Dit topic gíng ooit over het hebben van een binnenkamer...

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Heb jij een 'binnenkamer'?

Berichtdoor Wilsophie » 17 aug 2013 21:09

Nee. Inderdaad niet bidden... Als de Bijbel leert dat wij ALLE geestelijke zegeningen al ontvangen hebben in Christus Jezus, waar wil je dan voor bidden? Voor aardse zegeningen?

maaarten

Berichtdoor maaarten » 17 aug 2013 21:22

Wilsophie schreef:Nee. Inderdaad niet bidden... Als de Bijbel leert dat wij ALLE geestelijke zegeningen al ontvangen hebben in Christus Jezus, waar wil je dan voor bidden? Voor aardse zegeningen?

Wat doe je dan met alle passages in de Bijbel die oproepen om te bidden?

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 17 aug 2013 22:22

mohamed schreef:a, of je hangt hier nog niet lang genoeg rond! De tijd zal het wel leren! ;)

van wat ik aan berichten heb gelezen de laatste twee uur...
Daar word ik niet vrolijk van, ook al is lachen dan gezond. Als dat kenmerkend is voor refoweb, dan hebben nieuwe leden het gauw gezien.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 17 aug 2013 23:42

mohamed schreef:a, of je hangt hier nog niet lang genoeg rond! De tijd zal het wel leren! ;)

mona schreef:van wat ik aan berichten heb gelezen de laatste twee uur...
Daar word ik niet vrolijk van, ook al is lachen dan gezond. Als dat kenmerkend is voor refoweb, dan hebben nieuwe leden het gauw gezien.

Wel mona, dan is er werk aan de winkel want ik wil het verse toetje van dit forum niet missen! :clown:
Laatst gewijzigd door mohamed op 17 aug 2013 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 17 aug 2013 23:44

Wilsophie schreef:Nee. Inderdaad niet bidden... Als de Bijbel leert dat wij ALLE geestelijke zegeningen al ontvangen hebben in Christus Jezus, waar wil je dan voor bidden? Voor aardse zegeningen?

Lol. :lol:

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 18 aug 2013 06:47

mona schreef: Ik vind het naar om te lezen, ik zie het in verschillende onderwerpen terug.
ik doe nog niet zo lang mee, en ik heb misschien nog niet zoveel recht van spreken .... :D
maar van mij mogen jullie allebei er per direct mee stoppen. (niet stoppen met posten op het forum, maar met deze toon aan te slaan tegen elkaar)

Beste Mona,
Ik kan me dat heel goed voorstellen.
Maar het is buitengemeen hopeloos als je een topic als dit start, waarmee je over persoonlijke beleving van het gebed wilt praten en er komen lege, harde en wettische reacties als van de drie-in-eenheid boer/mealybug/mohamed die elke vorm van Gal.5:22-23 ontberen.

Dat gebeurt helaas niet allen in dit topic, maar in vele topics.

En ja, -mea culpa- ik reageer daar verkeerd op, maar het helpt een mooi forum als dit om zeep.
Want gaat het nu nog om bidden, je terug trekken in je binnenkamer?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 18 aug 2013 08:26

Hetzelfde als Paulus bad: dat we inzien dat dit inderdaad zo is.
Er zijn er overigens nog genoeg die niet alle geestelijke zegeningen ontvangen hebben.
1 Timoteus 2
1 Ik vermaan u dan allereerst smekingen, gebeden, voorbeden en dankzeggingen te doen voor alle mensen, 2 voor koningen en alle hooggeplaatsten, opdat wij een stil en rustig leven mogen leiden in alle godsvrucht en waardigheid. 3 Dit is goed en aangenaam voor God, onze Heiland, 4 die wil, dat alle mensen behouden worden en tot erkentenis der waarheid komen.

Efeze 1
vs 3 Gezegend zij de God en Vader van onze Here Jezus Christus, die ons met allerlei geestelijke zegen in de hemelse gewesten gezegend heeft in Christus...

15 Daarom houd ook ik, gehoord hebbende van uw geloof in de Here Jezus en van uw liefde tot al de heiligen, 16 niet op te danken, u gedenkende bij mijn gebeden, 17 opdat de God van onze Here Jezus Christus, de Vader der heerlijkheid, u geve de Geest van wijsheid en van openbaring om Hem recht te kennen: 18 verlichte ogen [uws] harten, zodat gij weet, welke hoop zijn roeping wekt, hoe rijk de heerlijkheid is zijner erfenis bij de heiligen, 19 en hoe overweldigend groot zijn kracht is aan ons, die geloven, naar de werking van de sterkte zijner macht, 20 die Hij heeft gewrocht in Christus, door Hem uit de doden op te wekken en Hem te zetten aan zijn rechterhand in de hemelse gewesten, 21 boven alle overheid en macht en kracht en heerschappij en alle naam, die genoemd wordt niet alleen in deze, maar ook in de toekomende eeuw.

Dit soort teksten is leuk om uit te bidden voor gelovigen.
Laatst gewijzigd door coby op 18 aug 2013 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 18 aug 2013 08:39

[/quote]
van wat ik aan berichten heb gelezen de laatste twee uur....
Daar word ik niet vrolijk van, ook al is lachen dan gezond. Als dat kenmerkend is voor refoweb, dan hebben nieuwe leden het gauw gezien.[/quote]

Had ik ook Mona erg teleurstellend hoe men vaak op een onprettige manier met elkaar communiceert.

:-) op een gegeven moment ken je de pappenheimers wel en leg je het naast je neer.
Na 1 week dacht ik mij niet meer gezien hier maar als je de dingen die je leest kan gebruiken om te onderzoeken wat in de Schrift staat is dat een prima motivatie.

Veel plezier hier en prik nog even door die eerste laag heen.
Laatst gewijzigd door Byte op 18 aug 2013 17:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 18 aug 2013 10:10

Byte schreef:
Mijn inziens moet je blijven bidden en graag lees ik de bijbelteksten waar staat dat we niet meer hoeven bidden.

Hier moet een vraagteken achter ... denk ik?
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 18 aug 2013 10:31

Eens met Coby.
En verder zou ik niet weten waarom je niet om aardse dingen zou mogen bidden: .... laat uw verlangens in alles, door bidden en smeken, met dankzegging bekend worden bij God. Fil.1:6. (niet vergeten: Uw wil geschiedde!)

1 Tes.5: 17 Bid zonder ophouden.

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 18 aug 2013 10:34

.
Laatst gewijzigd door Byte op 18 aug 2013 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 18 aug 2013 10:43

JeeWee schreef:
en er komen lege, harde en wettische reacties als van de drie-in-eenheid boer/mealybug/mohamed die elke vorm van Gal.5:22-23 ontberen.

En dat vind ik zo moeilijk om te lezen JW, zo vaak beschuldig je anderen van het gemis van de vrucht van de Geest, maar als ik alle scheldwoorden die jij schaamteloos op het forum schrijft lees, dan snap ik niet waar je het over hebt, .... begin eens bij jezelf, negeren kan ook, je hoeft niet op alles te reageren......of krijg ik nu ook weer een sneer? :(
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 18 aug 2013 10:51

Byte schreef:Mijn inziens moet je blijven bidden en graag lees ik de bijbelteksten waar staat dat we niet meer hoeven bidden?
Sterker nog Jezus leerde ons het Onze Vader niet voor niets.

Ik lees het graag

Ik betwijfel het, want dan was je zelf wel op zoek gegaan. Wat jij wilt lezen is dat zoals jij bidt de juiste manier is.

'In de veelheid van woorden ontbreekt de overtreding niet, maar wie zijn lippen inhoudt, is verstandig.' (Spr 10,19)

Dat werpt al een heel ander licht op het dagelijkse geprevel in gereformeerde huize. Wanneer ik per abuis eens tijdens het gebed bij de buren kwam binnenvallen voelde ik niks van de liefde Gods moet ik eerlijk bekennen. Het was meer een gevoel van 'als blikken konden doden was je dood' en god verhoedde als ik zondags voorstelde een stukje te gaan fietsen. Leg aan een kind maar eens uit waarom dat niet mag, want als een kind het snapt is het goed, gezien jullie geloven als een kind.

Mat 6
7 Als u bidt, gebruik dan geen omhaal van woorden zoals de heidenen, want zij denken dat zij door de veelheid van hun woorden verhoord zullen worden.
8 Word dan aan hen niet gelijk, want uw Vader weet wat u nodig hebt, voordat u tot Hem bidt.

Het vouwen van de handen vinden we nergens terug in de Bijbel, althans niet in associatie met gebed maar met luiheid!

Spreuken 6
9 Hoelang, luiaard, blijft u liggen?
Wanneer staat u op uit uw slaap?
10 Een beetje slapen, een beetje sluimeren,
een beetje liggen met gevouwen handen!
11 Zo komt uw armoede over u als een wandelaar
en uw gebrek als een gewapend man.

Van mij mag je bidden met gevouwen handen tot je erbij neervalt, maar ik vertrouw op de Hogepriester en op zijn gebed.
Laatst gewijzigd door mohamed op 18 aug 2013 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 18 aug 2013 10:59

mohamed schreef:Van mij mag je bidden tot je erbij neervalt, maar ik vertrouw op de Hogepriester en op zijn gebed.
Ahummm, er is toch niemand die zegt dat je op je eigen gebed moet vertrouwen???

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 18 aug 2013 11:00

mohamed schreef:Ik betwijfel het, want dan was je zelf wel op zoek gegaan.

'In de veelheid van woorden ontbreekt de overtreding niet, maar wie zijn lippen inhoudt, is verstandig.' (Spr 10,19)

Mat 6
7 Als u bidt, gebruik dan geen omhaal van woorden zoals de heidenen, want zij denken dat zij door de veelheid van hun woorden verhoord zullen worden.
8 Word dan aan hen niet gelijk, want uw Vader weet wat u nodig hebt, voordat u tot Hem bidt.

Het vouwen van de handen vinden we nergens terug in de Bijbel, althans niet in associatie met gebed maar met luiheid!!

Spreuken 6
9 Hoelang, luiaard, blijft u liggen?
Wanneer staat u op uit uw slaap?
10 Een beetje slapen, een beetje sluimeren,
een beetje liggen met gevouwen handen!
11 Zo komt uw armoede over u als een wandelaar
en uw gebrek als een gewapend man.

Van mij mogen jullie bidden tot je erbij neervalt, maak je nuttig, maar doe het dan wel beter als de Hogepriester die daar voor is aangesteld door God.

Oh bedoel je dat? Ik ben altijd heel kort van stof, want ik weet niet wat ik moet bidden naar behoren. De Heilige Geest pleit voor ons met onuitsprekelijke verzuchtingen. Als ik bid, bid ik dus voornamelijk in tongen.
Handen moet je niet vouwen, maar opheffen inderdaad. Ik heb nog een prijsvraag gewonnen met die tekst.
1 Timoteus 2
Ik wil dan, dat de mannen op iedere plaats bidden met opheffing van heilige handen, zonder toorn en twist.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Terug naar “[Religie] - Open forum”