schaapje schreef:geen dingen lezen over David en Jonathan die er niet staan.
Zeg dat maar tegen
Yael Dayan (klik) want zij verwees naar deze teksten inzake de discussie over homorechten. Als Israëlische politica zijnde spreekt ze vloeiend Hebreeuws dus vraag je veel van mijn vertrouwen - jij als evangelische christen zijnde die de taal niet machtig is - door te zeggen dat er
niet staat wat zij - een Hebreeuws sprekend jodin uit Israel die waarschijnlijk nog nooit een vertaling heeft gezien - leest. Daarom vraag ik jou,
waarom staat er niet wat zij zegt dat er staat? Kun je dat onderbouwen, zo nee, waarom geloof je het dan? En nog belangrijker, als je het niet kan onderbouwen, waarom zou ik het dan geloven? Dat de wet homoseksualiteit veroordeelt weten we allemaal wel, dus daar hoef je niet mee aan te komen als argument, want dat is er geen. Er staat ook gij zult niet liegen, maar houd jij je daar aan? Zo te zien niet, want je liegt in dit topic alweer door te zeggen dat er niet staat wat er wel staat. David genoot meer van Jonathan zijn liefde dan die van vrouwen en dat is hartstikke duidelijke taal. In jouw kerk zouden beide David en Jonathan eruit geknikkerd zijn.