Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Wilsophie schreef:@ Mohamed De tekst uit Openbaring : "Wie hore heeft die hore wat de Geest tot de Gemeente zegt" begrijp ik niet zo binnen dit verband. En als de Here Jezus het elders zo zegt dan begrijp ik het verband ook niet.
xsidd schreef:Vergeet je niet wat Paulus schrijft in het Nieuwe Testament, dat de joden tot jaloersheid verwekt zullen worden door de heidenen?
Het evangelie wat ze hebben veracht, zal door de Christenen worden verteld tegen hen, en zei zullen jaloers worden op hen. Jaloers in Heilige zin.
xsidd schreef:Zullen de Christenen(takken) zich dan beroemen tegen Israël(wortel)?
Wilsophie schreef:Maar geloof je dan niet dat dit precies illustreert wat wetticisme doet.
God laat zien dat "niets in zichzelf onrein is dan die acht het onrein te zijn" via de woorden van Paulus, maar Paulus legt duidelijk uit, nou ja joh...wees niet zo fanatiek, als die ander nu de zaterdag wil houden i.p.v. de Zondag laat gaan en als die ander meent dat hij niets mag doen op die dag, laat gaan.
Maar geef dan ook geen aanstoot.
Wilsophie schreef:Dus als ik vegetariër ben en bij jou kom eten dan moet ik vlees eten.
xsidd schreef:@Mohammed
Vergeet je niet wat Paulus schrijft in het Nieuwe Testament, dat de joden tot jaloersheid verwekt zullen worden door de heidenen?
Het evangelie wat ze hebben veracht, zal door de Christenen worden verteld tegen hen, en zei zullen jaloers worden op hen. Jaloers in Heilige zin.
xsidd schreef:Zullen de Christenen(takken) zich dan beroemen tegen Israël(wortel)? Nee, we zijn door Genade ingeént in de oliefboom, door de Genade die gekomen is door Jezus Christus de Heere.
xsidd schreef:Er is geschreven dat geheel Israël zalig zal worden.
En Jezus Christus heeft geprofeteerd over iemand.
Lukas 13 vers 35 (Herziene Statenvertaling)
35 Zie, uw huis wordt als een woestenij voor u achtergelaten. Voorwaar, Ik zeg u dat u Mij niet zult zien, totdat de tijd zal gekomen zijn dat u zult zeggen: Gezegend is Hij Die komt in de Naam van de Heere.
Toen men riep tot Jezus Christus. Hossana, Hosanna gezegend is Hij die komt in de Naam van de Heere.
Was Jeruzalem toen een woestenij? Nee, dat is pas rond de 70 jaar later gebeurd.
Jezus Christus Profeteerde over iemand die gaat komen en die de Joden zal wijzen op Hem. Op Jezus Christus. Dan zullen ze Hem zien.
xsidd schreef:De Joden verwachten nu een Messias. Jezus Christus heeft geprofeteerd dat er iemand komt naar hen waarvan zei zeggen Gezegend is hij die komt in naam van de Heere.
Wat zullen de joden verbaasd staan, als diegene hen zal wijzen op Jezus Christus.
Efraim zal weeklagen als een moeder die haar kind verloren is. Wat zal dat een tijd zijn. Voor de Joden, voor de Christenen, en voor allen die het over de gehele wereld zullen zien gebeuren.
Hartelijke groet,
Wilsophie schreef:Dus als ik vegetariër ben en bij jou kom eten dan moet ik vlees eten.
mohamed schreef:Dat hangt er van af!![]()
![]()
Wilsophie schreef:Waarvan hangt dat af?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten