Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
mohamed schreef:Het staat er duidelijk dat Jezus niet gezonden was dan tot de verloren schapen van het huis Israël en dat ontken ik natuurlijk niet, maar kunt u mij dan eens vertellen hoe het kan dat alle apostelen en het merendeel van zijn eerste volgelingen van het huis Juda waren?
mohamed schreef:Dat Jezus afkomstig van het huis Juda was is algemeen bekend (Heb 7,14) dat geldt voor zijn broeder Jakobus (Gal 1,19) en herinnert u zich nog dat Petrus er later aan moest wennen om met de heidenen (Gal 2,14) te eten? Ook Paulus is afkomstig van het huis Juda, want de stammen Juda, Levi en Benjamin worden er mee geassocieerd en Paulus was van Benjamin. Kortom, zij waren alle dertien afkomstig van het huis Juda en niet het huis Israël, want dat zijn geen inwisselbare begrippen.
Zach 11,14
Toen verbrak ik mijn tweede stok, SAMENBINDERS, te niet doende de broederschap tussen Juda en tussen Israël.
Is dit standpunt ooit herroepen door Jezus of Paulus?
mohamed schreef:De apostelen waren afstammelingen van het huis Juda en hoorden van nature niet bij de verloren schapen van het huis Israël en wat dat af doet aan uw bijbelverklaring moet u voor uzelf maar bepalen.
P. Strootman schreef:mohamed schreef:De apostelen waren afstammelingen van het huis Juda en hoorden van nature niet bij de verloren schapen van het huis Israël en wat dat af doet aan uw bijbelverklaring moet u voor uzelf maar bepalen.
Het zegt mij totaal niets, of je moet het uit kunnen leggen. Wel geloof ik,dat het niets afdoet van het onderscheid waarop ik heb gewezen, dat Jezus alleen gezonden werd tot de verloren schapen van het gehele huis Israels. En ik zie met geen mogelijkheid in, dat dit gesplitst moet worden in bepaalde huizen.
Faramir schreef:maboc schreef:Is wel een aardige maatstaf, zeker als je zelf die belijdenis hebt gedaan.
Het is in het christendom de maatstaaf tezamen met de apostolische geloofsbelijdenis. Bij maatstaven maakt het niet uit of je er zelf aan voldoet of niet.
...
...
...
...Aardig is om te weten of Jehova's zichzelf als christen zien? Wellicht dat Krukje (ik begrijp dat hij/zij Jehova is) hier iets over kan zeggen.
Voor christenen maakt het over het algemeen volstrekt niet uit hoe niet-christenen zichzelf zien.
Krukje schreef:Jehovah's Getuigen zijn ook christenen ja.
maboc schreef:Kennelijk is het christen zijn een bijzondere persoonlijke perceptie.
Faramir schreef:maboc schreef:Kennelijk is het christen zijn een bijzondere persoonlijke perceptie.
Nope. Maar dat heb ik al uitgelegd, herhaling lijkt mij overbodig.
Fijne vakantie gehad?
Faramir schreef:maboc schreef:Kennelijk is het christen zijn een bijzondere persoonlijke perceptie.
Fijne vakantie gehad?
P. Strootman schreef:Faramir schreef:maboc schreef:Kennelijk is het christen zijn een bijzondere persoonlijke perceptie.
Fijne vakantie gehad?
Waarom zou Paulus, de apostel der heidenen, ons nooit christenen hebben genoemd? En waarom noemde hij alle gemeenten die hij stichtte gewoon: Heidengemeenten? (Rom.16.4b) De uitdrukking: Gemeente van Jezus Christus,komt ook nergens voor in de bijbel. Jezus heeft dan ook nooit heidengemeenten gesticht!
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten