Race406 schreef:
Dat heeft te maken met de mensen die het allemaal wel best vonden. Heeft niets te maken met de Bijbel.
Nee dat snap ik ook wel, maar ik citeerde het ook uitsluitend om aan te geven hoe Jezus over draaikonten denkt.
Matteüs 5,37
Laat jullie ja ja zijn, en jullie nee nee; wat je daaraan toevoegt komt voort uit het kwaad.
Als jij dus zegt dat de Bijbel niet het boek des levens is en ook niet het boek des doods, dan is je ja geen ja en je nee geen nee.
Het is in elk geval fijn te weten dat ik een draaikont ben. Toevallig heb ik morgen (ja echt!)een darmonderzoek en zal de maag-darm-leverarts vast waarschuwen
Beste Mohamed, ik heb een paar keer getwijfeld of je reacties serieus waren of express om te provoceren. Ik weet het nog steeds niet, maar laat ik van het positieve uitgaan. Dan moet ik concluderen dat ik niet in staat ben om jou uit te leggen wat denk op grond van de Bijbel. Ik zou je dringend willen adviseren om als je bijbelteksten gebruikt deze in hun context te lezen en ze niet te gebruiken om uit de heup te schieten. Of je doet het expres, of je hebt geen idee van de samenhang van de bijbel. Beide is niet goed, maar aan het laatste kun je, wanneer je oprecht wil zijn, werken. Als het eerste slechts het geval is, dan is het een keuze. Maar ik ga er nog van uit dat dit laatste niet het geval is.[url][/url]