God heeft alle mensen lief ?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Pasker
Luitenant
Luitenant

Re: God heeft alle mensen lief ?

Berichtdoor Pasker » 12 nov 2011 13:23

schaapje schreef:Kijk Pasker,dit waren in mijn ogen nou gelovigen die op de Zoon Jezus lijken, echt volwassenen in geloof. Niet met de mond maar met de daad!

Zo hoort het het ook schaapje, bidden voor je eigen vijand maar niet voor andermans vijand wat jij doet dat is nog al erg goedkoop.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 12 nov 2011 14:16

quote="Pasker"
Zo hoort het het ook schaapje, bidden voor je eigen vijand maar niet voor andermans vijand wat jij doet dat is nog al erg goedkoop.

En dat komt uit de mond van iemand die zegt een volleerd christen te zijn en altijd de wil van de Vader doet ? en daarom ook niet naar de kerk gaat omdat hij daar niets kan leren?

Pasker ging je maar naar een gemeente waar de Geest van God werkt, dan zal je op een bidstond horen dat er wel zeker gelovigen bidden tot God door de Heilige Geest, voor de ongelovige in moslimlanden, deden we dat maar massaal dan konden we zien dat God machtig genoeg is om een opwekking te geven in die landen.

Van deze dingen heb je geen weet omdat je eigen dunk ze groot is en tot de konklusie komt dat niemand jou meer iets leren kan. Dan kom je tot deze onbijbelse ideën dat op zo'n manier bidden erg "goedkoop" is.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 12 nov 2011 17:50

schaapje schreef:quote]quote="Pasker"
Zo hoort het het ook schaapje, bidden voor je eigen vijand maar niet voor andermans vijand wat jij doet dat is nog al erg goedkoop./quote]

En dat komt uit de mond van iemand die zegt een volleerd christen te zijn en altijd de wil van de Vader doet ? en daarom ook niet naar de kerk gaat omdat hij daar niets kan leren?

Nergens heb ik gezegd "volleerd"te zijn.
Nergens heb ik gezegd altijd de "wil van de Vader" te doen.
Nergens heb ik gezegd dat je in de kerk niets kan leren.
Je bent gewoon een ruziezoeker schaapje. Je hebt vrome praatjes door voor andermans vijand te bidden maar je eigen vijand kan je niet eens vergeven.
Probeer dus niet steeds mijn woorden te verdraaien. Probeer eens de "minste" te wezen.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 12 nov 2011 18:41

viewtopic.php?f=2&t=25434&start=75 (jou bericht 3.05)
Wat bedoel je hier dan?
Wij allen op het forum hebben vaak genoeg gelezen dat jij van jezelf zegt geen zonden meer de doen en er was niemand die jou met bijbelteksten op andere gedachten konden brengen.

Als jij gekonfronteerd wordt met je eigen uitspraken moet je dat niet verwarren met "ruzie zoeken"

Maar laten we het maar houden op jou "idee" dat God jou heeft uitverkoren omdat je op de Zoon lijkt.
zoals je op een andere topic schrijft, waar je niet echt een duidelijk antwoord geeft waar je dat nou weer vandaan haalt.

Vraagje: welke vijand zou ik moeten vergeven?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 12 nov 2011 18:55

quote="Pasker"

Je bent gewoon een ruziezoeker schaapje. Je hebt vrome praatjes door voor andermans vijand te bidden maar je eigen vijand kan je niet eens vergeven.
Probeer dus niet steeds mijn woorden te verdraaien. Probeer eens de "minste" te wezen.

Dus je zegt ik ben niet "volleerd"?
Dus je zegt ik doe niet altijd de wil van de Vader?
Dus je zegt ik kan ook in de kerk nog leren?

Dan ben ik de eerste die dat graag van je geloven wil.

marin
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor marin » 13 nov 2011 13:43

Zolang als wij mensen menen het bij het juiste einde te hebben, en elkaar willen overtuigen van het gelijk, kunnen we beter stoppen, want dan blijft er niets over dan koude harten en harde woorden.
De ander gaat ervan uit dat er gedwaald wordt, en weten echter exact hoe de ander denkt en waar naar toe men hen terug wil hebben, wat in de ogen de enige juiste weg zou zijn.
Dat heeft geen zin zolang als men elkaar verwijten maakt en oproept om toch vooral terug te keren tot het oude vertrouwde.

Iemand die een waarheid opnieuw ontdekt is in de ogen der mensen meestal een ketter, totdat de waarheid ook in hen postvat.
In het andere geval zijn anderen er op dit moment helemaal niet blij om hen te willen verlossen uit hun denkbeeldige gevangenis, waarin zij geacclimatiseerd zijn. Zij voelen zich daarin veilig en geborgen, en vandaar dat men ze niet als bevrijder, maar als bedreiger ziet.

Pas als men gaat inzien dat men vastgeklonken zit in een oeroud begrippensysteem van kerkvaders, die een kerkinstituut hebben opgericht en dat kost wat kost in stand willen houden, zal men uit gaan zien naar bevrijding..

De onzienlijke God maakt Zich aan ons bekend, maar hoe geven wij daaraan gestalte?

Wij moeten ervan bewust zijn dat de uiteindelijke bron van alle zienlijke en onzienlijke dingen voor ons één groot mysterie blijven.

Vanwege de duisternis in ons hebben wij via onze begripsvorming een realiteit geschapen, die we God noemen, wat een mysterie is dat alleen Zichzelf kent.
God is de oneindige Liefde, en Hij heeft lief die Hem liefhebben.

Wanneer wij proberen het onbegrijpelijke mysterie begrijpelijk te maken, maken we ons schuldig aan misvatting, zodat we alsdan de werkelijke wil van God voor dwaling aanzien, om deze vervolgens te verwerpen.

Wij kunnen hetzelfde wel leren het, ‘het kennen van God’, maar zullen dat altijd verschillend in eigen bewoordingen weergeven.
Hierdoor ontstaat een spraakverwarring, waardoor wij elkaar verwijten gaan maken, het kerkelijk systeem heeft de geestelijke zaken en mythen vleselijk opgevat en ingewikkeld gemaakt, terwijl het Gods Geest is en in eenvoud de band met ons herstelt.

Het gaat God niet om een Christus buiten ons, maar dat wij inwendig een gezalfde van Hem worden, dat is een Christos, dan gaan we de éénheid aller dingen zien. Dan zien we wie God in werkelijkheid is en wie wij zelf zijn.

Het is echter onze taak om het juiste spoor terug te vinden, wat alleen door diepgaand onderzoek in afhankelijkheid van God zal het lukken.
Wanneer de behoefte in ons niet aanwezig is om het juiste spoor en de ware betekenis te willen vinden en weten, zullen we in het duister blijven en staren wij tegen vormen aan die ons misleiden, die niet ons diepste bewustzijn van Verzoening met God door de Jezus Christus raken en roeren.

Daarom nogmaals: God is de Oneindige Liefde, en Hij heeft lief die Hem liefhebben.

Het gaat er toch om dat we in het hier - en - nu mensen zijn die omgevormd zijn tot levende stenen, die in de volle liefde van God delen.
Dat we mensen zijn die God beminnen en door Hem bemind worden.

Jesaja 57:13
Wanneer gij roepen zult, zo laat die, die van u vergaderd zijn, u redden; doch de wind zal hen allen wegvoeren, de ijdelheid zal hen wegnemen. Maar die op Mij betrouwt, die zal het aardrijk erven, en Mijn heiligen berg erfelijk bezitten.
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 13 nov 2011 17:26

schaapje schreef:quote]quote="Pasker"
Probeer dus niet steeds mijn woorden te verdraaien. Probeer eens de "minste" te wezen./quote]

schaapje schreef: Dus je zegt ik ben niet "volleerd"?

Dan ben ik de eerste die dat graag van je geloven wil.

Het lijkt wel of jij alleen maar in zwart wit kan denken. Laat ik jouw vragen eens vleselijk beantwoorden.
Dus je zegt ik ben niet "volleerd"?

Laten we eens aannemen dat jij het ouderlijk huis ontgroeid ben en dat je nu zelfstandig woont.
Ben jij dan nu volleerd? Of, ,
Doe je nog steeds het gebod van je ouders en zie jij een overtreding van dat gebod als een zonde?
Of heb jij je de geboden van je ouders eigen gemaakt en ben je nu zelf verantwoordelijk voor je overtredingen van het ouderlijk gebod?
Kan jouw vader jou nog iets leren of weet jij alles al beter dan je vader?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 nov 2011 08:49

Er was eens een lammetje wat vroeg aan de wolfjes: 'wat drinken jullie?' De wolfjes keken geïrriteerd en zeiden: 'het beste van het beste natuurlijk, wat heb jij dan?' Het lammetje antwoordde: 'een drank die jullie niet verdragen kunnen' waarop zij zich op hem stortten en hem verscheurden, zodat het glas wat hij in zijn hand hield kapot viel op de grond.

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 19 nov 2011 17:55

Het is ook een vraag:

God heeft alle mensen lief ?

En natuurlijk kunnen we God verheerlijken dat Hij inderdaad alle mensen liefheeft?

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 17 okt 2012 12:56

Rare vraag;het zijn allen zijn kinderen en maaksel van Zijn Hand;Hij blijft van de mensen houden maar veel mensen houden niet van Hem door Jezus Christus de Verrezen Heer.
Maar Hij blijft kloppen aan de deur van het hart en vergeving is er voor iedereen zie en lees de moordenaar aan het kruis;aan de mensen de keus.
Laatst gewijzigd door Lichtzwaard op 17 okt 2012 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
VERITAS VOS LIBERABIT.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 17 okt 2012 12:58

Lichtzwaard schreef:Rare vraag;het zijn allen zijn kinderen en maaksel van Zijn Hand;Hij blijft van de mensen houden maar een veel mensen houden niet van Hem door Jezus Christus de Verrezen Heer.
Maar Hij blijft kloppen aan de deur van het hart en vergeving is er voor iedereen zie en lees de moordenaar aan het kruis;aan de mensen de keus.

Maar niet alle mensen hebben God lief!

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 27 okt 2012 08:50

Omdat je niet kunt vinden Pasker, er staat nergens in de Bijbel dat God Zijn Geest geeft aan
alle mensen. Wel staat er in Hand.2:38
Bekeert u en een ieder van u late zich dopen op de naam van Jezus Christus, tot vergeving van zonden en gij zult de gave des Heilige Geestes ontvangen.

Er werd een paar maal gevraagd en genoemd dat God Zijn geeft gaf aan alle mensen.
Dat is zo, maar er is dan geen sprake van "Heilige Geest".
Dat was helemaal niet aan de orde toen Adam geformeerd werd.
God blies Zijn geest ( neshamah) in Adam en alzo werd de mens een levende ziel.
Een levende nefesh, mede daardoor kreeg of krijgt elk mens een godsbesef in zich.
Daarmee is Hij niet vervuld met de Heilige Geest want deze manifestatie werd pas mogelijk na de opstanding van Christus.
De gave des heilige geestes is een gift of gave enkelvoud dus in de zin van de Heilige Geest is de gift Zelf.
Gaven als meervoud van de Heilige Geest worden pas later door Paulus toegelicht.
Nefesh, neshama, roeach zijn begrippen die alles te maken hebben met geest.
Het is wat wij "leven of adem " noemen, daarom leert de Bijbel in de Psalmen dat "alles wat adem heeft love de HEERE", een foetus is dat niet!

Mijn ziel looft de HEERE wil zeggen mijn wezen, of kort gezegd "IK".
Een mens wat zelfstandig ademt, doet dat door de adem van zijn ouders die je helemaal kunt herleiden naar de eerste adem van God Zelf.
Eénmalig.

De Heilige Geest die de Here Jezus nà Zijn opstanding op Zijn discipelen blies, is heel iets anders en elk wedergeboren mens is of hij wilt of niet vervuld met de Heilige Geest, of hij of zij die Geest Zijn Werk laat doen is een ander verhaal en hangt alles samen met de vruchten van de Geest.
De gift of de gave is aanwezig maar vrucht dragen is pas aan de orden na een proces.

