Heeft God humor?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

blijblij
Kapitein
Kapitein

Re: Heeft God humor?

Berichtdoor blijblij » 25 feb 2013 13:42

mw schreef:Laten we blijven praten over de humor van onze God, want Hij heeft het zeker!

Pas hadden wij nog een preek waarin de humor van God en Jezus werd benoemd in een bepaalde geschiedenis. Helaas kan ik de aantekeningen bij de preek niet meer vinden. 't Ging i.i.g. over de manier waarop Jezus de farizeërs antwoord gaf en hun eigelijk een koekje van eigen deeg gaf, als ik het mij goed herinner.

Zal wel over Matt 22: 34-46 zijn gegaan.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 25 feb 2013 13:42

Ook toen Jezus vroeg welke beeltenis staat er op deze munt? Antwoord de beeltenis van de Keizer, waarop de Here Jezus antwoordde: geef dan aan de keizer wat van de keizer is.

Nou is dit van grote Wijsheid maar ik vind het ook humor.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

maran
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maran » 25 feb 2013 13:52

schelpje3 schreef:Je had het topic een andere naam moeten geven, zoals bijv:
- Hebben christenen humor?
- Komen er in de Bijbel humoristische passages voor?

Dat zijn eerlijke en goede vragen, deze van jou niet. Althans, niet op een reformatorisch forum, zoals ze hier toch plachten te zijn. Ik hoop dat je mijn bezorgdheid i.i.g. snapt?

moeten???

als je je eerste voorbeeld wilt doorzetten kom je al gauw terecht op beledigingen [ik hoef ze niet te noemen, een ieder kan zich daar wat bij voorstellen] m.a.w. dan trek je het al snel in het persoonlijke vlak..

persoonlijk vind ik de vraag van de TS prima en velen met mij.
het kan tot verrassende gesprekken leiden.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 25 feb 2013 14:07

Natuurlijk heeft God humor.
Ik kan me goed voorstellen dat Hij heel hard lacht om sommige discussies op dit forum. :mrgreen:

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 25 feb 2013 15:35

Volgens mij zou het Hem eerder verdriet doen dat we weer lekker zitten te veroordelen en onze vooroordelen over de ander de vrije loop laten gaan. Veel opbouwends is hier niet te vinden. Het is eerder een forum waarin mensen andere kerken of niet-gelovigen op de korrel nemen. Enige zelf-kritiek blijft wat achterwege.
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 25 feb 2013 15:46

alexander91 schreef:Volgens mij zou het Hem eerder verdriet doen dat we weer lekker zitten te veroordelen en onze vooroordelen over de ander de vrije loop laten gaan. Veel opbouwends is hier niet te vinden. Het is eerder een forum waarin mensen andere kerken of niet-gelovigen op de korrel nemen. Enige zelf-kritiek blijft wat achterwege.

Het zal Hem vast verdriet doen dat sommige mensen niet weten dat Hij humor heeft. Van sommige reacties hier word ik ook niet echt blij, maar: verblijd u ten allen tijde, wederom zal ik zeggen: verblijd u. Paulus was een blij man. Volheid van vreugd is voor Zijn Aangezicht. Hmm, volheid van vreugd voor het aangezicht van een humorloos persoon, lijkt me vrijwel onmogelijk.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

refo
Mineur
Mineur

Berichtdoor refo » 25 feb 2013 15:51

Dit is ook humor:

4 En zij zeiden: Kom aan, laat ons voor ons een stad bouwen, en een toren, welks opperste in den hemel zij, en laat ons een naam voor ons maken, opdat wij niet misschien over de ganse aarde verstrooid worden!
5 Toen kwam de HEERE neder, om te bezien de stad en den toren, die de kinderen der mensen bouwden.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 25 feb 2013 16:10

refo schreef:Dit is ook humor:

4 En zij zeiden: Kom aan, laat ons voor ons een stad bouwen, en een toren, welks opperste in den hemel zij, en laat ons een naam voor ons maken, opdat wij niet misschien over de ganse aarde verstrooid worden!
5 Toen kwam de HEERE neder, om te bezien de stad en den toren, die de kinderen der mensen bouwden.

Heel aktueel, Refo
Terwijl het gebouw van de EU in Straatsburg een replika moet voorstellen van een onafgemaakte toren van Babel.
(Waar de torenbouwers van Babel ophielden gaan wij verder, was ook de spreuk die daarbij werd uitgesproken, destijds)
Nu hoorde ik eergisteren dat de duitse President zei, dat alle europeers 1 taal moesten gaan spreken, engels.
Het tegenovergestelde van ''eenheid'' zou zich spoedig voltrekken.
Hier ook?

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 25 feb 2013 16:25

Onze voorganger had altijd zo'n geintje tijdens z'n preken. Hij zei altijd: sommige christenen moeten elastiekjes vastbinden aan hun oor en dan de andere kant in hun mond stoppen, dan gaan je mondhoeken wat omhoog. En dan trok ie zo'n zuur gezicht en zei hij: You want to become a christian? You'll be just like me. No thanks, I've got enough problems of my own.
Ik geloof zeker dat God het respectvol vindt als iemand die niet gelooft vraagt of Hij humor heeft.
Wij hadden eens een jongen in de dienst die niet geloofde, die was meegegaan met z'n gelovige vriendin en hij was niet echt depressief, maar blij was hij ook niet. Er was toen een gastspreker die vroeg of hij voor 'm mocht bidden en hij ervaarde zo'n vreugde na dat gebed, dat hij spontaan de Heer had aangenomen. Dat is al 17 jaar terug en altijd als ik 'm tegenkom is ie blij.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 feb 2013 16:30

refo schreef:Dit is ook humor:

boer schreef:Heel aktueel, Refo

God die neerdaalt uit de hemel betekent dat hij aards is geweest, oftewel vlees is geworden. Dat is inderdaad vrij actueel want duizend jaar is bij God als een dag. :lol:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 feb 2013 16:33

coby schreef:Ik geloof zeker dat God het respectvol vindt als iemand die niet gelooft vraagt of Hij humor heeft.

Inderdaad want geschapen naar zijn beeld is geschapen naar zijn beeld en sommige mensen zitten vol kleine grapjes. :mrgreen:

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 25 feb 2013 16:43

Geschapen naar zijn beeld, is niet hetzelfde als geschapen naar zijn aard.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 feb 2013 16:54

coby schreef:Ik geloof zeker dat God het respectvol vindt als iemand die niet gelooft vraagt of Hij humor heeft.

mohamed schreef:Inderdaad want geschapen naar zijn beeld is geschapen naar zijn beeld en sommige mensen zitten vol kleine grapjes. :mrgreen:

boer schreef:Geschapen naar zijn beeld, is niet hetzelfde als geschapen naar zijn aard.

Nee? Wat betekent naar het aard geschapen van God dan? En op basis van Ef 4,24 en Kol 3,10 heb ik toch niks teveel gezegd? :D

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 25 feb 2013 17:05

Nee hoor :)

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 25 feb 2013 17:32

Ik vind Spreuken soms wel lachen.
De deur draait zich om op haar scharnieren, zo de luiaard op zijn bed. Al heeft de luiaard zijn hand in de schotel gestoken,
hij is te traag om haar naar zijn mond te brengen.
De luiaard is wijzer in eigen oog
dan zeven die verstandig antwoord geven.
Wie zich mengt in een twist die hem niet aangaat,
is als iemand die een voorbijlopende hond bij de oren grijpt.
O ja en deze:
Als een gouden ring in een varkenssnuit
is een schone vrouw zonder verstand.

Terug naar “[Religie] - Open forum”