Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Cicero schreef:'Zee' kan ook meer betekenen. Enkele alternatieven: Golf van Suez, of een meer ten oosten van de Nijldelta.
schelpje3 schreef:Het landje Israël is heel klein, je zou het zo onder de voet lopen, maar toch gebeurt het niet. Waarom niet? Er liggen veel grote machten omheen, maar toch is het nooit gelukt. Is niet toevallig Mortlach!
Mortlach schreef:Ik vermoed dat het nucleaire arsenaal van Israël en de verenigde staten daar wel iets mee te maken heeft.
schelpje3 schreef:Als ik een hele oude kaart van Europa zie, ziet dat er ook heel anders uit dan nu. Grenzen vervagen, verdwijnen, verschuiven. Is dat ook niet het geval in het midden oosten? Waar lag Morenland dan bijvoorbeeld?
In de Bijbel worden meer plaatsen genoemd, die denk ik nu niet meer zo heten of bestaan.
Mijn oom en tante hebben onlangs een rondreis door Israël gemaakt en als ik hoor hoe groeperingen elkaar vliegen afvangen, nee hier heeft de herberg gestaan, nee daar.
Zelfs de plaats waar de barmhartige Samaritaan zijn goede werk heeft verricht is een bedevaartplek, maar dat was toch slechts een gelijkenis?
En waarom heette het de Schelfzee? Wat is de betekenis van het woord Schelf (Cicero?)
schelpje3 schreef:En waarom heette het de Schelfzee? Wat is de betekenis van het woord Schelf
pol schreef:
Ik heb ook een rondreis gedaan en werd er helemaal beroerd van... ene touristische trekpleister en misschien hier... nee daar. 2 plaatsen Golgotha.... vond het echt niet leuk. Ik genoot gewoon van de natuur de cultuur en dat het wel bijzonder was dat Jezus daar rondgelopen heeft en dat er nog veel beloften voor Israel in de bijbel staan.
Morenland is volgens mij Soedan...
schelpje3 schreef:Zo is het destijds ook verfilmd. (Heel knap gedaan, zonder computertechnieken!)
Katlheen schreef:Is dat niet afhankelijk van de vertaling en hoe je het interpreteert? Daarnaast, maakt het voor je persoonlijke geloofsleven uit? Het idee dat de bijbel letter voor letter waar is in de zin dat ik het letterlijk moet nemen, dat heb ik losgelaten. Ik moet zeggen: Het zorgt voor veel minder twijfel en vragen nav bijvoorbeeld allerlei wetenschappelijke vondsten. Daarnaast, sommige wetenschappelijke inzichten passen prima bij de Bijbel, mits men de Bijbel niet letterlijk neemt.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten