Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
marcel081276 schreef:toevallig was er een geit in de buurt, maar daar gaat het niet om, hij was zo ziek dat hij zijn eigen zoon op wilde offeren!
en het blijft een bijbelverhaal dus zijn er grote vraagtekens bij te zetten natuurlijk.
Janvanverweg schreef:de val van Satan is net zo begrijpbaar als de val van de mens
beide waren goed geschapen en kozen ervoor om zichzelf boven God te stellen door naar hun eigenwijsheid te handelen.
over satan te gaan redeneren is grotendeels koffiedik kijken, het weinige wat de bijbel aangeeft geeft enig inzicht, maar niet vldende om er tot grote uitspraken over te komen. bovendien is het nutteloos! was het ons tot nut geweest, dan had het wel duidelijker in de bijbel gestaan. wat nut het ons om over de val van satan te weten? kunnen we daarmee God beter dienen? zinloze discussies leiden alleen maar af van de taak waartoe we geroepen zijn (mat 6)
JHM schreef:Ik begrijp je punt en onderbouwing. Maar toch kan ik de stem van satan niet plaatsen in de context. Als we Job zijn beproeving lezen (Job 1), lezen we satan in de vorm van een verschijning tussen de hemelbewoners (Job 1:6)? En hoe kan God een dialoog met satan hebben (Job 1:8-9)?
Heb jij goede bronnen over de betekenis van satan binnen het jodendom, deze zijn welkom?
geaaart schreef:God dienen is gewoon goed zijn voor je medemens. Doe hem niet aan wat je jezelf ook niet aan zou doen.
In elk mens zit een Satan, maar je hebt geen bijbel nodig om te beseffen dat je andere mensen slecht behandelt. Dat weet je zelf ook wel.
geaaart schreef:In elk mens zit een Satan, maar je hebt geen bijbel nodig om te beseffen dat je andere mensen slecht behandelt. Dat weet je zelf ook wel.
marcel081276 schreef:de harde waarheid?!? eh.. volgens mij is er werkelijk geen 1 waarheid dat god deze aarde gemaakt heeft, of misschien kan je er 1 noemen?
en kom niet aan met de schepping want ik geloof 100% in evolutie.
marcel081276 schreef:nee hoor niet gehacked, ik ben alleen tot andere en betere inzichten gekomen.
ik ben in gaan zien dat de bijbel mooie dingen bevat, maar het meeste blijft fanta.
ik ben het meer eens met de visie van die vriendin van mij,
"doe wat je wil maar schaad een ander niet" dat gaat heel diep mijns inziens en sluit niemand uit.
marcel081276 schreef:de harde waarheid?!? eh.. volgens mij is er werkelijk geen 1 waarheid dat god deze aarde gemaakt heeft, of misschien kan je er 1 noemen?
en kom niet aan met de schepping want ik geloof 100% in evolutie.
henkie schreef:Uhhh, Marcel...is je account gehacked?
mohamed schreef:En schaad ook jezelf niet! Dat is wat een goede vriendin je hoort te vertellen, denk daar maar eens over na.
henkie schreef:Uhhh, Marcel...is je account gehacked?
marcel081276 schreef:als je bedoelt "het christelijk geloof gevallen" is 100% waar! en ik volg je niet helemaal met punten die mij niet bevallen
marcel081276 schreef:mensen die leven naar de bijbel moeten toch ergens een idee hebben wie die slang was in het paradijs, of was het kaa van junglebook..
marcel081276 schreef:en ik ben niet geïrriteerd hoor, ik ben juist zo dankbaar dat ik het geloof als een zware rugzak af heb kunnen werpen en hoop mensen te bereiken die ook graag die rugzak kwijt willen maar nog in de fase zitten van twijfel, en door middel van kritische vragen over de bijbel hoop ik ze aan het denken te zetten.
marcel081276 schreef:als je bedoelt "het christelijk geloof gevallen" is 100% waar! en ik volg je niet helemaal met punten die mij niet bevallen, ik heb het leven achter mij gelaten wat een boek mij beveelt, dat is een enorme bevrijding en eye opener.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten