Wilsophie schreef:Dan moet je niet zeggen dat je dat van mij hebt gekregen.
Jawel hoor, ik gebruik gewoon de bron die jij mij hebt aangereikt. Jokkebrok

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Wilsophie schreef:Dan moet je niet zeggen dat je dat van mij hebt gekregen.
Wilsophie schreef:|Een ander voorbeeld is de getalswaarde van het woord olie en hemel.
olie = shjemen 50.40.300 = 390
hemel is shamajim 40.10.30.300=390
rotterdam schreef:Even een vraagje aan de normale mensen "is dit een officieel erkende ketterij"?
Bambi schreef:Via een numerologische waarde van letters, een betekenis ergens achter zoeken, is occult.
Wilsophie schreef:|Een ander voorbeeld is de getalswaarde van het woord olie en hemel.
Dit is plaveisel op weg naar de hel, anders kan ik het niet noemen. Als dit de manier is waarop iemand denkt een leesbare brief te moeten zijn, gekend en gelezen door alle mensen, dan is het dus wel goed mis.rotterdam schreef:Even een vraagje aan de normale mensen "is dit een officieel erkende ketterij"?
Jvslooten schreef:Jawel hoor, ik gebruik gewoon de bron die jij mij hebt aangereikt. Jokkebrok
Cicero schreef:Ook dit klopt niet.
sjèmen = 300+40+700 (slot-nun) = 1040
sjamáijiem = 300+40+10+600 (slot-mem) = 950
Wat is dit dan voor sneue poging??? In de grondtekst staan ook sluitletters.Wilsophie schreef:Als je niet de woorden van de grondtekst gebruikt en je werkt met sluitletters kom je tot een andere conclusie. Succes met goochelen verder.
Wilsophie schreef:Als je niet de woorden van de grondtekst gebruikt en je werkt met sluitletters kom je tot een andere conclusie. Succes met goochelen verder.
Onzin. Dat gebeurt wel.Het is zeer triest dat de heren predikanten blijkbaar nooit iets vertellen over de Hebreeuwse taal.
Al hoewel ik ze niet over één kam mag scheren want Dr. L.A. \Snijders is de auteur van de concordantie van alle getallen van de Bijbel en de man was predikant van de Hervormde gemeente in verschillende gemeenten en zoals gezegd als laatste in Beetsterzwaag.
Ik stel voor dat jullie maar eens met je predikant gaat praten. Succes ermee.
Jvslooten schreef:Wat is dit dan voor sneue poging??? In de grondtekst staan ook sluitletters.
HEMEL (Gen. 1:1, volgens de masoretische tekst)
שָׁמַיִם oftewel: de sluitletter Mem, met een getalwaarde van 600.
OLIE (Gen. 28:18, volgens de masoretische tekst)
שֶׁמֶן oftewel: de sluitletter Noen, met een getalswaarde van 700.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten