mealybug schreef:[Is er ook contact met joodse ''christenen'' ?
Ik heb begrepen van een TUA student dat ze contacten hebben met allerlei soorten van joodse christenen, maar ook met arabische christenen.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
mealybug schreef:[Is er ook contact met joodse ''christenen'' ?
Speedy schreef:Ik heb begrepen van een TUA student dat ze contacten hebben met allerlei soorten van joodse christenen, maar ook met arabische christenen.
JeeWee schreef:ja, dat is het mooie.
Er worden niet alleen bijbelse sites bezocht, maar men gaat dan ook in gesprek met rabbi's, met Palestijnse moslims en christenen en met Messias-belijdende Joden.
Voor velen is dat een eye opener.
Vaak zijn we zo enorm pro Israel dat we niet meer zien dat veel orthodoxe Joden juist anti christenen zijn.
Ik heb het meegemaakt dat een orthodoxe Rabbi voor mijn voeten op de grons spuugde en mij toesiste: "God has no Son"...
JeeWee schreef:Dat zou zo maar kunnen.
Maar het is best schokkend om te ervaren dat veel orthodoxe Joden zo'n hekel hebben aan christenen.
Wij hebben immers hun God gestolen, aldus iemand die ik daar sprak.
JeeWee schreef:Dat zou zo maar kunnen.
Maar het is best schokkend om te ervaren dat veel orthodoxe Joden zo'n hekel hebben aan christenen.
Maar ik vind het wel heel goed dat bezoekers aan Israel iets verder kijken dan de 'heilige plaatsen' maar ook in contact komen met de bevolking.
JeeWee schreef:Maar het is best schokkend om te ervaren dat veel orthodoxe Joden zo'n hekel hebben aan christenen.
JeeWee schreef:Ik heb het meegemaakt dat een orthodoxe Rabbi voor mijn voeten op de grons spuugde en mij toesiste: "God has no Son"...
Speedy schreef:Ik heb begrepen van een TUA student dat ze contacten hebben met allerlei soorten van joodse christenen, maar ook met arabische christenen.
JeeWee schreef:ja, dat is het mooie.
Er worden niet alleen bijbelse sites bezocht, maar men gaat dan ook in gesprek met rabbi's, met Palestijnse moslims en christenen en met Messias-belijdende Joden.
Voor velen is dat een eye opener.
Vaak zijn we zo enorm pro Israel dat we niet meer zien dat veel orthodoxe Joden juist anti christenen zijn.
Ik heb het meegemaakt dat een orthodoxe Rabbi voor mijn voeten op de grons spuugde en mij toesiste: "God has no Son"...
mohamed schreef:Weet je dat wel zeker? Zie Hos 11,1.
mohamed schreef:Weet je dat wel zeker? Zie Hos 11,1.
mohamed schreef:[
In geen van de artikelen staat dat God geen zoon heeft en dat is wat ik wil zien.
JeeWee schreef:Doe er dan eens moeite voor i.p.v. zo simpel te blaten.
En doe dat dan samen met vriendje-mealybug, de koning van de botte brulapen.
O ja, een tip: toch maar een brilletje? Of gewoon een goeie psychiater?
JeeWee schreef:Wat ben je toch een vermoeiende drammer.
Inderdaad: de Joden geloven niet dat God een zoon heeft.
En met een klein beetje speurwerk en studie ben je daar zo achter!
En voor het geval dat je het weer niet goed leest: de Joden geloven niet dat God een zoon heeft.
Wat er waar ook staat.
Ik zou zeggen: Haast je een spoed je naar Israël om alle Joden van het tegendeel te overtuigen.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten