Denkertje21 schreef:Mag ik je wat vragen haring: is Jezus Christus jouw Zaligmaker?
Nee, ik geloof ook niet dat jezus echt bestaan heeft. Er zijn wel meer reddings figuren geweest zoals jezus.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Denkertje21 schreef:Mag ik je wat vragen haring: is Jezus Christus jouw Zaligmaker?
Denkertje21 schreef:Natuurlijk Gerdien, ik herken dat. Van heel dichtbij zelfs. Maar toch is het zondig: twijfelen aan Gods werk, aan Gods belofte.
Twijfel gerust aan jezelf, maar nooit aan God.
Hoevaak ik me al niet heb afgevraagd, of het wel echt Gods werk was! En toch: tot Wie zullen we anders heen gaan?
haring schreef:Denkertje21 schreef:Mag ik je wat vragen haring: is Jezus Christus jouw Zaligmaker?
Nee, ik geloof ook niet dat jezus echt bestaan heeft. Er zijn wel meer reddings figuren geweest zoals jezus.
haring schreef: Nadenken en kritiek leveren op religie (christendom) is een zonde?? Van dit soort uitspraken krijg ik altijd rillingen.
Denkertje schreef:Waar je maar kunt hak je op mensen in die iets proberen bloot te geven van hun persoonlijk geloof en vertrouwen in God.
Wat wil je bereiken?
Denkertje21 schreef:Waarom heb je dan toch zo'n drang om hier over mee te praten en anderen aan te vallen die daar wel in geloven?
Je weet dat je mij (en anderen) bewust pijn doet door zo denigrerend te praten over Iemand die alles voor mij en velen is...
Zoals er geen licht is zonder duisternis, geen vreugde zonder verdriet
wijnand schreef: Als wij werkelijk God zouden kennen, dan zouden wij niet in Hem twijfelen. Maar wij kennen Hem niet goed genoeg om zonder twijfel te leven omdat we te weinig tijd besteden met Hem.
Harm-J schreef:wijnand schreef: Als wij werkelijk God zouden kennen, dan zouden wij niet in Hem twijfelen. Maar wij kennen Hem niet goed genoeg om zonder twijfel te leven omdat we te weinig tijd besteden met Hem.
Sorry Wijnand..hier herken ik mij niet in, als jij dit op jou zelf betrekt prima. Maar voor mij stellen: dan zouden "wij" niet in twijfel "wij" kennen hem niet goed genoeg om zonder twijfel te leven omdat we te weinig tijd besteden met Hem blijft niet aan mij plakken. Eerder kan ik mij vinden in Riska haar woorden.
Lees bij tijd en gelegenheid het bijbelboek Job nog eens, Wijnand.
De duisternis kan ook de schaduw blijken en waar schaduw is, daar is licht.
Riska schreef:De vraag die je stelde aan Haring of Christus Zijn Zaligmaker is, heb ik ervaren als zeer vrijpostig. Dat is net als je in een trein af en toe van die mensen tegenkomt die zo nodig moeten evangeliseren en jou dat vragen. Mijn antwoord - als ik weet, ervaar, dat het een "zendeling" is - is steevast dat het hem/haar niet aangaat.
Wijnand schreef:Dusiternis is de afwezigheid van licht, dus er is juist wel licht als er geen duisternis is. God is licht en in Hem is dus geen spoort van duisternis.
Wijnand schreef:Maar wij kennen Hem niet goed genoeg om zonder twijfel te leven omdat we te weinig tijd besteden met Hem.
Gerdien B. schreef:De duisternis kan ook de schaduw blijken en waar schaduw is, daar is licht.
Wat we denken is niet altijd wat het werkelijk is. Soms lijkt God enorm ver weg, maar heeft Hij ons door moeilijke tijden gedragen.
Maar soms is de duisternis waarin je verkeert zo diep, dat het licht er niet lijkt te zijn. Dan is het geen schaduw meer, maar echte duisternis.
DesertRose schreef:ik denk, ik ken, ik voel.
zullen we zeggen, voor elk mens anders??
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten