Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Mortlach schreef:Persoonlijk blijf ik het lastig te geloven vinden dat een dagkeuze zo veel los kan maken dat mensen elkaar er als het ware de hersenen om inslaan. Zes dagen werken, één rustdag gewijd aan God, en welke dag van de week dat nou precies is, lijkt mij van ondergeschikt belang. Maar goed, dat ben ik. Het is natuurlijk wel handig dat iedereen dezelfde dag aanhoudt, omdat dan gebedsdiensten wat makkelijker te organiseren en te bezoeken zijn.
Joannah schreef:Ik blijf het nog veel lastiger te geloven vinden dat bhoeddisten waarde hechten aan een stenen beeld.
En de hersens inslaan doen we hier al helemaal niet, waar heb je het over?
Mortlach schreef:Dat hersens inslaan was een opmerking over het verbale geweld wat jij het blijkbaar nodig vind als het om de rooms-katholieken gaat. En als je echt denkt dat boeddhisten (let even op de spelling) waarde hechten aan een stenen beeld, dan zou je je er toch (nog?) eens een keertje in moeten verdiepen, laat ik het daar maar bij laten.
Joannah schreef:ostrogoot schreef:Joannah schreef:Geestelijk gezien, in God's koninkrijk, is er inderdaad geen onderscheid meer tussen jood en griek, man en vrouw etc etc..
Maar Jezus die kwam om de joodse wet te vervullen, en die besneden werd, kunnen we toch geen griek of heiden noemen, wel?
Wat de katolieke Leer leert, is niet van toepassing, die dwalen op bijna ieder vlak.
Je kunt niet elke RK-er die de leer van de kerk onderschrijft als dwaler beschrijven. Ik ken hele gelovige RK-ers met een heel klein geloof. Het gaat om de paus en de andere leiders van de kerk.
Maar goed Jezus was een Jood een nakomeling van Abraham de man aan wie God zijn vebond geopenbaard heeft. Wij zijn zo eigenwijs om onze eigen godsdienst aan te hangen. Het afschaffen van de zondag bijvoorbeeld.
Je bedoelt het afschaffen van de sabbat, maar de functie ervan naar de zondag verplaatsen?
Net als de funktie van de doop veranderen van een belijdenis-ritueel, naar een opdragen(van babies)
Ja, samen met de verwerpelijke katholieke beginselen zijn we de weg goed kwijt, mijns inziens, we vinden menselijke inzettingen en traditie belangrijker dan God's Woord, en ons geloof is zo klein en zwak, dat we de zichtbare dominee preferen boven de onzichtbare God.
Maar voor het bewaren van de vrede houden we onze mond maar, toch?
Iemand die ook maar een piepklein geloof heeft, zou die hele katholieke poppenkast met 50-100.000.000 mensen vermoord in Zijn Naam, toch niet trekken?(inquisitie, hugenoten, kruistochten,bijbel verbieden te lezen)
Als je het mij vraagt is dat eerder de antichrist, die op Zijn troon is gaan zitten.
Joannah schreef:wat is er ONZIN aan, of te wel onwaar?
enz enz
Faramir schreef:Joannah schreef:wat is er ONZIN aan, of te wel onwaar?
enz enz
Dit is je hele betoog? Zo ja dan zal ik er vanavond op ingaan, zo nee vul het even aan zodat ik maar 1 keer op dit infantiele geneuzel hoef te reageren.
Joannah schreef:wat is er ONZIN aan, of te wel onwaar?
Je wilde toch niet zeggen dat de roomsen ook maar enig voordeel van de twijfel verdienen, met tienduizenden priesters die niet mogen trouwen, maar wel voortdurend jongetjes misbruiken, (dit wordt voortdurend onder het kleed geveegd)Verbieden te trouwen word in het NT aangehaald als teken van de valse profeet, ik weet zo gauw niet meer waar.
En langzaam maar zeker wordt Europa,als vrouw bekleed met de zon en sterren rondom haar hoofd, als weerspeigeling van Maria, de koningin de hemels, klaargestoomd om het beest dat was en niet is, maar wel zal zijn,te worden.het romeinse rijk !
Opgepast!
Als je het mij vraagt is dat eerder de antichrist, die op Zijn troon is gaan zitten.
Joannah schreef:Hoe harder jij je katholieke anti-argumenten in de strijd gooit, hoe meer ik me overtuigd zal voelen.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten