Data > Hypothese > Test > Theorie > Nieuwe data > etc.Flippie Flink schreef: Ah! En hoe ga je te werk?
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Data > Hypothese > Test > Theorie > Nieuwe data > etc.Flippie Flink schreef: Ah! En hoe ga je te werk?
mohamed schreef:In zekere zin wel denk ik want anders is het toch een illusie?
mohamed schreef:In zekere zin wel denk ik want anders is het toch een illusie?
Flippie Flink schreef:Kun jij alle processen -laten we dichtbij blijven- die in je eigen lijf plaatsvinden verklaren? De celdeling bijvoorbeeld? Onverklaarbare raadsels genoeg. Duizenden keren per minuut. Is je lichaam daarom een illusie? Misschien wil iemand je even knijpen
Ik kan met al die raadsels prima leven (anders typte ik nu niet) en met de Goddelijke raadsels overigens ook.
Het lastige alleen is dat het soms overkomt of... misbruikt wordt als dooddoener. En dat is een knots van een grijs gebied. Dat vind ik moeilijk.
mohamed schreef:Ja dat ben ik met je eens, niet alles is te verklaren, maar hoe kunnen we God met heel ons verstand liefhebben als we niets van zijn werken kunnen begrijpen?
slaat op mezelf.schoppen, zeuren en zoeken niet echt vruchtbaar is
mohamed schreef:Ja dat ben ik met je eens, niet alles is te verklaren, maar hoe kunnen we God met heel ons verstand liefhebben als we niets van zijn werken kunnen begrijpen?
Flippie Flink schreef:Tja, euh...
Geeft Hij daarom misschien precies genoeg om wél te snappen? De rest is om te geloven. Hoe moeilijk dit ook is te accepteren.
Lichtzwaard schreef:Casper, Melchior en Balthasar zijn weer op weg de Ster van het eeuwig behoud zal hem de weg wijzen naar de Verlosser Jezus de Christus.Buiten Jezus Christus en Zijn Kerk geen heil;alleen in Hem is eeuwige behoudenis.
Faramir schreef:Er valt echter wel heel wat te zeggen over de drie of vier wijzen of koningen of wie weet wat en hoeveel het er waren.
Wilsophie schreef:Ik heb dat nagezocht om de arm met de naald een zetje te geven, maar dat geeft meestal krassen want ik heb nooit antwoord gekregen waar die namen in de Bijbel staan.
Ze staan er niet in, want Wikepedia legt uit hoe de Roomse kerk dit verzonnen heeft.
Wilsophie schreef:Waar staan die namen in de Bijbel?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten