hubert schreef:Ik ben voorstander van oecumene. Zoveel mogelijk uit één mond spreken. Niet al die (onnozele) verschillen uitvergroten. Niemand heeft de Waarheid in pacht. Een zuivere gemeente bestaat volgens mij niet, maar er zijn gelukkig volop christelijke gemeenschappen waar je je thuis kunt voelen. Een huisgemeente zou mij te benauwend zijn. Het wordt zo snel sektarisch. Ik zie meer in een veelkleurigheid van meningen. Ben blij dat ik zo'n kerk gevonden heb.
Maak je niet ongerust er komt een eenheidsworst er komt een samengaan van staat en godsdienst. De voorbereidingen worden getroffen.
De zuivere Gemeente bestaat wel, maar niet als organisatie maar als organisme want je kunt leden van het Lichaam van Christus moeilijk onzuiver noemen.
Je vooroordeel over huisgemeente is ingekleurd in de tijd van Paulus was er niets anders en de veelkleurigheid van meningen van mensen vertroebelt de Waarheid.
Maar wees gelukkig in je kerk.
Vooral geen verschillen uitvergroten en een beetje vlak zijn zal de leider van die toekomstige kerk zeer aanspreken.