Lock&Stock schreef:
Of andersom, het is maar hoe je het bekijkt.
Als ik het zo lees zijn de hatelijke en spottende reakties van de ongelovigen niet van de lucht.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Lock&Stock schreef:
Of andersom, het is maar hoe je het bekijkt.
Spreeuw schreef:De schepping zoals beschreven in het Bijbelboek Genesis is geen verhaal, maar echte geschiedenis (non-fictie dus).
Bambi schreef:Een ding wordt me wel duidelijk, in dit topic:
De ongelovigen vormen een blok tegen de gelovigen.
Tante Pollewop schreef:Dat is fictie.![]()
@bambi: ik ben gewoon gelovig hoor, ik geloof alleen niet in sprookjes.
Tante Pollewop schreef:Dat is fictie.![]()
Spreeuw schreef:De schepping zoals beschreven in het Bijbelboek Genesis is geen verhaal, maar echte geschiedenis (non-fictie dus).
Tante Pollewop schreef:ik ben gewoon gelovig hoor, ik geloof alleen niet in sprookjes.
Bambi schreef:Een ding wordt me wel duidelijk, in dit topic:
De ongelovigen vormen een blok tegen de gelovigen.
Wim2600 schreef:Gelukkig zijn er zélfs onder de christenen heel wat mensen die daar niet intrappen.
Echte geschiedenis... compleet met die rib en die pratende slang? Méén je dat nu, of beweer je dat gewoon om reacties los te krijgen?
Spreeuw schreef:Inderdaad.
Toch minder vreemd dan het lijkt, de typering "de grote boze wereld" waar ik en mijn klasgenoten voor werden gewaarschuwd in het laatste jaar van de middelbare school.
Spreeuw schreef:Je bent geen christen als je niet in de geschiedenis van de schepping gelooft zoals in Genesis beschreven.
Bambi schreef:Je moet gewoon bij jezelf, je geloof en God blijven.
Wij mensen denken altijd dat je overal een antwoord op moet hebben, maar dat hoeft niet.
Als mensen je verleiden om dingen helemaal uit te spitten en alles verklaard willen zien, hoef je daar niet altijd antwoorden op te hebben.
Als zij daar een bewijs voor zien dat het geloof niet deugt, is dat hun probleem en niet het jouwe.
Onthou maar dat mensen die overal een verklaring voor willen hebben, vaak hun eigen verstand als houvast hebben i.p.v. God.
Tante Pollewop schreef:
Spreeuw schreef: Alleen al vriendelijk en aardig tegen andersdenkenden doen, kan al heel goed zijn. Vervolgens kun je voorzichtig naar zijn/haar geloof vragen. En dan moet je niet gelijk zeggen dat het geloof van de andersdenkende niet klopt. Dat werkt alleen maar averechts. Laten wij als christenen getuigen, getuigen dat Jezus Christus de Redder is van de zonden. En dat wil de Heilige Geest gebruiken!
Faramir schreef: Dus ik, als andersdenkende zal nooit van reformatorische mensen dat die op basis van gelijkheid met mij om zullen gaan en mijn geloof zullen respecteren?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten