Christen die een vrouw van paranormale problemen afhelpt

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Christen die een vrouw van paranormale problemen afhelpt

Berichtdoor Mortlach » 13 jun 2013 17:42

irmo schreef:De priester en het '"slachtoffer" dachten er wel zo over anders.

Dat kan. De werkelijkheid trekt zich over het algemeen niets aan van wat mensen allemaal denken...

En waarom bestaan uitdrijvingen niet? Ik heb een enorme verandering gezien in degene, die niet te verklaren was door middel van hysterie, overdracht, groepsdruk, of wat anders. Wat moet ik daar dan van vinden?

Je zou verstelt staan waar hysterie, overdracht en groepsdruk allemaal toe in staat is...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 13 jun 2013 19:51

irmo schreef:De priester en het '"slachtoffer" dachten er wel zo over anders.

Mortlach schreef:Dat kan. De werkelijkheid trekt zich over het algemeen niets aan van wat mensen allemaal denken...

En waarom bestaan uitdrijvingen niet? Ik heb een enorme verandering gezien in degene, die niet te verklaren was door middel van hysterie, overdracht, groepsdruk, of wat anders. Wat moet ik daar dan van vinden?

Je zou verstelt staan waar hysterie, overdracht en groepsdruk allemaal toe in staat is...[/quote]

Natuurlijk zijn dat soort dingen tot een hoop in staat. Maar voor zover ik weet, zijn dat soort dingen voor zover als mogelijk uitgesloten, en de veranderingen zijn nu na een jaar nog steeds zichtbaar...

maaarten

Berichtdoor maaarten » 13 jun 2013 20:35

Mortlach schreef:Je zou verstelt staan waar hysterie, overdracht en groepsdruk allemaal toe in staat is...

Hoewel natuurlijk niet elke uitdrijving in een context van hysterie en groepsdruk voorkomt.

Veel wel, van die charismatische conferentie's met opzwepende muziek, felle predikers, en een mensenmassa. Ik ben echt wel sceptisch genoeg om in te zien dat dergelijke contexten erg manipulatief kunnen werken voor sommige mensen. Maar het is niet alsof dat soort dingen enkel op die manier gebeuren.

Maar als je graag vanwege bepaalde filosofische vooronderstellingen een fysicalistische reductie wilt doorvoeren, dan kun je gewoon psychische problemen de schuld geven in gevallen die niet door hysterie, groepsdruk etc. verklaard kunnen worden. :mrgreen:

sponsy

Berichtdoor sponsy » 14 jun 2013 13:27

Hoi Schelpje3,

Ik proberen het zo kort mogelijk te onderbouwen;
schelpje3 schreef:Sponsy, wat jij er nu van bakt, kan echt niet!
De ziekten zijn in de wereld gekomen door de zondeval.
Dacht dat Jezus wel duidelijk was wat hij zn discipelen heeft opgedragen.. let vooral op het woordje "zoals"
* Zoals de Vader mij heeft uitgezonden, zo zend ik jullie uit. (John 20:19)
* Gaat dan henen, maakt al de volken tot mijn discipelen (Mat 28:19)
* Als tekenen zullen deze dingen *de gelovigen* volgen (Mark 16:17)

En als je er geen verstand van hebt moet je er verre van blijven.
Je kunt het ook omdraaien: Als je weet dat Jezus met je is en je Zijn werk doet, pas dan ben je tegenstander van de gevallen engelen. Hoezeer zou je juist dan op hun kaart staan, en dus op moeten passen niet buiten de Heilige Geest te operen?

De Heere Jezus genas zieken ja, maar Hij had die macht, wij als gewone stervelingen niet.
John 20:22 Na deze woorden blies hij over hen heen en zei: ‘Ontvang de heilige Geest. 23 Als jullie iemands zonden vergeven, dan zijn ze vergeven; vergeven jullie ze niet, dan zijn ze niet vergeven.’
Mijn vraag.. Enig idee hoe vaak Jezus in een adem praat praat over "vergeving van zonden" & "genezing"

En iemand wordt niet zomaar door de duivel bezeten hoor.
Gelukkig niet. Net zo min dat je de Heilige Geest ontvangt door de Bijbel te lezen.(Ben van mening dat HG altijd aanwezig is en fluistert en hoopt op je aandacht, maar dat is anders)
Als dat wel zo is, kun je beter een predikant erbij roepen, met verstand van demonen.
Het geval van Anneliese Michel zegt mij dat velen in de kerk niet kunnen wat Jezus eist
Als je verstandig bent, laat je het los en kijkt nooit meer naar een site of filmpje hierover, anders raak je straks
zelf totaal in de ban van het kwade.
Hoezeer zou je onder de aandacht van het kwade komen, als je hun territorium inneemt. Denk dat ze blijer zijn met christenen die hard wegrennnen
Laatst gewijzigd door sponsy op 14 jun 2013 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 jun 2013 13:33

@Sponsy: lees deze site eens door:

http://www.pastoralehulpverleningjonger ... page_id=52

Dit gedeelte heb ik er alvast voor je uitgehaald:
Boze geesten of demonen zijn actief zoals parasieten op zwakke en slechte delen van planten en bomen – als ze maar even de kans krijgen, vestigen zij zich op deze plaatsen. Zo gaat het ook met virussen en bepaalde ziektekiemen. Geef de duivel daarom geen plaats in welk gebied dan ook van je leven! Haal de brug naar de zondige bolwerken van de wereld op. Sluit de poort voor kwade machten!

Je kunt zelf zien dat het zo simpel niet is en dat we er VERRE van moeten blijven.
Brug ophalen betekent= vlucht ervan weg, geef de duivel geen kans.
KIJK DUS GEEN FILMPJES, bezoek geen sites of fora, waarin dit soort gevaarlijke machten hun boosheid kunnen uitleven en jou meetrekken hierin. Je bent er al in meegezogen, aangezien je er niet los van kunt komen.

sponsy

Berichtdoor sponsy » 14 jun 2013 13:39

Ben eens met de uitleg over parasieten etc.
"De brug ophalen" lees ik totaal anders.

Hier een getuigenis van een pastoor, die me wel Bijbels overkomt: Dan Mohler - How to Resist the Devi

Kvinna
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kvinna » 14 jun 2013 13:45

sponsy schreef:Ben eens met de uitleg over parasieten etc.

Hier een getuigenis van een pastoor, die me wel Bijbels overkomt: Dan Mohler - How to Resist the Devi

Is dat nou echt het enige dat je aldoor weet je antwoorden? Kijk dit filmpje, luister dat lied, kijk nog eens naar dat filmpje.
Blijf toch weg bij die flauwekul. Als je graag wil weten hoe je je teweer zou kunnen stellen tegen demonen, zoek het dan in de bijbel maar niet op youtube.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 jun 2013 14:00

Sponsy, voor de laatste keer: ga ervan weg!
Omwille van je kostelijke ziel.

Kvinna
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kvinna » 14 jun 2013 14:58

sponsy schreef:Ben eens met de uitleg over parasieten etc.

Klein stukje gekeken, en wat zijn de eerste teksten: Waarom zoveel praten over de duivel? Als we maar half zoveel over Jezus praatten als we over de duivel doen, zouden er grote dingen gebeuren.

Misschien had je daar moeten stoppen met kijken en luisteren, Sponsy.

sponsy

Berichtdoor sponsy » 14 jun 2013 15:30

Kvinna schreef:Klein stukje gekeken, en wat zijn de eerste teksten: Waarom zoveel praten over de duivel? Als we maar half zoveel over Jezus praatten als we over de duivel doen, zouden er grote dingen gebeuren.

Misschien had je daar moeten stoppen met kijken en luisteren, Sponsy.
Ik luister wel degelijk. Lijkt misschien niet zo als je de hele lezing niet luistert..
Heb je ook het deel gehoord waar Dan het heeft over de fouten die christenen vaak maken in hun denkpatroon?
Dan komt misschien beter uit de verf wat hij bedoelt.

@schelpje3
Dat is eigenlijk wel een goed punt. In hoeverre loopt je ziel als christen gevaar als je Jezus hebt aangenomen als koning(bekeert en de waterdoopt hebt gedaan)? (niet kijkende naar de fysieke problemen die opgeworpen kunnen worden als je in foute sferen zou begeven)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 jun 2013 15:37

sponsy schreef:
@schelpje3
Dat is eigenlijk wel een goed punt. In hoeverre loopt je ziel als christen gevaar als je Jezus hebt aangenomen als koning(bekeert en de waterdoopt hebt gedaan)? (niet kijkende naar de fysieke problemen die opgeworpen kunnen worden als je in foute sferen zou begeven)

Als je een bekeerde en gedoopte christen bent, blijf je er sowieso verre van en heb je totaal geen behoefte om je hierin te verdiepen!
Het gebed en de prediking zijn de krachtigste wapens tegen de duivel.
Je zou ook eens een boekje van Corrie ten Boom kunnen lezen. Zij heeft liederen gezongen om een kwade geest te verdrijven. Heel indrukwekkend!

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 14 jun 2013 18:24

schelpje3 schreef:Als je een bekeerde en gedoopte christen bent, blijf je er sowieso verre van en heb je totaal geen behoefte om je hierin te verdiepen!
Het gebed en de prediking zijn de krachtigste wapens tegen de duivel.
Je zou ook eens een boekje van Corrie ten Boom kunnen lezen. Zij heeft liederen gezongen om een kwade geest te verdrijven. Heel indrukwekkend!

Je kunt er alleen tegen prediken als je weet waar je het over hebt. En dan zul je je toch echt eerst moeten verdiepen, lijkt me. Toch maar goed dat sommigen dat gedaan hebben :wink:

juliavdweerdhof
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor juliavdweerdhof » 17 jun 2013 09:24

@sponsy
Matteüs 8 schreef:31 De boze geesten smeekten Hem en zeiden: Indien Gij ons uitdrijft, laat ons dan in de kudde zwijnen varen.
32 En Hij zeide tot hen: Gaat heen! Zij voeren uit en gingen in de zwijnen; en zie, de gehele kudde stormde langs de helling de zee in en zij kwamen om in het water.
[/quote]

Dat zijn dingen die 2000 jaar geleden gebeurd zijn en in die tijd hielp Jezus deze mensen en zag hij ook in wie wel echt ziek was en wie er dingen verzon. Ik neem de bijbel zeker serieus alleen niet dit soort vrouwen die aandacht zoeken en daarom dingen verzinnen

sponsy

Berichtdoor sponsy » 26 jun 2013 08:31

juliavdweerdhof schreef:Dat zijn dingen die 2000 jaar geleden gebeurd zijn en in die tijd hielp Jezus deze mensen en zag hij ook in wie wel echt ziek was en wie er dingen verzon. Ik neem de bijbel zeker serieus alleen niet dit soort vrouwen die aandacht zoeken en daarom dingen verzinnen

Wat is dat toch altijd met die afgunst. Noem mij bleu, maar ik zie echt geen aandachttrekkerij.
Als dit verzonnen is, maar jij wel gelooft dat dit 2000 jaar geleden kon gebeuren, wat is er dan in jouw ogen vandaag de dag zo anders?..
Er zijn nog steeds mensen met palsy/verlamming, blinden, demonen(zie spiritueleJongeren forum!), epilepsie, zieken etc.. Ik dacht dat Jesus zijn discipelen commandeerde alle volken tot Zijn discipelen te maken, en hen ALLES te onderhouden wat Hij hen opgedragen had. Nadat Jezus was opgenomen hebben zijn discipelen Zijn genezingen etc. voortgezet. Ik zie nergens bewijs dat het demonen alleen van toen waren, laat staan dat God zijn discipelen andere instructies heeft gegeven..
Wat ik zie vele pogingen om mensen te informeren de kop worden ingedrukt, en daar baal ik van.
Als zij een aandachttrekker zou zijn, hoe zou iemand dan zo'n verhaal kunnen brengen zodat jij't aanneemt? heb je een voorbeeld?

Terug naar “[Religie] - Open forum”