Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Berichtdoor Wilsophie » 13 feb 2014 10:59

*Verwijderd door moderator. Geen gegoochel met getallen meer a.u.b*

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 13 feb 2014 11:21

Wilsophie schreef:Recent schreef Wilsophie nog op dit forum dat de omschrijving holle aarde achteraf niet zo handig was en dat zij sprak met het oog op teksten waar staat dat God de aarde vult.

Lock&Stock schreef:Dus......de Aarde is niet hol?!

Ik ben oprecht benieuwd Wilsophie, stap je enigszins af van de holle aarde?

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 13 feb 2014 12:36

Overal in de bijbel staat dat we OP de aarde leven en niet erin. we lopen niet tegen de binnenkant van de aardkorst.

Verder vraag ik me af hoe jullie teksten opvatten als:

Ex 32
13 Denk aan Abraham, aan Izak en aan Israël, Uw dienaren, aan wie U bij Uzelf hebt gezworen en tot hen gesproken hebt: Ik zal uw nageslacht talrijk maken als de sterren aan de hemel, en dit hele land waarover Ik gesproken heb, zal Ik aan uw nageslacht geven, zodat zij het voor eeuwig in erfbezit nemen.

Gen 22:
zal Ik u zeker rijk zegenen en uw nageslacht zeer talrijk maken, als de sterren aan de hemel en als het zand dat aan de oever van de zee is. Uw nageslacht zal de poort van zijn vijanden in bezit hebben.

Al die sterren, zoveel als er zandkorrels zijn, waar zijn die dan? Passen die allemaal in de aarde?

Wetenschappelijk gezien klopt het dat er meer sterren zijn dan zandkorrels: die zijn te zien.

http://www.allesoversterrenkunde.nl/#!/ ... ndkorrels/

Afbeelding
Ook gif is geschapen.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 13 feb 2014 12:49

hettys schreef:Ex 32
13 Denk aan Abraham, aan Izak en aan Israël, Uw dienaren, aan wie U bij Uzelf hebt gezworen en tot hen gesproken hebt: Ik zal uw nageslacht talrijk maken als de sterren aan de hemel, en dit hele land waarover Ik gesproken heb, zal Ik aan uw nageslacht geven, zodat zij het voor eeuwig in erfbezit nemen.

Gen 22:
zal Ik u zeker rijk zegenen en uw nageslacht zeer talrijk maken, als de sterren aan de hemel en als het zand dat aan de oever van de zee is. Uw nageslacht zal de poort van zijn vijanden in bezit hebben.
Ik lees het gewoon als een vergelijking: zoals de sterren en het zand der zee onmogelijk door een mens geteld kunnen worden, zo zal het ook met jou nageslacht zijn.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 13 feb 2014 13:32

JvSlooten schreef:
Gen 22:
Ik lees het gewoon als een vergelijking: zoals de sterren en het zand der zee onmogelijk door een mens geteld kunnen worden, zo zal het ook met jou nageslacht zijn.[/quote]

Tuurlijk. ik ook, maar ik zeg niet dat ik de hele bijbel letterlijk opvat. Wat ik dan weer niet begrijp is dan die mensen denken dat we in de aarde leven ipv erop. Dat staat er toch ook heel letterlijk.
Ook gif is geschapen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 13 feb 2014 13:40

Kun je dan uitleggen wat betekent dat God zegt: 'de aarde en al wat daarIN is?" En kun je teksten geven waar staat dat we op de aarde leven.
Want het is logisch dat als je uit de hemel valt dat je OP de aarde terechtkomt.
Overigens heb ik nooit ergens gezegd dat wij IN de aarde leven.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 13 feb 2014 13:52

Ik stel vast dat de hemelen niet lager zijn dan de aarde want Jesaja 55 vers 9 zegt, :"gelijk de hemelen hoger zijn dan de aarde..." Immers de Here Jezus daalde uit de hemel.

Ik vind het altijd komisch dat satan precies op de aarde terecht kwam terwij de wetenschap suggereert dat hij er langs kon vliegen. Overigens niet in het verleden maar een gebeurtenis in de toekomst.

Als de aarde plat zou zijn kun je dat met een streep aangeven horizontaal en vraag ik me af waar die streep ophoudt en dat moet Mohamed maar uitleggen.
De aarde is in ieder geval geen klein stipje t.o.v. de hemel in een oneindig heelal.

Wat is er nu met de aarde aan de hand. Waarom ging Jezus Christus niet naar Mercurius zoals de wetenschap suggereert?

Als de aarde een bol is dan kan "boven"naar vele kanten wijzen. Waar iemand op aarde ook woont de hemel is altijd boven. Geen probleem.

Andersom is wel een probleem, want als iemand vanuit de hemelen naar beneden komt dan is er maar één mogelijkheid en dat is dat hij op de aarde terecht komt.
De wetenschap denkt hier ook anders over.

De aarde met al wat daarin is wordt onder de hemelen gesitueerd. En zo is de aarde altijd beneden de hemel.
De Bijbel leert dat er onder de hemelen alleen de aarde is, en de wetenschap leert dat onder de hemelen vele planeten zijn.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 13 feb 2014 13:55

[quote="hettys"]Overal in de bijbel staat dat we OP de aarde leven en niet erin. we lopen niet tegen de binnenkant van de aardkorst.

Verder vraag ik me af hoe jullie teksten opvatten als:

Ex 32

Gen 22:

Al die sterren, zoveel als er zandkorrels zijn, waar zijn die dan? Passen die allemaal in de aarde?
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 19 feb 2014 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 13 feb 2014 14:05

Wilsophie schreef:Ik stel vast dat de hemelen niet lager zijn dan de aarde want Jesaja 55 vers 9 zegt, :"gelijk de hemelen hoger zijn dan de aarde..." Immers de Here Jezus daalde uit de hemel.

Ik vind het altijd komisch dat satan precies op de aarde terecht kwam terwij de wetenschap suggereert dat hij er langs kon vliegen. Overigens niet in het verleden maar een gebeurtenis in de toekomst.

Als de aarde plat zou zijn kun je dat met een streep aangeven horizontaal en vraag ik me af waar die streep ophoudt en dat moet Mohamed maar uitleggen.
De aarde is in ieder geval geen klein stipje t.o.v. de hemel in een oneindig heelal.

Wat is er nu met de aarde aan de hand. Waarom ging Jezus Christus niet naar Mercurius zoals de wetenschap suggereert?

Als de aarde een bol is dan kan "boven"naar vele kanten wijzen. Waar iemand op aarde ook woont de hemel is altijd boven. Geen probleem.

Andersom is wel een probleem, want als iemand vanuit de hemelen naar beneden komt dan is er maar één mogelijkheid en dat is dat hij op de aarde terecht komt.
De wetenschap denkt hier ook anders over.

De aarde met al wat daarin is wordt onder de hemelen gesitueerd. En zo is de aarde altijd beneden de hemel.
De Bijbel leert dat er onder de hemelen alleen de aarde is, en de wetenschap leert dat onder de hemelen vele planeten zijn.

We pakken de Bijbel er maar weer bij:
Genesis: En God zeide: Daar zij een uitspansel in het midden der wateren; en dat make scheiding tussen wateren en wateren.
Ps. 33:6; 104:2; 136:5. Spr. 8:28. Jes. 42:5. Jer. 10:12; 51:15.
Of: uitbreidsel. Het woord dat in den Hebreeuwsen tekst staat, komt van een woord hetwelk betekent uitspannen, uitrekken, enz. En hierdoor wordt beduid de gehele ruimte tussen de onderste en bovenste wateren.
dat zij scheiding makende.

En God maakte het uitspansel en maakte scheiding tussen de wateren die conder het uitspansel zijn, en tussen de wateren die boven het uitspansel zijn. En het was alzo.
Te weten in en op de aarde.
Ps. 33:7; 136:6. Spr. 8:24.
Hebr. de wateren die van boven, Versta de wolken, die boven het onderste deel van dit uitspansel drijven, of enige andere wateren die na de scheiding hun plaats boven mochten hebben genomen.
Ps. 148:4.

8 En God noemde het uitspansel hemel.

En wat is er komisch aan satan? Ofwel het gegeven dat hij precies op aarde terechtkwam? Wat zou hij op Mars moeten doen?

Verder begrijp ik het niet dat jij geen topic zou mogen openen en vervolgens een vazal inhuurt om dat te doen. Ik dacht dat al eerder een topic over dit onderwerp gesloten was door de mods.
We zien weer dezelfde argumenten, foto's en bewijzen langskomen en het gaat helemaal nergens over.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 13 feb 2014 14:17

Wilsophie schreef:Kun je dan uitleggen wat betekent dat God zegt: 'de aarde en al wat daarIN is?" En kun je teksten geven waar staat dat we op de aarde leven.
Want het is logisch dat als je uit de hemel valt dat je OP de aarde terechtkomt.
Overigens heb ik nooit ergens gezegd dat wij IN de aarde leven.

De verzen waar 'de aarde en al wat DAARIN is' staat, daar gaat het niet alleen over de aarde:

Exodus 20:11 Want in zes dagen heeft de HEERE den hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte ten zevenden dage; daarom zegende de HEERE den sabbatdag, en heiligde denzelven.

Deuternomium 10:14 Ziet, des HEEREN, uws Gods, is de hemel, en de hemel der hemelen, de aarde, en al wat daarin is.

Jeremia 51:48 En de hemel en de aarde, mitsgaders al wat daarin is, zullen juichen over Babel; want van het noorden zullen haar de verstoorders aankomen, spreekt de HEERE.

Teksten waar duidelijk DAAROP staat:

Nehemia 9:6 Gij zijt die HEERE alleen, Gij hebt gemaakt den hemel, den hemel der hemelen, en al hun heir, de aarde en al wat daarop is, de zeeën en al wat daarin is, en Gij maakt die allen levend; en het heir der hemelen aanbidt U.

Jesaja 42:5 Alzo zegt God, de HEERE, Die de hemelen geschapen, en dezelve uitgebreid heeft, Die de aarde uitgespannen heeft, en wat daaruit voortkomt; Die den volke, dat daarop is, den adem geeft, en den geest dengenen, die daarop wandelen:

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 13 feb 2014 14:27

Klopt helemaal dank je wel. De zee en wat daarin is en de aarde wat daarop groeit en bloeit.
Er is dus een onderscheid tussen het dodenrijk, de zee en wat onder de aarde is, en wat op de aarde is.
Wij leven niet in de aarde maar erop uiteraard, maar dat zegt niets over het wereldbeeld.
Denk even aan een appel of sinaasappel. Ik ben altijd alert als ik de vruchten schil wat er van binnen zit. Soms wormpjes of ander gedierte dus die leefden in de vrucht.
Je kunt ze niet zien, maar ze waren er wel.
Van een ei kun je hetzelfde zeggen. We doen feitelijk niets met de schil behalve dat het goed is voor kalkarme grond, maar we eten van buiten naar binnen het eiwit en de dooier. En soms klutsen wat dat door elkaar.
De vrucht van het ei of de appel zit eigenlijk binnenin waar ook de pitjes zitten of de zaadjes bij een kiwi.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 13 feb 2014 14:30

Bambi schreef:Jesaja 42:5 Alzo zegt God, de HEERE, Die de hemelen geschapen, en dezelve uitgebreid heeft, Die de aarde uitgespannen heeft, en wat daaruit voortkomt; Die den volke, dat daarop is, den adem geeft, en den geest dengenen, die daarop wandelen:

Mooie tekst waar je leest dat de hemelen geschapen zijn en uitgebreid en de aarde is uitgespannen waardoor de volkeren erop gezet zijn om erop te wandelen.
Heeft God dat van binnenuit uitgebreid of zat Hij op de bol en waar wandelen wij dan op?
Op de schil?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 13 feb 2014 14:33

schelpje3 schreef:We pakken de Bijbel er maar weer bij:
Genesis: En God zeide: Daar zij een uitspansel in het midden der wateren; en dat make scheiding tussen wateren en wateren.
Ps. 33:6; 104:2; 136:5. Spr. 8:28. Jes. 42:5. Jer. 10:12; 51:15.
Of: uitbreidsel. Het woord dat in den Hebreeuwsen tekst staat, komt van een woord hetwelk betekent uitspannen, uitrekken, enz. En hierdoor wordt beduid de gehele ruimte tussen de onderste en bovenste wateren.
dat zij scheiding makende.

En God maakte het uitspansel en maakte scheiding tussen de wateren die conder het uitspansel zijn, en tussen de wateren die boven het uitspansel zijn. En het was alzo.
Te weten in en op de aarde.
Ps. 33:7; 136:6. Spr. 8:24.
Hebr. de wateren die van boven, Versta de wolken, die boven het onderste deel van dit uitspansel drijven, of enige andere wateren die na de scheiding hun plaats boven mochten hebben genomen.
Ps. 148:4.

8 En God noemde het uitspansel hemel.

En wat is er komisch aan satan? Ofwel het gegeven dat hij precies op aarde terechtkwam? Wat zou hij op Mars moeten doen?

Verder begrijp ik het niet dat jij geen topic zou mogen openen en vervolgens een vazal inhuurt om dat te doen. Ik dacht dat al eerder een topic over dit onderwerp gesloten was door de mods.
We zien weer dezelfde argumenten, foto's en bewijzen langskomen en het gaat helemaal nergens over.

Dan ga ik er verder niet op in, JAMMER want je post geeft wel aanleiding. Maar woorden als vazal en inhuren zijn beledigend en ik heb geen fotos of bewijzen geplaatst dat deden anderen, ik heb geen foto's nodig als bewijzen.
Ik heb Mars niet genoemd maar Mercurius en citeer hiermee de wetenschap.
Ik ga niet op jouw post verder in Schelpje.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 13 feb 2014 15:00

Wilsophie schreef:
Dan ga ik er verder niet op in, JAMMER want je post geeft wel aanleiding. Maar woorden als vazal en inhuren zijn beledigend en ik heb geen fotos of bewijzen geplaatst dat deden anderen, ik heb geen foto's nodig als bewijzen.
Ik heb Mars niet genoemd maar Mercurius en citeer hiermee de wetenschap.
Ik ga niet op jouw post verder in Schelpje.

Ik zei ook niet dat jij foto's plaatste, maar dat anderen dat als bewijzen aanvoeren, zoals de vorige keer!
En jij zei dat er lui zijn die beweren dat de Heere Jezus naar Mercurius zou gaan, of is gegaan, ik heb er i.i.g. nooit iets over gehoord, en ik vraag aan jou wat er zo komisch is aan satan, of aan het gegeven dat hij precies op aarde is gekomen. Wat zou hij, satan dus, op Mars moeten doen (of Saturnus, Venus enz)
Je leest iets en hup, meteen hoog in de boom. Heeft t.s. dit dan op geheel eigen initiatief gedaan?
Ik betwijfel dat, gezien zijn opmerking richting jou.
Maar goed, zelf weten, alleen vraag ik me dan het nut van zo'n regel af.
Is het niet voldoende om te weten wat de Bijbel schrijft over de hemel en de overige geschriften die beweren dat de aarde plat, bol, eivormig en weet ik wat nog meer is, links laten liggen?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 13 feb 2014 15:12

Schelpje het is goed zo! Ik heb hier geen zin in. Als het je niet interesseert bemoei je er niet mee. Even goeie vrienden.

Terug naar “[Religie] - Open forum”