Boek des levens

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Boek des levens

Berichtdoor Race406 » 16 mei 2011 14:31

't honkie schreef:...het gaat dus om Gods administratie.

mohamed schreef:Laten we hopen dat hij het boek niet kwijtraakt. :lol:

Maar goed, als de Bijbel niet het boek des levens is en ook niet het boek des doods, dan het dus koud noch warm. Dat kan ik niet rijmen met wat Jezus heeft gezegd:

Op 3,16
Zo dan, omdat gij lauw zijt, en noch koud noch heet, Ik zal u uit Mijn mond spuwen.

Dat heeft te maken met de mensen die het allemaal wel best vonden. Heeft niets te maken met de Bijbel.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 16 mei 2011 14:37

mohamed schreef:Wij zijn geneigd om bij de Bijbel aan één boek te denken maar het is feitelijk een bundel met verschillende boeken van vele auteurs.

Het woord 'Bijbel' stamt van het Griekse woord βιβλια biblia (boeken), dat een meervoud is van βιβλιον biblion (dat oorspronkelijk papyrusje betekent en later werd gebruikt als aanduiding van een boek).

In de christelijke traditie wordt de Bijbel opgedeeld in 2 delen: het Oude Testament en het Nieuwe Testament. Het Nieuwe Testament telt 27 boeken. Het aantal boeken van het Oude Testament verschilt: de protestants-christelijke traditie kent 39 boeken, de rooms-katholieke traditie kent 49 boeken.

-Lees verder-

Dat de Bijbel een bundeling boeken is, dat moge duidelijk zijn. Maar welk boek van de boeken in de Bijbel is dan het boek des levens? Als je zegt de Bijbel in zijn totaal, dan kunnen de andere boeken die geopent worden geen betrekking meer hebben op de Bijbel omdat het om andere boeken dan het boek des levens gaat.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 mei 2011 15:45

Denk wat je denken wilt, ik geloof dat de Bijbel het boek des levens is en ik had niet verwacht dat ik die stelling tegenover christenen nog eens verdedigen mocht. :)

knor183
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor knor183 » 16 mei 2011 15:51

schaapje schreef:Ik heb deze teksten zo vaak gelezen, maar nog nooit deze waarheid op die manier gezien.
Wah zeg hoe kan een mens dit begrijpen.

Dat is een beetje het probleem.... God is niet logisch.
Als God logisch zou zijn zou God geen God zijn.
Logisch hè?
Het is even onvoorstelbaar dat God wel bestaat, als dat hij niet zou bestaan

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 16 mei 2011 15:58

mohamed schreef:Denk wat je denken wilt, ik geloof dat de Bijbel het boek des levens is en ik had niet verwacht dat ik die stelling tegenover christenen nog eens verdedigen mocht. :)

Ik zeg niet dat de de Bijbel niet het boek des levens is. Maar als ik mijn eerdere vraag stelde Mohamed, hier zou ik graag jouw reactie op lezen.

JHM schreef:
Dat de Bijbel een bundeling boeken is, dat moge duidelijk zijn. Maar welk boek van de boeken in de Bijbel is dan het boek des levens? Als je zegt de Bijbel in zijn totaal, dan kunnen de andere boeken die geopent worden geen betrekking meer hebben op de Bijbel omdat het om andere boeken dan het boek des levens gaat.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 mei 2011 16:03

Elk boek in de Bijbel wat geïnspireerd is door de Geest die levend maakt (1 Kor 15,45) is het boek des levens.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 mei 2011 16:09

Race406 schreef:Dat heeft te maken met de mensen die het allemaal wel best vonden. Heeft niets te maken met de Bijbel.

Nee dat snap ik ook wel, maar ik citeerde het ook uitsluitend om aan te geven hoe Jezus over draaikonten denkt.

Matteüs 5,37
Laat jullie ja ja zijn, en jullie nee nee; wat je daaraan toevoegt komt voort uit het kwaad.

Als jij dus zegt dat de Bijbel niet het boek des levens is en ook niet het boek des doods, dan is je ja geen ja en je nee geen nee.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 16 mei 2011 16:21

Race406 schreef:Dat heeft te maken met de mensen die het allemaal wel best vonden. Heeft niets te maken met de Bijbel.

mohamed schreef:Nee dat snap ik ook wel, maar ik citeerde het ook uitsluitend om aan te geven hoe Jezus over draaikonten denkt.

Matteüs 5,37
Laat jullie ja ja zijn, en jullie nee nee; wat je daaraan toevoegt komt voort uit het kwaad.

Als jij dus zegt dat de Bijbel niet het boek des levens is en ook niet het boek des doods, dan is je ja geen ja en je nee geen nee.

?? Het Boek des levens is het boek waarin God de namen van de uitverkorenen heeft opgeschreven.
De Bijbel is wel het Boek waarin je kunt lezen hoe je aan dat leven deel krijgt. Ik begrijp je nu wel, maar je drukte je een beetje verwarrend uit.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

't honkie

Berichtdoor 't honkie » 16 mei 2011 16:25

Race406 schreef:
Dat heeft te maken met de mensen die het allemaal wel best vonden. Heeft niets te maken met de Bijbel.

Nee dat snap ik ook wel, maar ik citeerde het ook uitsluitend om aan te geven hoe Jezus over draaikonten denkt.

Matteüs 5,37

Het is in elk geval fijn te weten dat ik een draaikont ben. Toevallig heb ik morgen (ja echt!)een darmonderzoek en zal de maag-darm-leverarts vast waarschuwen :)

Beste Mohamed, ik heb een paar keer getwijfeld of je reacties serieus waren of express om te provoceren. Ik weet het nog steeds niet, maar laat ik van het positieve uitgaan. Dan moet ik concluderen dat ik niet in staat ben om jou uit te leggen wat denk op grond van de Bijbel. Ik zou je dringend willen adviseren om als je bijbelteksten gebruikt deze in hun context te lezen en ze niet te gebruiken om uit de heup te schieten. Of je doet het expres, of je hebt geen idee van de samenhang van de bijbel. Beide is niet goed, maar aan het laatste kun je, wanneer je oprecht wil zijn, werken. Als het eerste slechts het geval is, dan is het een keuze. Maar ik ga er nog van uit dat dit laatste niet het geval is.[url][/url]

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 mei 2011 17:00

't honkie schreef:Het is in elk geval fijn te weten dat ik een draaikont ben. Toevallig heb ik morgen (ja echt!)een darmonderzoek en zal de maag-darm-leverarts vast waarschuwen :)

Doe dat!
Beste Mohamed, ik heb een paar keer getwijfeld of je reacties serieus waren of express om te provoceren. Ik weet het nog steeds niet, (...)

Vind je het werkelijk provocerend om te denken dat de Bijbel het boek des levens is? Het moet ook niet gekker worden! ](*,)

Overigens sterkte morgen, want dat lijkt me geen fijn onderzoek.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 17 mei 2011 10:12

mohammed schreef:Nee dat snap ik ook wel, maar ik citeerde het ook uitsluitend om aan te geven hoe Jezus over draaikonten denkt.
Matteüs 5,37

't honkie schreef:Het is in elk geval fijn te weten dat ik een draaikont ben. Toevallig heb ik morgen (ja echt!)een darmonderzoek en zal de maag-darm-leverarts vast waarschuwen :)

Beste Mohamed, ik heb een paar keer getwijfeld of je reacties serieus waren of express om te provoceren. Ik weet het nog steeds niet, maar laat ik van het positieve uitgaan. Dan moet ik concluderen dat ik niet in staat ben om jou uit te leggen wat denk op grond van de Bijbel. Ik zou je dringend willen adviseren om als je bijbelteksten gebruikt deze in hun context te lezen en ze niet te gebruiken om uit de heup te schieten. Of je doet het expres, of je hebt geen idee van de samenhang van de bijbel. Beide is niet goed, maar aan het laatste kun je, wanneer je oprecht wil zijn, werken. Als het eerste slechts het geval is, dan is het een keuze. Maar ik ga er nog van uit dat dit laatste niet het geval is.[url][/url]

Ik schreef niet dat je een draaikont bent.... Quoten schijnt lastig te zijn met die nieuwe regel van 1 citaat per antwoord. :wink:
Zo staan de citaten weer bij de juiste mensen. :wink:

Terug naar “[Religie] - Open forum”