Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
mealybug schreef:gebazel....![]()
mealybug schreef:Zeg eens, Wat zegt God's Woord,
ineke-kitty schreef:" De leer van de drie-eenheid is niet simpel"
Dat kan wel kloppen ja, men heeft het zo moeilijk gemaakt, dat de "simpele" gelovige het allemaal niet meer begrijpt.
Er bestaat niet zoiets als " drie-eenheid" . God is EEN. moeilijker is het niet.
En hoe verklaar je dit dan:
Johannes 14:16 En Ik zal den Vader bidden, en Hij zal u een anderen Trooster geven, opdat Hij bij u blijve in der eeuwigheid;
Dus God de Zoon, vraagt aan God de Vader, om God de Heilige Geest te sturen?
ineke-kitty schreef:Boekenlezer.
Mortlach is niet eens een gelovige, dus zijn reactie leg ik naast me neer.
ineke-kitty schreef:Wat de Trooster betreft: dat is gewoon de Heer ZELF die met Zijn Geest in ons woont.
Ook niet zo moeilijk.
Wilsophie schreef:...en je gelooft zoals vSlooten dat de Heilige Geest er was vanaf Adam...
Boekenlezer schreef:Enorm veel. De Bijbel die ik hier voor me heb liggen, komt tot 1024 bladzijden. Wil je dat ik dat hier allemaal ga citeren? Dan wordt het wel een vréééselijk lange posting, afgezien van de vraag of dat wel toegelaten wordt door het RW-systeem.
Wou jij soms beweren dat je dat allemaal in je hoofd hebt zitten?
mealybug schreef:Voor een boekenlezer had ik wel gedsacht dat ik duidelijk genoeg had omschreven om welke teksten uit God's Woord het ging...
ineke-kitty schreef:Boekenlezer: " en zul je uitsluitend denken in religieuze hokjes"
Wel, ik heb NIETS met religieuze hokjes te maken, maar uitsluitend met Gods Woord.
Dat Woord bestudeer en onderzoek ik al 40 jaar, en daar blijf ik dan ook maar bij als je het niet erg vindt.
Sterker nog, Hij was er al bij de schepping, want ik lees in Genesis 1:2 al over Hem. De Heilige Geest is dus geen nieuwtestamentische uitvinding.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 386 gasten