten opzoeken. Maar goed, ik behoor dan ook niet tot de doelgroep. Als ik niet op Refoweb had gezeten, had ik het me waarschijnlijk niet eens gerealiseerd dat het Pinksteren is.

Als je niet gelovig bent, betekent Pinksteren inderdaad ook helemaal niets voor je, want je deelt immers niet in het resultaat van Pinksteren: de uitstorting van de Heilige Geest, wat in Jeruzalem begon. Die Heilige Geest heb jij dus ook niet.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 09 jun 2014 21:09

Boekenlezer schreef:Als je niet gelovig bent, betekent Pinksteren helaas inderdaad ook helemaal niets voor je, want je deelt immers jammer genoeg niet in het resultaat van Pinksteren: de uitstorting van de Heilige Geest, wat in Jeruzalem begon. Die Heilige Geest heb jij dus ook niet. maar je word onophoudelijk opgedragen in gebed opdat ook jij eens mag delen in deze vreugde want dat zou ik jou ook zo gunnen

André-J30
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor André-J30 » 09 jun 2014 21:31

André-J30 schreef:Wie heeft trouwens Otto de Bruijne vandaag (09-06-20140) gehoord? Wat een geweldige toespraak. Heeft iemand een opname hiervan?

Anoniem_89 schreef:Die man preekt zo echt en zo puur.
Zo eerlijk en persoonlijk.
Zegt ook waar het op staat en dat moet ook.
Wat een zegen!

Amen.
Anoniem_89 schreef:Het lied 'U draagt de zegekroon', wat een lied! =D> :shock:
Elke muur wordt neergehaald.
Ieder bolwerk afgebroken.
U draagt de zegekroon.
U OVERWON, U OVERWON!

Inderdaad, wat een lied. Live meegemaakt.
Maar wat een contrast met de stilte waarin God zich openbaarde aan Elia, waar Otto over sprak. De stilte die (ook?) ik zoek. 1 Kon. 19: 11 evv.
Bij Opwekking zijn "wind en vuur en aardbeving" ruimschoots aanwezig. Maar de stilte?
Ook na die prachtige toespraak van Otto de Bruijne helaas geen toepasselijk ingetogen lied :(

Ondanks dat, Hij overwon.
Wonderen gebeuren, maar zijn niet noodzakelijk. Heel bijzonder wat Otto daarover getuigde. Uit ervaring. Hou je dan droge ogen???

En het "afscheid" cq de "overdracht" van Joop Gankema?
INDRUKWEKKEND.

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 10 jun 2014 11:13

André-J30 schreef:Wie heeft trouwens Otto de Bruijne vandaag (09-06-20140) gehoord? Wat een geweldige toespraak. Heeft iemand een opname hiervan?

http://www.cip.nl/artikel/42655/Opwekki ... een-gitaar
(onderaan het artikel staan de links (ook één naar z'n boek)).
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

André-J30
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor André-J30 » 10 jun 2014 17:39

dalethvav schreef:http://www.cip.nl/artikel/42655/Opwekking-is-geen-nieuw-liedje-met-een-gitaar
(onderaan het artikel staan de links (ook één naar z'n boek)).
Bedankt DV, maar je komt dan in de winkel, €8,= voor de DVD en €5,= verzendkosten.
Waarom niet gewoon een MP3-tje als gratis download? :(
(veel dominees zetten hun preken ook op internet of zijn op kerkdienstgemist.nl terug te luisteren)

Terug naar “[Religie] - Open forum”