Spreeuw schreef: Er is een algemeen uitgangspunt dat de donkere huidskleur van het geslacht van Cham, een van de zoons van Noach, afkomstig is.
Bijbelse onderbouwing ?
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Spreeuw schreef: Er is een algemeen uitgangspunt dat de donkere huidskleur van het geslacht van Cham, een van de zoons van Noach, afkomstig is.
Mortlach schreef:
Dat is een geloofspositie zonder enige correlatie met de aantoonbare werkelijkheid.
mealybug schreef: Dwaasheid ! (voor de wereld)
hettys schreef:
Een holle aarde is ook dwaasheid voor de wereld. Is het daarom waar?
mealybug schreef:
Wat maakt het uit.
Of Adam en Eva nu 10000 of 1.000.000 jaar geleden leefden, en of de aarde nu hol is of bol, dat zijn allemaal onbelangrijke zaken die afleiden van waar het om gaat en wat we wel dienen te weten en wel aan moeten nemen, toch?
God denkt niet zoals de mens, en heeft alles ons zo duidelijk gemaakt zoals het in de Bijbel is verwoord.
Een hond een boek laten lezen gaat ook niet lukken.
Stel je zo ongeveer voor, dat wat hebben, de manier is waarop we het nog enigszins begrijpen.
mealybug schreef:Bijbelse onderbouwing ?
hettys schreef:
Er wonen al generaties lang blanken in Z-Afrika, en die worden nog steeds geen negers. Daar zijn genetische veranderingen voor nodig, en daar gaan wel heel wat duizenden jaren jaren overheen.
Jvslooten schreef:http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?f=2&t=27914#p1968971
hettys schreef:En de zwarte Afrikaners stammen niet af van Cham,
mealybug schreef:Afrikaners of afrikanen.
Afrikaners zijn blank, afrikanen zijn zwart.
Spreeuw schreef:en wat hadden die twee voor huidskleur volgens jou ?
En in die 6000 jaar zijn alle verschillende huidskleuren spontaan ontstaan ?
Geen idee, het staat niet vermeld in de Bijbel.
Op je tweede vraag weet ik niet direct het antwoord. Er is een algemeen uitgangspunt dat de donkere huidskleur van het geslacht van Cham, een van de zoons van Noach, afkomstig is. Dan zouden Adam en Eva heel goed blank geweest kunnen zijn.
mealybug schreef:Waarom vind je het belangrijk?
rotterdam schreef:Er zijn echter lieden die "God schiep de mens naar Zijn beeld en gelijkenis"
ook letterlijk nemen.
Voordat je het weet zit er een blanke grijsaard op een troon met de uiterlijke kenmerken van een doorsnee Nederlandse opa.
En wat er dan kan gebeuren weten jij en ik maar al te goed in Zuid Afrika.
mealybug schreef:Er zijn echter lieden die "God schiep de mens naar Zijn beeld en gelijkenis"
ook letterlijk nemen.
Voordat je het weet zit er een blanke grijsaard op een troon met de uiterlijke kenmerken van een doorsnee Nederlandse opa.
En wat er dan kan gebeuren weten jij en ik maar al te goed in Zuid Afrika.
Leg eens uit, ik snap em niet.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten