Het Roy Donders 'juichpak'

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

hettys
Majoor
Majoor

Re: Het Roy Donders 'juichpak'

Berichtdoor hettys » 30 mei 2014 21:05

elbert schreef:Wat afschuwelijk! Dit is een ramp!!! Niet alleen in het extremistisch-fundamentalistische Barneveld, maar ook in het zo liberale Amsterdam, die parel van verlicht Nederland, is er geen juichpak meer te krijgen!!!
Hoe moeten we dit WK nu gaan vieren?
Is er nog wel hoop voor voetbalminnend Nederland?
Zijn er al kamervragen gesteld?
Is de leverancier al aangeklaagd wegens nalatigheid?
Is er al een topic over? #-o

Het lijkt me niet moeilijk er zelf één te maken. Het ontwerp getuigd niet bepaald van haute-couture.

Misschien heb je nog een naaimachien? oranje stoffen zijn er zat, heden ten dage.
Ook gif is geschapen.

noah
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor noah » 30 mei 2014 21:41

de eigenaar van de jumbo barneveld is zelf reformatorisch. het was beter geweest als er in de communicatie naar de buitenwereld toe duidelijk was geworden dat de eigenaar niet achter het hele voetbalgebeuren staat, de meeste van zijn klanten ook niet en dat er daarom niet meegedaan wordt aan deze spaaractie. Niks mis mee.
Nu wordt er iemand geciteerd die mogelijk niet al te intelligent is en die nog nooit eerder van Roy Donders heeft gehoord. En zonder het verhaal te kennen denkt dat deze man vast iets slechts heeft gedaan. En daarmee is het hele foute verhaal de wereld in.
jammer hoor.

Ik hoopte dat er net zoveel commotie ontstond over het feit dat er in Brazilie nu straatkinderen worden 'geruimd' en zwerfdieren worden afgemaakt ter voorbereiding op het voetbal. Vreemd dat je daar zo weinig over hoort.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 30 mei 2014 21:45

Het is vreemd dat iets in de eigen omgeving eerder nieuws is dan iets aan de andere kant van de wereld? Stel je eens voor dat wij een Hart van Nederland zouden hebben waar al het lokale nieuws ter wereld in voor zou komen. Dat zou 24/7 nieuws zijn tegelijkertijd op vele kanalen om alles te kunnen volgen.

gravo
Majoor
Majoor

Berichtdoor gravo » 30 mei 2014 21:54

elbert schreef:Tjonge (...)

Ja, maak jezelf er maar weer gemakkelijk vanaf.

Je vergeet de impact van dergelijke overtrokken op-het-zere-been-gestapte reacties.

Ten eerste wordt door dit soort acties het christendom van een nauwelijks uitwisbare karikatuur voorzien. Alle christenen, ook dus de overgrote meerderheid van hen die zich niet zo dom laten provoceren door onschuldige onzin als deze prullaria, krijgen nu wel te maken met het stempel dat christenen op de gekste momenten door de idiootste dingen uit hun vel springen en boos zijn op iedereen en alles....en daar ook nog succes bij boeken door een serieus machtsmiddel in te zetten (we kopen niet meer bij je).

Ten tweede blijkt uit deze misstap dat het eigenlijk niet uitmaakt hoe en waarom men zich fel en rücksichtloos isoleert van de samenleving, als men het maar kan doen. Desnoods door een compleet onzinnig argument op te tuigen, waarmee men het isolement rechtvaardigt en anderen aan de hel, de duivel en zijn trawanten overlevert.

Het toon mij in ieder geval aan dat hier inderdaad vrij extreme verschuivingen in opvatting achter zitten, waar we nog veel maleur mee gaan krijgen. Het woord militant is in dit geval wellicht profetisch.

Msschien zie jij het niet, omdat je nog op de automatische piloot staat van: my brother right, my brother wrong, my brother.

De werkelijkheid is echter dat uiteindelijk niemand meer brother genoemd wordt, wanneer men zich eenmaal gehuld heeft in de eremantel van het altijddurende eigen gelijk en vasthoudt aan de gedachte dat de ander een onontkoombare vernietiging tegemoet gaat. Niet zelden worden extreme posities begeleid met het opschrift Gott mit uns op de koppelriem.
Onderscheid de geesten!

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Bambi

Berichtdoor Bambi » 30 mei 2014 23:06

Nee, hier word je vrolijk van:

Navraag van deze krant binnen de kerkelijke gezindte Gereformeerde Gemeente leert echter dat het bezwaar niets met de duivel te maken heeft. ,,Onweer wordt in onze kringen gezien als ingrijpen van God in de natuur. En daar moet je niet mee spotten'', legt een lid van de gereformeerde gemeente in Kootwijkerbroek uit. ,,Het besef dat er onweer en bliksem is, staat voor het spreken van God in de natuur. Je moet Hem niet uitdagen. Het is een gewelddadige uiting van God die anders is dan de wetenschap dat Hij gras laat groeien. Je kunt het zien in dezelfde lijn als praten over ziektes als 'Krijg de tering'. Ziek worden zien wij als besturing van God. Daar moet je heel voorzichtig mee omgaan. Er is dus een categorie woorden die buiten de invloed van mensen ligt en die gaan over Gods almacht en voorzienigheid.''

BRON:

http://www.barneveldsekrant.nl/lokaal/j ... 4j_4vl_tIk

Faramir

Berichtdoor Faramir » 30 mei 2014 23:30

Laten we de donderdag dus voortaan maar veilig in onze huizen schuilen. Het is de goden verzoeken om dan naar buiten te gaan.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 30 mei 2014 23:46

Faramir schreef:Laten we de donderdag dus voortaan maar veilig in onze huizen schuilen. Het is de goden verzoeken om dan naar buiten te gaan.

Dit komt echt als een donderslag bij heldere hemel. :shock:

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 31 mei 2014 08:03

Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 31 mei 2014 10:49

Even topic.

Ik las net iets ergens, in een artikel, en ik wil dat even hier kopieeren. Begin citaat"Navraag van deze krant binnen de kerkelijke gezindte Gereformeerde Gemeente leert echter dat het bezwaar niets met de duivel te maken heeft. ,,Onweer wordt in onze kringen gezien als ingrijpen van God in de natuur. En daar moet je niet mee spotten'', legt een lid van de gereformeerde gemeente in Kootwijkerbroek uit. ,,Het besef dat er onweer en bliksem is, staat voor het spreken van God in de natuur. Je moet Hem niet uitdagen. Het is een gewelddadige uiting van God die anders is dan de wetenschap dat Hij gras laat groeien. Je kunt het zien in dezelfde lijn als praten over ziektes als 'Krijg de tering'. Ziek worden zien wij als besturing van God. Daar moet je heel voorzichtig mee omgaan. Er is dus een categorie woorden die buiten de invloed van mensen ligt en die gaan over Gods almacht en voorzienigheid.'' einde citaat.

Ik vind het persoonlijk veel te ver gezocht, om deze ophef over een pak te maken, maar als er andere Christenen zijn, die oprecht denken God te eren, door dit te doen, dan is het mijn inziens geheel anders, dan dat dit zo voortkomen uit wetisisme.

Oja, de link is deze :

http://www.barneveldsekrant.nl/lokaal/j ... 4mk2HK6vZs

Groet.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 31 mei 2014 11:19

Enfin, de "juichpakken" zullen het in ieder geval goed doen in charismatische kringen, dat dan weer wel.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 31 mei 2014 12:18

Dan wordt het: "Oranje Boven!" in de praisebijeenkomsten.

En binnenkort komen de refopepermuntjes op de markt.

Natuurlijk ging het om de slogan en wat een onzin om de zigeuners erbij te halen of een wooncaravan en zijn donkere haar, maar dat heb je als je Mohamed heet dan sla je door.

In ieder geval gaan (als Nederland verliest) alle pakken naar de charismatische bewegingen ( gratis uiteraard) .

Zuidlaarder bollen en Urker dikkertjes en Amsterdammertjes en Rotterdammertjes worden naast de blanke vla, de negerzoenen en de jodenkoeken uit de schappen gehaald.
Leidse kaas zal ook niet meer gemaakt worden, want ik als leidenaar laat me niet meer neerzetten als "kaaskop".

En in de kerken worden binnenkort blikken gevuld met tolerantie en verkocht tegen een schappelijke prijs dan kun je voor een dubbeltje op de eerste rij.

Als ze leeg zijn kan men ze inleveren bij Peter R, de Vries die er speelgoed voor de arme kindertjes van laat maken en ze persoonlijk zal inleveren in de landen waar hij geweest is.
Bind aan een blik waar je vooraf 2 gaatjes in slaat met een hamer en een spijker.. maak een touwtje eraan vast in een lange lus.....en je hebt prachtige loopklompjes of miniatuur stelten.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 31 mei 2014 18:21

In elk geval hebben de barnevelders het tegengestelde bereikt van wat ze wilden: Enorm veel reclame voor het juichpak. Iedereen die er één heeft kan em verkopen voor het dubbele van de prijs ast nie meer is.
Ook gif is geschapen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 31 mei 2014 18:46

hettys schreef:In elk geval hebben de barnevelders het tegengestelde bereikt van wat ze wilden: Enorm veel reclame voor het juichpak. Iedereen die er één heeft kan em verkopen voor het dubbele van de prijs ast nie meer is.

Hoe kom je erop. [-X

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 31 mei 2014 19:23

xsidd schreef:Even topic.

Ik las net iets ergens, in een artikel, en ik wil dat even hier kopieeren. Begin citaat"Navraag van deze krant binnen de kerkelijke gezindte Gereformeerde Gemeente leert echter dat het bezwaar niets met de duivel te maken heeft. ,,Onweer wordt in onze kringen gezien als ingrijpen van God in de natuur. En daar moet je niet mee spotten'', legt een lid van de gereformeerde gemeente in Kootwijkerbroek uit. ,,Het besef dat er onweer en bliksem is, staat voor het spreken van God in de natuur. Je moet Hem niet uitdagen. Het is een gewelddadige uiting van God die anders is dan de wetenschap dat Hij gras laat groeien. Je kunt het zien in dezelfde lijn als praten over ziektes als 'Krijg de tering'. Ziek worden zien wij als besturing van God. Daar moet je heel voorzichtig mee omgaan. Er is dus een categorie woorden die buiten de invloed van mensen ligt en die gaan over Gods almacht en voorzienigheid.'' einde citaat.

Ik vind het persoonlijk veel te ver gezocht, om deze ophef over een pak te maken, maar als er andere Christenen zijn, die oprecht denken God te eren, door dit te doen, dan is het mijn inziens geheel anders, dan dat dit zo voortkomen uit wetisisme.

Oja, de link is deze :

http://www.barneveldsekrant.nl/lokaal/j ... 4mk2HK6vZs

Groet.

Nou heel eerlijk gezegd vind ik het zo bizar dat ik het nep vind lijken!!
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 01 jun 2014 10:03

Die Roy zelf is eigenlijk best nog een tolerante kerel.
Zijn reactie :
http://www.telegraaf.nl/prive/22684863/ ... mbo__.html

Terug naar “[Religie] - Open forum”