Macht die niet wil dat je gaat bidden

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

EenVasteBurcht
Sergeant
Sergeant

Re: Macht die niet wil dat je gaat bidden

Berichtdoor EenVasteBurcht » 01 aug 2013 14:13

Je probeert twee bijbelverzen te verbinden die mijlenver van elkaar vandaan staan, en die m.i. niet zo veel met elkaar te maken hebben.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 01 aug 2013 15:13

mohamed schreef:Prima als jij dat allemaal wilt geloven, maar zeg dan ook niet dat Jezus zich nooit vergist. De tijdsbepalingen heb je nota bene mee ingestemd twee berichten eerder. Wat jij wilt is je koekje hebben en opeten. ](*,)

Ik heb enkel gezegd dat ik niet weet hoe ik Mattheus 16:28 moet plaatsen in welke context. Lucas schrijft dat zoals de Heere Jezus is opgenomen (Marc 16,19) wij Hem ook zullen zien komen (Hand 1,11, Openb 1,7).

Je beschuldigd mij van gemakzucht maar je doet jezelf er nu wel heel makkelijk vanaf. 'Lees Hebreeën 7' is geen antwoord op Gods belofte aan Pinechas en zijn grootvader Aäron. Evenals mijn vraag aangaande Ezechiëls tempel.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 02 aug 2013 11:00

JHM schreef:Ik heb enkel gezegd dat ik niet weet hoe ik Mattheus 17:28 moet plaatsen in welke context. Lucas schrijft dat zoals de Heere Jezus is opgenomen (Marc 16,19) wij Hem ook zullen zien komen (Hand 1,11, Openb 1,7).

Je beschuldigd mij van gemakzucht maar je doet jezelf er nu wel heel makkelijk vanaf. 'Lees Hebreeën 7' is geen antwoord op Gods belofte aan Pinechas en zijn grootvader Aäron. Evenals mijn vraag aangaande Ezechiëls tempel.

Heb je Hebreeën 7 ook gelezen?

Als dan door het Levitische priesterschap de volmaaktheid bereikt had kunnen worden – want onder dit priesterschap had het volk de wet ontvangen – waarom was het dan nog nodig dat er een andere Priester naar de ordening van Melchizedek zou opstaan, Eén van Wie niet gezegd kan worden dat Hij naar de ordening van Aäron was?

De priesters waar Jezus mee regeert zijn geen levieten, dus jouw interpretatie van de betreffende profetie klopt niet.
Dat jij het lef hebt te beweren dat ik me er makkelijk van afmaak terwijl jij te bescheten bent om Mattheus 16,28 grondig te bestuderen, daar zakt mij de broek wel zodanig van af dat ik me schaam om nog met je in discussie te zijn. Dus, adios! ;)

cornelis
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor cornelis » 02 aug 2013 15:30

We moeten er altijd rekening mee houden,dat de duivel,er juist mee gebaat,is om echte Christenen van God
af te trekken,denk eens aan Job.
Bij de wereld is niets te halen,maar wel bij hen,die van Jezus zijn.
En daarom zeg ik met Ps 105,Zoek de Here Gedurig in het gebed.
En doet dagelijks Gods wapenrusting aan.(Efeze 6)
Wannneer wordt God ervaren?
Is het niet als we bezig zijn met de dingen van God.
Als ik s,morgens in de auto naar mijn werk rij,dan mag ik graag luisteren naar een Chr,cd.
Dat doet me vaak mee zingen.
En ook op het werk, mag ook ik gebruik maken van de gebeds ruimte,en daar maak ik dagelijks gebruik van.
Geloven in de Drie Enige God,is toch ook wandelen met Hem.
Toen mijn schoonmoeder op sterven lag bemerkte ze heel duidelijk ,ze sprak er is 1,die er tussen wil komen
maar hij krijg het niet voor elkaar.
Kijk,Jezus Gods eigen Zoon staat borg voor de genen,die door Zijn volbrachte werk,Hem toe behoren.!
En Bidden is juist het hart uitstorten bij Hem.
Nee,die macht ken ik niet,is het niet heerlijk om te bidden tot Hem,waarvan een mooi lied zegt,Er is een God die hoort.
En ook als ik s,avonds na een dag werken,bezig mag zijn met de Bijbel,dan ben ik gelukkiger,dan wanneer ik
voor de tv zit te hangen.
Daar ervoor ik God maar weinig,heel soms wel,en daar is een Christen op gespitst.
Natuurlijk kunnen we nooit zeggen,dat de duivel er niet is,nou de Bijbel is daar heel
duidelijk over,hij gaat rond als een brullende leeuw.
Dus pas op,als het moet,trek hij ons af van het gebed,dus er is toch een machtdie ons van het bidden kan aftrekken.
Daarom vertrouwen op U wie U naam kennen,want Gij hebt nooit verlaten wie U zoeken,o HERE.
Psalm 9 vers 11.
Een vriendelijke groet van Cornelis

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 02 aug 2013 15:45

mohamed schreef:Heb je Hebreeën 7 ook gelezen?

Als dan door het Levitische priesterschap de volmaaktheid bereikt had kunnen worden – want onder dit priesterschap had het volk de wet ontvangen – waarom was het dan nog nodig dat er een andere Priester naar de ordening van Melchizedek zou opstaan, Eén van Wie niet gezegd kan worden dat Hij naar de ordening van Aäron was?

Door de levitische priesters kon geen volmaaktheid komen, evenals door de wet niet en toch kwam Christus niet om de wet af te schaffen (Matt 5:17-18). Daarom beloofde God Aäron en zijn nageslacht geen volmaaktheid, maar wel dat ze een eeuwig priesterschap zouden bekleden (Exodus 29:9; 40:15, Numeri 25:10-13). Hebreeën 7 gaat over de volmaaktheid en het Hogepriesterschap van Christus en niet Gods belofte aan Aäron en zijn nageslacht. En God is trouw aan Zijn woord (Num 23,19).

mohamed schreef:De priesters waar Jezus mee regeert zijn geen levieten, dus jouw interpretatie van de betreffende profetie klopt niet.

Het gaat inderdaad niet om levieten maar getuigen van Jezus.

mohamed schreef:Dat jij het lef hebt te beweren dat ik me er makkelijk van afmaak terwijl jij te bescheten bent om Mattheus 16,28 grondig te bestuderen, daar zakt mij de broek wel zodanig van af dat ik me schaam om nog met je in discussie te zijn. Dus, adios! ;)

Je maakt mij uit voor makkelijk, als ik jou makkelijk noem vraag je waar ik het lef vandaan haal en noem je me bescheten. Jammer dat het niet mogelijk is normaal met elkaar te discussiëren.
Laatst gewijzigd door JHM op 02 aug 2013 16:17, 4 keer totaal gewijzigd.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 02 aug 2013 16:04

Maar wie zegt dat de 1000 jaar waarin de priesters OP AARDE zullen regeren, dezelfde periode is als de ''eeuwigheid''
Of moet ik zeggen ''eeuwen''/ aionen, en zijn die eeuwen dezelfde als die 1000 jaar?
Want NA die 1000 jaar wordt de gebonden Satan nog even losgelaten.

Terug naar “[Religie] - Open forum”