Gegoochel met getallen (Gematria)

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Jvslooten

Re: Gegoochel met getallen

Berichtdoor Jvslooten » 05 feb 2014 19:36

Wilsophie schreef:Dan moet je niet zeggen dat je dat van mij hebt gekregen.

Jawel hoor, ik gebruik gewoon de bron die jij mij hebt aangereikt. Jokkebrok [-X

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 05 feb 2014 19:36

Wilsophie schreef:|Een ander voorbeeld is de getalswaarde van het woord olie en hemel.
olie = shjemen 50.40.300 = 390
hemel is shamajim 40.10.30.300=390

Even een vraagje aan de normale mensen "is dit een officieel erkende ketterij"?

Bambi

Berichtdoor Bambi » 05 feb 2014 19:41

rotterdam schreef:Even een vraagje aan de normale mensen "is dit een officieel erkende ketterij"?

Via een numerologische waarde van letters, een betekenis ergens achter zoeken, is occult.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 05 feb 2014 19:46

Bambi schreef:Via een numerologische waarde van letters, een betekenis ergens achter zoeken, is occult.

Ik ben in mijn leven in honderden verschillende kerken geweest maar ik heb dit soort "kul" nog nooit ergens gehoord.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 05 feb 2014 19:49

Wilsophie schreef:|Een ander voorbeeld is de getalswaarde van het woord olie en hemel.

Wat heb je nog meer in petto Wilsophie ?

Glazen bol ? koffiedik ? ochtendwater ?

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 05 feb 2014 19:49

Ook dit klopt niet.

sjèmen = 300+40+700 (slot-nun) = 1040
sjamáijiem = 300+40+10+600 (slot-mem) = 950

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 05 feb 2014 19:54

rotterdam schreef:Even een vraagje aan de normale mensen "is dit een officieel erkende ketterij"?
Dit is plaveisel op weg naar de hel, anders kan ik het niet noemen. Als dit de manier is waarop iemand denkt een leesbare brief te moeten zijn, gekend en gelezen door alle mensen, dan is het dus wel goed mis.

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 05 feb 2014 19:59

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 05 feb 2014 20:02

Ik moest er steeds al aan denken, maar nu komt-ie toch echt:

"Heb ook een afkeer van deze. 6 Want van dezen zijn het, die in de huizen insluipen, en nemen de vrouwkens gevangen, die met zonden geladen zijn, en door menigerlei begeerlijkheden gedreven worden; Vrouwkens, die altijd leren, en nimmermeer tot kennis der waarheid kunnen komen. ... Maar zij zullen niet meerder toenemen; want hun uitzinnigheid zal allen openbaar worden, gelijk ook die van genen geworden is."

2 Tim. 3:6-9

jaapo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaapo » 05 feb 2014 21:44

1. Eindeloos doordrammen over extreme standpunten. 2. Omdat die standpunten weinig navolgers hebben, ga je jezelf steeds meer uniek en uitverkoren vinden. 3. Met droge ogen andersdenkenden tot ongelovig of verloren verklaren. 4. Die verklaringen afleggen op een onaangenaam, belerend, kleinerend toontje. 5. Zelden toegeven, dat je ernaast zit; eerder proberen met verdraaiingen, of zelfs complete leugens je gelijk te halen. 6. Duistere bronnen citeren; vroeger waren dat obscure boekjes en brochures, tegenwoordig hebben we internet. 7. Ageren tegen de belangrijke zaken bij andersgelovigen: de kerk, de predikanten/pastores, veelgebruikte liturgieën in woord en klank. 8. De bijbel verminken tot een mysterieus boek, vol geheime boodschappen en toekomstvisioenen, alleen toegankelijk voor een kleine groep ingewijden. 9. Daarmee God en Jezus verlagend tot elitaire Boodschappers. 10 Ervan overtuigd zijn, dat jij nu al dicht bij God bent en straks zeker deel zal uitmaken van de inwoners van het Koninkrijk (en dat zijn er niet zo veel). ZIEHIER DE KENMERKEN VAN EEN SEKTE. Een ernstige waarschuwing is op zijn plaats: neem er afstand van.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 05 feb 2014 22:20

Jvslooten schreef:Jawel hoor, ik gebruik gewoon de bron die jij mij hebt aangereikt. Jokkebrok [-X

Dan is de bron Wikepedia. En dan nog heb je het verkeerd.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 05 feb 2014 22:29

Cicero schreef:Ook dit klopt niet.

sjèmen = 300+40+700 (slot-nun) = 1040
sjamáijiem = 300+40+10+600 (slot-mem) = 950

Fijn dat je alles weet dan hoef ik niets mee uit te leggen.. Je gaf een rijtje teksten waar de kof in voorkwam, ik geef keurig antwoord en daar reageer je niet mee op, je blijft maar doorgaan met beledigen. Ik ben er klaar mee.
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 05 feb 2014 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 05 feb 2014 22:43

Wilsophie schreef:Als je niet de woorden van de grondtekst gebruikt en je werkt met sluitletters kom je tot een andere conclusie. Succes met goochelen verder.
Wat is dit dan voor sneue poging??? In de grondtekst staan ook sluitletters.

HEMEL (Gen. 1:1, volgens de masoretische tekst)
שָׁמַיִם oftewel: de sluitletter Mem, met een getalwaarde van 600.

OLIE (Gen. 28:18, volgens de masoretische tekst)
שֶׁמֶן oftewel: de sluitletter Noen, met een getalswaarde van 700.

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 05 feb 2014 23:04

Wilsophie schreef:Als je niet de woorden van de grondtekst gebruikt en je werkt met sluitletters kom je tot een andere conclusie. Succes met goochelen verder.

* verwijderd door moderator: niet te persoonlijk worden *

Jij gebruikt niet de woorden van de grondtekst. Ik heb er nota bene nog een Hebreeuws woordenboek bij gepakt. Kennelijk heb je geen idee dat de sluitletters altijd worden toegepast aan het einde van een woord.

Het is zeer triest dat de heren predikanten blijkbaar nooit iets vertellen over de Hebreeuwse taal.
Onzin. Dat gebeurt wel.
Al hoewel ik ze niet over één kam mag scheren want Dr. L.A. \Snijders is de auteur van de concordantie van alle getallen van de Bijbel en de man was predikant van de Hervormde gemeente in verschillende gemeenten en zoals gezegd als laatste in Beetsterzwaag.

Ik heb zijn boekje in de kast staan. Op geen enkel punt ondersteunt hij jouw verzinsel (of beter gezegd die van Ad Leeuwenhage).
Ik stel voor dat jullie maar eens met je predikant gaat praten. Succes ermee.

Nergens voor nodig. Ik weet meer over de Bijbel dan de gemiddelde universitair opgeleide predikant. Normaal scherm ik daar niet mee maar de arrogante domheid die ik hier aantref denkt kennelijk dat iedereen hier zijn predikant of sekteleider nablaat.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 05 feb 2014 23:13

Jvslooten schreef:Wat is dit dan voor sneue poging??? In de grondtekst staan ook sluitletters.

HEMEL (Gen. 1:1, volgens de masoretische tekst)
שָׁמַיִם oftewel: de sluitletter Mem, met een getalwaarde van 600.

OLIE (Gen. 28:18, volgens de masoretische tekst)
שֶׁמֶן oftewel: de sluitletter Noen, met een getalswaarde van 700.

Jij haalt dingen klakkeloos van een rijtje wat van Wikepedia komt en zegt dat je het van mij hebt gekregen. Met zulke jokkebrokken ga ik niet verder in gesprek.

Terug naar “[Religie] - Open forum”