Wat betekent de Bijbel voor je?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Wat betekent de Bijbel voor je?

Berichtdoor mohamed » 17 apr 2012 22:00

Wilsophie schreef:Je dacht toch niet dat het bloed van een mens een liefelijke geur is die opstijgt.
Jawel en ik heb ook onderbouwd waarom.
Een Gode welbehaaglijke offerande uit de Petrus brief betreft de lieflijke geur die God aangenaam is als we die verspreiden.

Dat gaat over de gemeente, niet te verwarren met het offer van Christus.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 17 apr 2012 22:26

Ik toon alleen maar aan dat een offer of offerande veel breder is dan de kruisdood van de Here Jezus.
En dan kun je je afvragen onder welke categorie welk offer valt in de Joodse geschiedenis.
En welk offer nog kracht heeft onder het nieuwe verbond.

Ewan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ewan » 17 apr 2012 22:53

Wilsophie schreef:Ik toon alleen maar aan dat een offer of offerande veel breder is dan de kruisdood van de Here Jezus.
En dan kun je je afvragen onder welke categorie welk offer valt in de Joodse geschiedenis.

Zegt Jezus niet, Ik wil geen offers, maar barmhartigheid?
Somebody up there likes you

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 17 apr 2012 23:04

Zou kunnen, maar daar denkt menige penningmeester anders over denk ik.
:wink: :wink:

WildKittyCat
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor WildKittyCat » 17 apr 2012 23:25

Ewan schreef:Zegt Jezus niet, Ik wil geen offers, maar barmhartigheid?

die barmhartigheid was anders ver te zoeken bij de ketterij verbrandingen , en dat door kerkleiders die beweerden dat ze in dienst van God waren
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen,maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart

met een paard onder je kont kom je ook de wereld rond

Ewan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ewan » 17 apr 2012 23:31

WildKittyCat schreef:die barmhartigheid was anders ver te zoeken bij de ketterij verbrandingen , en dat door kerkleiders die beweerden dat ze in dienst van God waren

Ik vraag me af of daar ooit wel eens openbare verontschuldigingen voor zijn aangeboden?
Zoals ook ons niet al te roemrijke koloniale verleden menig sorry heeft ''gekost'' ...(en terecht)

WildKittyCat
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor WildKittyCat » 17 apr 2012 23:50

nope nog nooit een excuus gehoord , en de kolonisten waren vooral gelovig ...niet voor niets dat ze missionarissen naar de inboorlingen stuurden met het idee om ze te bekeren...walgelijk gewoon
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen,maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart

met een paard onder je kont kom je ook de wereld rond

Ewan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ewan » 18 apr 2012 08:14

WildKittyCat schreef:nope nog nooit een excuus gehoord , en de kolonisten waren vooral gelovig ...niet voor niets dat ze missionarissen naar de inboorlingen stuurden met het idee om ze te bekeren...walgelijk gewoon

ja, het zijn niet alleen de joden voor wie het woord ''christelijk'' zó'n nare bijsmaak heeft gekregen, dat de volgelingen van Christus zich nu messiaans noemen.
Ook in Zuid Afrika heeft de (zichzelf) uitverkoren NGK (o.a.) er destijds wel alles aan gedaan om zichzelf binnen het verbond te scharen, en iedereen met een ander kleurtje eruit te houden..(maar wel een heel nieuw kleurlingen-ras gecreeerd door veelvuldig overspel etc)
Maar excuses zijn er in ZA wel gemaakt, gelukkig.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 18 apr 2012 13:22

Wilsophie schreef:Ik toon alleen maar aan dat een offer of offerande veel breder is dan de kruisdood van de Here Jezus.

Ewan schreef:Zegt Jezus niet, Ik wil geen offers, maar barmhartigheid?

Indien het mensoffer van Christus de vader niet welgevallig was, hoe heeft hij dan de gelovigen ooit met God verzoend? En nog meer: waarom was het dan de wil van de vader dat Jezus fysiek dood moest?

keizer
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor keizer » 22 apr 2012 06:21

meribel schreef:maar het is toch de Kerk die in de eeuwen na Christus de bijbel zoals wij die nu kennen heeft samengesteld?

Is de Bijbel van nu wel de echte Bijbel hij is zo vaak hergeschrijven en er staan nog steeds foute woord keuze in.
Zou Johan Derksen gelijk hebben toe hij zeg maandag dat het een oud en niet echt is,maar.
Moeten we meer in de ouwe testement gaan lezen van plaats in het nieuwe testement.

Ewan schreef:
Zegt Jezus niet, Ik wil geen offers, maar barmhartigheid?

Naar mijn gevoel geven we nu veel teveel barmhartigheid
Kijk naar andere landen waar ons geloof niet echt welkom is en onze broeders en zustens worden gedood.
Is dat barmhartigheid is

?????????

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 22 apr 2012 07:27

Dat soort barmhartigheid bedoelt de Bijbel niet in eerste instantie.
Bovendien sleep je van alles erbij om je eigen verantwoordelijkheid tegenover de Here Jezus Christus niet te hoeven nemen, dat soort excuustruzen heb ik al zo vaak gelezen en gehoord.
"Als er dan een God is waarom dan dit en waarom dan dat" en maar schoppen tegen de Bijbel die al zo vaak vertaald is dat het niet meer kan kloppen. Het is geen telefoonspelletje waarbij het laatste woord volkomen anders is dan het eerste.
Het is het Heilig Woord van God Wat door God Zelf bewaard wordt. En geen enkele vertaler of wie danook kan dat Woord ontkrachten of verkrachten.
Het Woord van God is levend en krachtig en heeft Zijn uitwerking al de eeuwen door in het hart van mensen.
Dat Woord van God verklaart Zichzelf.
Dat Woord van God is namelijk geen dode letter op perkament maar is de Persoon van Jezus Christus.
Het is Dabar, de mannetjesbij die ervoor zorgt dat het vrucht draagt, de Dabar die honing voortbrengt wat bitter in buik is ( want de buik staat voor de natuurlijke aardsgerichte mens) maar zoet in de mond.
De Honing die staat voor de vaste spijs waardoor men vanaf de melk opgroeit naar het Zoonschap door die honing tot zich te nemen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 apr 2012 09:04

Mooie vergelijking van de honing Wilsophie!

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 28 apr 2012 10:54

O dat zijn zulke mooie beelden in de Bijbel ook bij het raadsel van Simsom en je dan eens verdiepen in het bijenleven. De vorm van een honingraat enz....

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 apr 2012 11:01

Wat is er met de vorm van een honingraad?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 28 apr 2012 12:05

Ja dan belanden we toch in de gematria. Kijk maar naar een afbeelding op internet, 6 hoeken.
Op de site van mijn dochter staat ook een aardig stukje.\Jonathan kreeg meen ik verlichte ogen.
http://verborgenheid.punt.nl/index.php? ... l_archief=

of hier....

http://goedbericht.nl/blog2/?p=133

Terug naar “[Religie] - Open forum”