De Wijzen uit het oosten.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Cicero
Kolonel
Kolonel

Re: De Wijzen uit het oosten.

Berichtdoor Cicero » 10 jan 2012 10:28

Flippie Flink schreef: Ah! En hoe ga je te werk?
Data > Hypothese > Test > Theorie > Nieuwe data > etc.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 10 jan 2012 11:14

[/quote] Tja ik weet niet goed hoe ik het zeggen moet,
maar er zijn toch mensen die er stellig van overtuigd zijn,dat er een God bestaat, zonder dat ze de Waarheid over God en over hunzelf kennen, met deze kan je toch wel redeneren ?
Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.[/quote]
jazeker :-)
maar redeneren heeft meer met rede en ratio, verstand te maken, en zaken als emotioneel en intuitief zijn weer van een andere orde...geloof en aanwezigheid van God haalt de een al uit de natuur en Zijn wonderlijke werken, terwijl het de ander niets doet(zonder dat hij dat wil)

Flippie Flink
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Flippie Flink » 10 jan 2012 18:18

mohamed schreef:In zekere zin wel denk ik want anders is het toch een illusie?

Kun jij alle processen -laten we dichtbij blijven- die in je eigen lijf plaatsvinden verklaren? De celdeling bijvoorbeeld? Onverklaarbare raadsels genoeg. Duizenden keren per minuut. Is je lichaam daarom een illusie? Misschien wil iemand je even knijpen ;)
Ik kan met al die raadsels prima leven (anders typte ik nu niet :D) en met de Goddelijke raadsels overigens ook.

Het lastige alleen is dat het soms overkomt of... misbruikt wordt als dooddoener. En dat is een knots van een grijs gebied. Dat vind ik moeilijk.
Alles wat we over boven zeggen komt van beneden

mohamed

Berichtdoor mohamed » 10 jan 2012 21:24

mohamed schreef:In zekere zin wel denk ik want anders is het toch een illusie?

Flippie Flink schreef:Kun jij alle processen -laten we dichtbij blijven- die in je eigen lijf plaatsvinden verklaren? De celdeling bijvoorbeeld? Onverklaarbare raadsels genoeg. Duizenden keren per minuut. Is je lichaam daarom een illusie? Misschien wil iemand je even knijpen ;)
Ik kan met al die raadsels prima leven (anders typte ik nu niet :D) en met de Goddelijke raadsels overigens ook.

Het lastige alleen is dat het soms overkomt of... misbruikt wordt als dooddoener. En dat is een knots van een grijs gebied. Dat vind ik moeilijk.

Ja dat ben ik met je eens, niet alles is te verklaren, maar hoe kunnen we God met heel ons verstand liefhebben als we niets van zijn werken kunnen begrijpen? :D

Flippie Flink
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Flippie Flink » 10 jan 2012 21:37

mohamed schreef:Ja dat ben ik met je eens, niet alles is te verklaren, maar hoe kunnen we God met heel ons verstand liefhebben als we niets van zijn werken kunnen begrijpen? :D

Tja, euh...
Geeft Hij daarom misschien precies genoeg om wél te snappen? De rest is om te geloven. Hoe moeilijk dit ook is te accepteren.
Als ik eerlijk ben heb ik gemerkt dat schoppen, zeuren en zoeken niet echt vruchtbaar is. Het maakt me alleen maar minder 'gelovig' enzo.
Maar dat is misschien bij jou weer anders

edit:
schoppen, zeuren en zoeken niet echt vruchtbaar is
slaat op mezelf.
Alles wat we over boven zeggen komt van beneden

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 jan 2012 10:08

mohamed schreef:Ja dat ben ik met je eens, niet alles is te verklaren, maar hoe kunnen we God met heel ons verstand liefhebben als we niets van zijn werken kunnen begrijpen? :D

Flippie Flink schreef:Tja, euh...
Geeft Hij daarom misschien precies genoeg om wél te snappen? De rest is om te geloven. Hoe moeilijk dit ook is te accepteren.

Waar staat dat precies? :D

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 03 dec 2012 21:52

Casper, Melchior en Balthasar zijn weer op weg de Ster van het eeuwig behoud zal hem de weg wijzen naar de Verlosser Jezus de Christus.Buiten Jezus Christus en Zijn Kerk geen heil;alleen in Hem is eeuwige behoudenis.
VERITAS VOS LIBERABIT.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 03 dec 2012 23:29

Lichtzwaard schreef:Casper, Melchior en Balthasar zijn weer op weg de Ster van het eeuwig behoud zal hem de weg wijzen naar de Verlosser Jezus de Christus.Buiten Jezus Christus en Zijn Kerk geen heil;alleen in Hem is eeuwige behoudenis.

Al weer zo'n rooms verzinsel.
Nergens staat dat er 3 wijzen waren.
Ook die namen zijn er 800 jaar later pas bijverzonnen.
Verder blijft de plaat weer hangen, he?
Wat dacht je, de kracht van herhaling eens proberen?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 03 dec 2012 23:50

Over herhaling gesproken, zet zelf ook eens die valse grammofoonplaat uit. Algemeen christelijke dingen afdoen als roomsch maakt het niet minder christelijk. Daarnaast de bijbel die jij zo'n beetje aanbid kan men ook makkelijk kwalificeren als roomsch.

Er valt echter wel heel wat te zeggen over de drie of vier wijzen of koningen of wie weet wat en hoeveel het er waren. De Bijbel blijft in gebreke en verteld niet genoeg detail.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 06 dec 2012 13:44

Faramir schreef:Er valt echter wel heel wat te zeggen over de drie of vier wijzen of koningen of wie weet wat en hoeveel het er waren.

Zoals wat?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 dec 2012 14:05

Ik heb dat nagezocht om de arm met de naald een zetje te geven, maar dat geeft meestal krassen want ik heb nooit antwoord gekregen waar die namen in de Bijbel staan.
Ze staan er niet in, want Wikepedia legt uit hoe de Roomse kerk dit verzonnen heeft.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 06 dec 2012 14:21

Wilsophie schreef:Ik heb dat nagezocht om de arm met de naald een zetje te geven, maar dat geeft meestal krassen want ik heb nooit antwoord gekregen waar die namen in de Bijbel staan.
Ze staan er niet in, want Wikepedia legt uit hoe de Roomse kerk dit verzonnen heeft.

Citeer voor de grap even.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 10 dec 2012 16:04

Citeer voor de grap even.---citaat.

Dat wordt lachen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Maar goed Casper Melchior en Balthasar zullen pas op Epifanie aan komen om Hem Jezus de Christus te aanbidden met Goud Wierook en Mirre----------------------------op naar Pasen .
VERITAS VOS LIBERABIT.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 10 dec 2012 18:18

Waar staan die namen in de Bijbel?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 10 dec 2012 18:27

Wilsophie schreef:Waar staan die namen in de Bijbel?

Waar staat in de Bijbel dat alles in de Bijbel moet staan?
Waar staat in de Bijbel wat voor boeken er tot de Bijbel moeten behoren?

Terug naar “[Religie] - Open forum”