Raad van Kerken

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Bambi

Re: Raad van Kerken

Berichtdoor Bambi » 23 mar 2014 21:19

ineke-kitty schreef:Bambi

Laat mijn "psychische gestel" er maar buiten, want dat voegt wederom niets toe aan deze discussie.

Jij blijft je vasthouden aan bepaalde vaste tijdseenheden, dat doen bijv. autisten ook, daar moet alles een vast tijd hebben en anders raken ze van slag.

En bij jou lijkt het er op dat je krampachtig vast moet blijven houden aan die duizend jaar die nog moet komen en pas daarna is het de tijd voor de Joden.
En daar mag niemand vanaf wijken, want dat kun jij niet aan.

Terwijl er duidelijk staat in 2 Petrus 3:8 Doch deze ene zaak zij u niet onbekend, geliefden, dat een dag bij den Heere is als duizend jaren, en duizend jaren als een dag.
9 De Heere vertraagt de belofte niet (gelijk enigen dat traagheid achten), maar is lankmoedig over ons, niet willende, dat enigen verloren gaan, maar dat zij allen tot bekering komen.

Daar zie je al aan dat het geen vaste 1000 jaar zijn en dat je echt niet weet wanneer en hoe lang alles daadwerkelijk duurt.
Dus je kunt beter naar de tekenen kijken, die overduidelijk in Israël aanwezig zijn, dat God Zijn volk vasthoudt.

Dus welke opname je nog verwachten kunt weet ik niet, maar voordat de Heere Jezus terug komt is er geen opname in de Hemel.
Laatst gewijzigd door Bambi op 23 mar 2014 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 23 mar 2014 21:20

Ach, Bambi

Je hebt er geen idee van wat Israel nog staat te wachten in de nabije toekomst.
Laat verder maar, ik heb geen zin om daar over te discusieren met mensen die totaal geen kennis hebben van het profetisch Woord.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 23 mar 2014 21:23

ineke-kitty schreef:Ach, Bambi

Je hebt er geen idee van wat Israel nog staat te wachten in de nabije toekomst.
Laat verder maar, ik heb geen zin om daar over te discusieren met mensen die totaal geen kennis hebben van het profetisch Woord.

Dan denk je toch lekker dat je profetes bent, zolang je niet denkt dat je Napoleon bent, word je nog niet opgenomen.................

maaarten

Berichtdoor maaarten » 23 mar 2014 21:37

Jvslooten schreef:Overigens is de CGK sinds april 2011 kandidaat-lid van de RvK. Dit jaar zal het besluit worden genomen of wij als CGK volwaardig lid worden of dat wij de samenwerking zullen beëindigen.

Euhhh ik meende dat we dat kandidaat lidmaatschap al hadden opgezegd, op de generale synode een paar maanden geleden.

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... p_1_780313

Geheel terecht mijns inziens. Een kerkgenootschap zoals de Remonstranten, wat lid is van de raad van kerken, is zo vrijzinnig dat dat mijns inziens met alle goede wil van de wereld niet echt meer christelijk te noemen valt. Als je een beetje op http://www.remonstranten.org/site/ ronddwaalt, zie een aankondiging voor een lezing over gnosticisme, een artikel waarin een remonstrantse ds. zegt dat hij zich meer kan vinden in het pantheïstische godsbeeld van Spinoza dan de godsbeelden uit de Bijbel, etc.

Zolang dat soort clubjes lid zijn van de raad der kerken, hoeft de CGK van mij er niet bij.....

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 23 mar 2014 21:40

maaarten schreef:Als je een beetje op http://www.remonstranten.org/site/ ronddwaalt, zie een aankondiging voor een lezing over gnosticisme, een artikel waarin een remonstrantse ds. zegt dat hij zich meer kan vinden in het pantheïstische godsbeeld van Spinoza dan de godsbeelden uit de Bijbel, etc.

Zolang dat soort clubjes lid zijn van de raad der kerken, hoeft de CGK van mij er niet bij.....

Doe de PKN dan ook gelijk op de brandstapel, zij laten nl.atheisten toe op hun kansels.En die hofpredikant , wat was die ook al weer?

Bambi

Berichtdoor Bambi » 23 mar 2014 21:50

maaarten schreef:Als je een beetje op http://www.remonstranten.org/site/ ronddwaalt, zie een aankondiging voor een lezing over gnosticisme, een artikel waarin een remonstrantse ds. zegt dat hij zich meer kan vinden in het pantheïstische godsbeeld van Spinoza dan de godsbeelden uit de Bijbel, etc.

mealybug schreef:Doe de PKN dan ook gelijk op de brandstapel, zij laten nl.atheisten toe op hun kansels.En die hofpredikant , wat was die ook al weer?

Er zijn er meer:

http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=9665

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 23 mar 2014 21:50

Jvslooten schreef:Lees Romeinen 9:24-25.

Lees Rom 11;20,21

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 23 mar 2014 21:52

maaarten schreef:Euhhh ik meende dat we dat kandidaat lidmaatschap al hadden opgezegd, op de generale synode een paar maanden geleden.
Oh dan heb ik dat gemist, sorry. Blij toe, voor mij hoeft het ook niet.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 23 mar 2014 21:55

Jvslooten schreef:Oh dan heb ik dat gemist, sorry. Blij toe, voor mij hoeft het ook niet.

Ah, de synode had al geantwoord, hadden de kerkgangers gestemd?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 23 mar 2014 22:02

Ik neem aan dat de synode bestaat uit kerkgangers.....

dingo
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor dingo » 23 mar 2014 22:11

Faramir schreef:Ik neem aan dat de synode bestaat uit kerkgangers.....

Nou soms twijfel ik daar aan, maar in de regel bestaat de synode uit kerkgangers ja.
Because there are rules does not mean the game is fair.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 23 mar 2014 22:11

Dat heb je goed aangenomen.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 23 mar 2014 22:15

welk percentage kerkgangers zetelt in de synode ?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 23 mar 2014 22:17

maaarten schreef:

Zo kom je nooit tot een dialoog is het wel? Je kan jezelf prima superieur achten dan het overige christenvolk natuurlijk, maar dan heb je idd helemaal niets te zoeken in de RvK denk ik.

En als je het idee hebt dat het CGK zelf wat vrijzinnig wordt dan scheur je je toch gewoon weer af...

Faramir

Berichtdoor Faramir » 23 mar 2014 22:20

mealybug schreef:welk percentage kerkgangers zetelt in de synode ?

Ik zou het niet weten maar ik neem aan een zeer gering percentage.

Ik snap wel waar je heen wil en wellicht werkt die uitermate democratische manier in een willekeurige evangelicale huisgemeente maar in alles wat groter is dan een huiskerkje werkt dat niet echt. Het geloof is overigens ook geen democratie, Jezus vroeg ook niet steeds om de mening van zijn apostelen en deed ook niet aan meerderheidsstemmen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”