Etang

Berichtdoor Etang » 28 okt 2012 00:32

Mensen hebben een godsbeeld. Van verschillende of meerdere goden( polytheisme) of van 1 god( joden, christenen, moslims) en er zijn ook culturen die geen goden of godsbeeld hebben zoals wij dat kennen, zie boedisme, shintoisme, shamanisme, animisme, hindoeisme.

De joden ten tijde van Jezus hadden een godsbeeld van een zich wrekende god, een naijverige God, 1 die strafte tot in de zoveelste generatie; oog om oog, tand om tand.
Jezus, die in deze cultuur geboren werd, wilde de religie hervormen, hij wilde de levende relatie die elk mens kan hebben met God, herstellen. En volgt hiermee de traditie der profeten, vooral van Jesaja, die in Jesaja 28 predikt tegen de leer der priesters, die bestaat uit het opleggen van regels en geboden.

Maar zelfs priesters waggelen van de wijn,
profeten wankelen door de drank:
ze waggelen door de drank
en zijn verward door de wijn;

de drank doet hen wankelen,
waggelend hebben ze visioenen,
zwalkend doen ze hun uitspraken.

8 Hun tafels zitten onder het braaksel,
geen plekje dat niet walgelijk besmeurd is.

9 ‘Wie tracht hij nu kennis bij te brengen?
Aan wie wil hij zijn boodschap kwijt?
Houdt hij ons soms voor zuigelingen,
nog maar net de moederborst ontwend?

10 Hoor hem: “Tsav latsav, tsav latsav, kav lakav, kav lakav, (=wetsregel op wetsregel)
beetje van dit, beetje van dat.”’

11 Inderdaad, door mensen met een vreemde tongval,
in een andere taal, spreekt de HEER tot dit volk.

12 Ooit heeft hij tegen hen gezegd:
‘Hier is rust, hier vind je verpozing,
laat wie vermoeid is hier rusten.’
Maar ze weigerden naar hem te luisteren.

13 Daarom horen zij nu van de HEER:
‘Tsav latsav, tsav latsav, kav lakav, kav lakav,
beetje van dit, beetje van dat.’

En zo gaan ze op weg, maar ze struikelen,
ze raken gewond, verstrikt, en worden gevangen.

Van al die opgelegde regels en geboden raak je maar in de war, schijnt Jesaja hier te zeggen.
En dat lijkt hier het geval te zijn.
Met deze tekst in het achterhoofd, moeten we dus niet al te dogmatisch denken.
We weten dat in Christus Jezus Gods liefde is uitgestort voor de mensheid.
Hiermee heeft God zélf in Christus ons valse ( Oude testamentische)Godsbeeld aan de kaak gesteld.
Hij is louter liefde.

En hoe zou jij het vinden, als je zoon de verkeerde weg op gaat, crimineel wordt?
Zou je hem haten?
Of blijf je hem liefhebben, omdat je het geloof hebt, dat hij in werkelijkheid niet zo is, maar misleid en verdwaald is.Je bidt voor hem.

Misschien dat ménsen hun liefde kunnen verloochenen, maar God kan en zal dat zeker nooit doen.
God is liefde en Hij kan zichzelf niet verloochenen staat ergens in het Woord.
Haat is dus iets aards.
Iets menselijks.

De enige menselijk acceptabele bijbelexigese mag zijn; God heeft de zondaar lief, maar haat de zonde.
Maar god kent geen haat, dus ziet Ie alleen de mislukte mens in de zondaar, en roept hem hopenlijk door mensen heen tot inkeer.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 28 okt 2012 09:24

wilde de religie hervormen,

Geloof je nu echt dat de Here Jezus daarom in het vlees is gekomen?

Etang

Berichtdoor Etang » 29 okt 2012 23:35

wilde de religie hervormen;

Geloof je nu echt dat de Here Jezus daarom in het vlees is gekomen?

als je al iets wilde kwoten, waarom neem je dan deze niet?

We weten dat in Christus Jezus Gods liefde is uitgestort voor de mensheid.

Terug naar “[Religie] - Open forum”