Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Wilsophie schreef:Nee. Inderdaad niet bidden... Als de Bijbel leert dat wij ALLE geestelijke zegeningen al ontvangen hebben in Christus Jezus, waar wil je dan voor bidden? Voor aardse zegeningen?
mohamed schreef:a, of je hangt hier nog niet lang genoeg rond! De tijd zal het wel leren!
mohamed schreef:a, of je hangt hier nog niet lang genoeg rond! De tijd zal het wel leren!
mona schreef:van wat ik aan berichten heb gelezen de laatste twee uur...
Daar word ik niet vrolijk van, ook al is lachen dan gezond. Als dat kenmerkend is voor refoweb, dan hebben nieuwe leden het gauw gezien.
Wilsophie schreef:Nee. Inderdaad niet bidden... Als de Bijbel leert dat wij ALLE geestelijke zegeningen al ontvangen hebben in Christus Jezus, waar wil je dan voor bidden? Voor aardse zegeningen?
mona schreef: Ik vind het naar om te lezen, ik zie het in verschillende onderwerpen terug.
ik doe nog niet zo lang mee, en ik heb misschien nog niet zoveel recht van spreken ....![]()
maar van mij mogen jullie allebei er per direct mee stoppen. (niet stoppen met posten op het forum, maar met deze toon aan te slaan tegen elkaar)
Byte schreef:
Mijn inziens moet je blijven bidden en graag lees ik de bijbelteksten waar staat dat we niet meer hoeven bidden.
Eens met Coby.Wilsophie schreef:Nee. Inderdaad niet bidden... Als de Bijbel leert dat wij ALLE geestelijke zegeningen al ontvangen hebben in Christus Jezus, waar wil je dan voor bidden? Voor aardse zegeningen?
JeeWee schreef:
en er komen lege, harde en wettische reacties als van de drie-in-eenheid boer/mealybug/mohamed die elke vorm van Gal.5:22-23 ontberen.
Byte schreef:Mijn inziens moet je blijven bidden en graag lees ik de bijbelteksten waar staat dat we niet meer hoeven bidden?
Sterker nog Jezus leerde ons het Onze Vader niet voor niets.
Ik lees het graag
Ahummm, er is toch niemand die zegt dat je op je eigen gebed moet vertrouwen???mohamed schreef:Van mij mag je bidden tot je erbij neervalt, maar ik vertrouw op de Hogepriester en op zijn gebed.
mohamed schreef:Ik betwijfel het, want dan was je zelf wel op zoek gegaan.
'In de veelheid van woorden ontbreekt de overtreding niet, maar wie zijn lippen inhoudt, is verstandig.' (Spr 10,19)
Mat 6
7 Als u bidt, gebruik dan geen omhaal van woorden zoals de heidenen, want zij denken dat zij door de veelheid van hun woorden verhoord zullen worden.
8 Word dan aan hen niet gelijk, want uw Vader weet wat u nodig hebt, voordat u tot Hem bidt.
Het vouwen van de handen vinden we nergens terug in de Bijbel, althans niet in associatie met gebed maar met luiheid!!
Spreuken 6
9 Hoelang, luiaard, blijft u liggen?
Wanneer staat u op uit uw slaap?
10 Een beetje slapen, een beetje sluimeren,
een beetje liggen met gevouwen handen!
11 Zo komt uw armoede over u als een wandelaar
en uw gebrek als een gewapend man.
Van mij mogen jullie bidden tot je erbij neervalt, maak je nuttig, maar doe het dan wel beter als de Hogepriester die daar voor is aangesteld door God.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten