Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
coby schreef:Ik heb die uitverkiezing nooit begrepen. Het kwam op mij altijd zo over dat God er lukraak een stel naar believen uitpikt en die hebben dan het geluk dat ze gered kunnen worden.
Maar ik zat zo eens te denken, is het niet gewoon andersom: dat God degenen uitkiest die voor Hem kiezen? En omdat Hij alles al vantevoren weet, kon Hij dat al doen voor de grondlegging der wereld. Dan heb je twee in een klap, vrije wil en uitverkiezing. Hij heeft u uitverkoren, zei Paulus tegen degenen die ervoor gekozen hadden Hem te volgen. God wil dat iedereen gered wordt staat er in Timotheus.
Alzo lief heeft God de wereld gehad. God houdt wel van iedereen, maar niet iedereen houdt van Hem.
Marnix schreef:Er staat in Genesis ook nergens dat Hij moe was. Hij rustte van zijn werk. En bedenk dat rusten en uitrusten niet dezelfde betekenis hebben.
Marnix schreef:Wat berouw betreft, hij heeft geen berouw omdat Hij iets verkeerd doet. Hij maakt geen foutem en heeft vervolgens spijt, Hij doet geen zonde en heeft daarna berouw. Het smartte Hem aan zijn hart staat er dacht in in de oude vertaling. Het deed Hem pijn, het raakte Zijn hart. Dat is wat anders dan dat Hij dacht: oh had ik dit maar nooit gedaan. Dan zou Hij de aarde vernietigd hebben. Nu komt er een plan voor herstel.
mohamed schreef:Komt er een plan? Ik dacht dat Johannes de Doper alles al hersteld had (Mat 17,11) wat bedoel jij dan?
Beide impliceren moeheid, maar om deze zeer boeiende discussie te vermijden adviseer ik je Jesaja 66,1 te lezen.
Komt er een plan? Ik dacht dat Johannes de Doper alles al hersteld had (Mat 17,11) wat bedoel jij dan?
mohamed schreef:Lees Jesaja 66,1 nou maar.
mealybug schreef:Vers 3 is ook interessant,
Hallo, Rome
Marnix schreef:
Dat had ik al gedaan voor ik reageerde, maar ik snap niet hoe dat je verhaal ondersteunt? Ik lees daar dat mensen voor God geen rustplaats kunnen bouwen. Dat lijkt me niet zo vreemd.
mohamed schreef:Beste Marnix, er staat in Genesis dat God rustte van zijn werk (Gen 2,2) waarom deed hij dat dan? Misschien omdat het zondag was?
mohamed schreef:Beste Marnix, er staat in Genesis dat God rustte van zijn werk (Gen 2,2) waarom deed hij dat dan? Misschien omdat het zondag was?
mealybug schreef:Nee, dat is de rustdag van een andere keizer, die zonne aanbidder wiens moeder het kruis van Golgotha als relikwie naar Rome bracht, na het eeuwen na dato gevonden te hebben.
http://www.beleven.org/feest/kruisverheffing
(sommigen geloven ook alles)
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 378 gasten