Hoe zien de christelijke mensen hun God?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 12 sep 2008 13:04

Maar dat wist Danny natuurlijk allang!

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 12 sep 2008 16:19

Cicero schreef:Wat ik niet bedoel is dat er in de Bijbel een soort evolutie is waar te nemen van een primitief Godsbeeld naar een verhevener Godsbeeld. Ik bedoel dat er in de Bijbel verschillende lijnen lopen, verschillende Godsbeelden zijn etc, hoewel ik wel denk dat in de loop van de tijd het Godsbeeld zich a.h.w. 'verwijd', in een hogere begrijpelijkheid geplaatst werd/wordt. Het punt waar het om gaat is dat Godskennis altijd slechts analoog-adequaat is.

Hoe moet je dat interpreteren? Dat ze beiden correct zijn maar vanuit verschillende perspectieven? Ik vindt het moeilijk beiden te combineren tot een gebalanceerde visie.

analoog adequaat is een mooie woordkeuze overigens.

Carl
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Hoe zien de christelijke mensen hun God?

Berichtdoor Carl » 13 sep 2008 19:36

DannydeK schreef:Beste mensen,

Ik ben bezig met een artikel over God. En dan voornamelijk over de god van de christenen. Ik ben reuze benieuwd hoe het beeld nu eigenlijk is. Want ik heb veel onderzoek gedaan naar de bijbel, heb vrij veel gelezen, en wat mij opvalt is sowieso het verschil in karakter van het oude en het nieuwe testament.

Ook komt de god in de bijbel over als een mens, en niet als (zoals veel christenen dat tegenwoordig zien) een liefdesbron.

Ik ben benieuwd wat jullie beeld is van God. Zien jullie 'hem' als een persoon? Als een oerkracht of iets anders? En sowieso ben ik benieuwd waarom jullie dit dan vinden. Want in de bijbel wordt deze god eigenlijk alleen maar afgebeeld als een soort mens wat machtiger is dan wijzelf..

En het oude testament staat bovendien vol met schokkende verhalen waarin deze god eigenlijk helemaal niet liefdevol is, integendeel, hij is eerder wraaklustig en boos.

Goede vraagstelling.
De meest interessante bijbelpassage over deze vraag vind ik in Jesaja 45:5
Ik ben de HERE en er is geen ander; buiten Mij is er geen God. Ik gordde u, hoewel gij Mij niet kendet, 6 opdat men het wete waar de zon opgaat en waar zij ondergaat, dat er buiten Mij niemand is; Ik ben de HERE, en er is geen ander, 7 die het licht formeer en de duisternis schep, die het heil bewerk en het onheil schep; Ik, de HERE, doe dit alles. 8 Druppelt, hemelen, van boven en laten de wolken gerechtigheid doen neerstromen; de aarde opene zich, opdat het heil ontluike en zij daarbij gerechtigheid doe uitspruiten; Ik, de HERE, heb dit geschapen.
Een prachtige, mondsnoerende manier om lieden de mond te snoeren die zeggen dat God de zonde haat, dít wél wil en dát weer niet.....

God is het Leven in al zijn (soms verschrikkelijke) vormen.

je broer
Carl
1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

PeterE
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor PeterE » 14 sep 2008 20:14

God heeft weliswaar een voorkeursbehandeling voor Israel maar dat betekend niet dat andere volken achtergesteld werden in het OT.
Am 9,7 Zijn jullie voor mij soms meer dan de Nubiërs, Israël? – spreekt de HEER. Ik heb jullie uit Egypte weggeleid, maar ook de Filistijnen uit Kreta en de Arameeërs uit Kir.

In feite speelt Israel een voorbeeld rol voor deze volken. Naast zegen bij gehoorzaamheid betekend dat ook zware straf bij ongehoorzaamheid. Dat geldt ook voor die andere volken. Als die Israel aanvallen, vallen ze in feite Godzelf aan. Daarom worden ze zo zwaar door God gestraft.
En die volken wisten dondersgoed wie God was en dat Israel bij hem hoorde. Zie de reactie van de inwoners van Jericho zoals verwoord door Rachab of de reacties van de filistijnen.

1 sam. 4: 6 De Filistijnen hoorden het lawaai en vroegen: ‘Wat klinkt daar voor gejuich uit het kamp van de Hebreeën?’ Toen ze vernamen dat de ark van de HEER in het legerkamp was aangekomen, 7 werden ze bang en zeiden: ‘Hun God is naar het legerkamp gekomen. Het ziet er slecht voor ons uit, want zoiets is nooit eerder gebeurd. 8 Het ziet er slecht voor ons uit! Wie redt ons uit de greep van die machtige God? Het is dezelfde God die in de woestijn de Egyptenaren met allerlei plagen heeft getroffen.

Pauline

Berichtdoor Pauline » 15 sep 2008 16:48

DannydeK schreef:
Rolf schreef:
DannydeK schreef: ... En het oude testament staat bovendien vol met schokkende verhalen waarin deze god eigenlijk helemaal niet liefdevol is, integendeel, hij is eerder wraaklustig en boos.
God is een God van liefde. Hij wil graag mensen raad geven, hen steunen en helpen.
Maar Hij vraagt geloof, en liefde tot Hem. Zonder dat is het onmogelijk.
Dat geloof wil Hij ook geven.
In het O.T. staan veel gruwelijke dingen. Al die gruwelijke dingen hebben
als achtergrond niet luisteren naar de Schepper. Telkens is daarbij
te zien dat degenen die God liefhebben gered worden. Soms mensen
die eerst grote zonden gedaan hebben, denk aan Rachab.

Wie Hem oprecht zoekt, die wil Hij helpen.
Hij heeft alles in Zijn hand.
Hij kan ook het oog richten op het goede.

Wat vind jij van het feit dat je eeuwig moet lijden in de hel als je simpelweg kiest om niet te geloven? Hoe goed je dan ook mag leven, nog kom je in de hel en zal je dus eeuwig pijn moeten lijden..

Welk vreselijk wezen laat zoiets gebeuren?

Inderdaad. Dat is vreselijk.
Het is ook niet waar.
Als er in de hemel wordt gesproken over eeuwig leven, gaat dat altijd over degene die Jezus volgen.
En die gaan niet naar de hel.

De hel is maar tijdelijk. maar wel vreselijk.
Ik zal het je even aantonen.
niet perse alleen voor jou, maar voor iedereen hier die denkt dat de hel ook eeuwig is.
NOT.
openbaring 20: 14: toen werden de dood en het dodenrtijk in de buurpoel gegooid. |Dit is de 2e dood: de vuurpoel. Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.

Dan openbaring 21:1:
ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij, en de zee is er niet meer.

Openbaring 21: 4 Hij zal alle tranen uit hun ogen wissen. Er zal geen dood meer zijn, geen rouw geen jammerklacht, geen pijn, want wat er eerst was is voorbij.

Dan ook in vers 8 kan je lezen over de 2e dood: ...maar voor hen die laf en trouweloos zijn geweest, die zich hebben ingelaten met gruwelijke dingen, met moord, ontucht, toverij, of afgodendienst, voor allen die de leugen hebben gediend: hun deel is de vuurpoel met brandend zwavel, dat is de 2e dood.
Dan wordt er gesproken over nieuw jeruzalem.
mooie stad, maar er wordt gezegd in vers 27:
Maar alles wat verwerpelijk is en iedereen die zich met gruwelijke dingen en leugens inlaat, komt de stad niet binnen, alleen zij die in het boek van het leven staan, het boek van het lam.
En in hfst 22: 14:
gelukkig zijn zij die hun kleren wassen: zij kunnen over de levensboom beschikken (dat is Jezus!!) en zullen de stad door de poorten binnengaan.
(zie je dat?? er zullen dan dus nog mensen gered worden omdat ze toch voor Jezus zullen kiezen!!)
vers 15: buiten is de plaats voor de honden die zich bezig houden met toverij en ontucht, met moort en afgodendienst. voor idereen die de leugen koestert en er naar handelt.

Goed, dus je hebt de christenen in de stad, en alle anderen daarbuiten. totdat ze dus hun kleren wassen en jezus alsnog aannemen, dan kunnen ze de stad ook binnen.

Wat is nou die vuurpoel??
die is eeuwig ja: maar wel voor de volgende:
. Op 19,20
Het beest werd gevangengenomen, samen met de valse profeet die in zijn bijzijn tekenen had verricht, waardoor hij iedereen had misleid die het merkteken van het beest droeg en zijn beeld aanbad. Levend werden ze in de vuurpoel met brandende zwavel gegooid.

Op 20,10
En de duivel, die hen misleidde, wordt in de poel van vuur en zwavel gegooid, bij het beest en de valse profeet. Daar zullen ze dag en nacht worden gepijnigd, tot in eeuwigheid.

2. Op 20,14
Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel.

Dus het beest, de valse profeet, de dood en het dodenrijk.
en volgens dit worden ze eeuwig gepijnigd:
Op 20,10
En de duivel, die hen misleidde, wordt in de poel van vuur en zwavel gegooid, bij het beest en de valse profeet. Daar zullen ze dag en nacht worden gepijnigd, tot in eeuwigheid.

Maar daar worden niet de ongelovigen genoemd. die kunnen volgens hfst 22:14 nog voor Jezus kiezen en wel de stad binnengaan.

Dus...God is wel degelijk heel liefdevol.
de mens hoeft alleen maar voor Jezus te kiezen.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 16 sep 2008 08:20

Pauline schreef:Maar daar worden niet de ongelovigen genoemd. die kunnen volgens hfst 22:14 nog voor Jezus kiezen en wel de stad binnengaan.

Dus...God is wel degelijk heel liefdevol.
de mens hoeft alleen maar voor Jezus te kiezen.

De hel en de dood zijn straks niet meer, maar de hel en de dood (inclusief de mensen die nu in de hel zijn) worden geworpen in de poel des vuurs, dat is de 2e dood. Dus de mensen die niet in de hemel komen, zullen voor eeuwig van God gescheiden zijn! De hel is dus wel eeuwig, want ook de poel des buurs waarover gesproken wordt, is de hel.

Als Jezus terugkomt, is het te laat om nog tot bekering te komen. Dan is er het oordeel. Gods kinderen gaan ten hemel in en erven koninkrijken, en de mensen die God afwezen, gaan voor eeuwig verloren.

Als de mens voor Jezus kiest, is het ALTIJD God, Die de kracht hiervoor in de mens gelegd heeft! Zoals jij het zegt is het geheel afhankelijk van de mens of hij in de hemel komt, maar de Bijbel spreekt daar anders over...
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Pauline

Berichtdoor Pauline » 16 sep 2008 16:20

nu heb je echt het hele punt gemist wat ik net aankaarte daarzo.

openbaring 22:14 zegt toch heel duidelijk: gelukkig zijn zij die hun kleren wassen: zij kunnen over de levensboom beschikken (dat is Jezus!!) en zullen de stad door de poorten binnengaan.

en dat gaat echt over mensen die in de vuurpoel zijn gegooid.
lees die andere teksten er maar naast.

leg jij anders dat vers maar eerst eens uit aan mij, hoe ik het volgens jou dan zou moeten zien.
en wel de context lezen he. niet zomaar zeggen dat dat gaat over deze aarde.
want daar gaat het absoluut niet over.

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 16 sep 2008 18:20

Race406 schreef:Als de mens voor Jezus kiest, is het ALTIJD God, Die de kracht hiervoor in de mens gelegd heeft! Zoals jij het zegt is het geheel afhankelijk van de mens of hij in de hemel komt, maar de Bijbel spreekt daar anders over...

Als ik je goed begrijp is de mens een willoze dobber in de rivier van God. En God is verder nog een wezen wat wezens schept expliciet met de bedoeling ze te straffen voor hun fouten.. Fouten die hij dus eigenlijk zelf gemaakt heeft want alleen hij heeft de macht om ze het beter te laten doen....

Ik weet niet hoor.. Maar die God klinkt een beetje eng. En is volledig in tegenstrijd met de liefde en het licht waar Jezus hem van beticht.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 16 sep 2008 18:31

Michael schreef:
Race406 schreef:Als de mens voor Jezus kiest, is het ALTIJD God, Die de kracht hiervoor in de mens gelegd heeft! Zoals jij het zegt is het geheel afhankelijk van de mens of hij in de hemel komt, maar de Bijbel spreekt daar anders over...

Als ik je goed begrijp is de mens een willoze dobber in de rivier van God. En God is verder nog een wezen wat wezens schept expliciet met de bedoeling ze te straffen voor hun fouten.. Fouten die hij dus eigenlijk zelf gemaakt heeft want alleen hij heeft de macht om ze het beter te laten doen....

Ik weet niet hoor.. Maar die God klinkt een beetje eng. En is volledig in tegenstrijd met de liefde en het licht waar Jezus hem van beticht.

Dan begrijp je het niet goed!!!

Onderstaande is nogal een lap maar misschien verduidelijkt het wat.

Samenvatting van Gods souvereiniteit in ons behoud
De 'Vijf punten" van het Calvinisme (TULIP)

Uiteindelijk ligt de beslissing over ons behoud niet in handen van de mens. Zijn keuzes zijn cruciaal, maar ze zijn niet de uiteindelijke beslissende macht om hem tot heerlijkheid te brengen; Gods souvereine genade is dat wel.

1. God verkiest, kiest uit, voor de grondlegging van de wereld wie Hij zal redden en wie Hij voorbijgaat en in ongeloof en zonde en rebellie laat liggen. Hij doet dat on-voorwaardelijk, niet op basis van voorzien geloof dat mensen voortbrengen door een verondersteld vermogen van een eigen keuze (= vrije wil).

Handelingen 13:48 HSV, "Toen nu de heidenen dit hoorden, verblijdden zij zich en prezen het Woord van de Heere, en er geloofden er zovelen als er bestemd waren voor het eeuwige leven."

Romeinen 11:7 SV, "Wat dan? Hetgeen Israel zoekt, dat heeft het niet verkregen; maar de uitverkorenen hebben het verkregen, en de anderen zijn verhard geworden."

Johannes 6:37 HSV, "Alles wat de Vader Mij geeft, zal tot Mij komen; en wie tot Mij komt, zal Ik beslist niet uitwerpen."

Johannes 6:44 HSV, "Niemand kan tot Mij komen, tenzij de Vader Die Mij gezonden heeft, hem trekt; en Ik zal hem opwekken op de laatste dag."

Johannes 6:65 HSV, "En Hij zei: Daarom heb Ik u gezegd dat niemand tot Mij komen kan, tenzij het hem van Mijn Vader gegeven is."

Johannes 17:6 HSV, "Ik heb Uw Naam geopenbaard aan de mensen die U Mij uit de wereld gegeven hebt. Zij waren van U en U hebt hen Mij gegeven; en zij hebben Uw woord bewaard."

2. Verzoening is van toepassing op de uitverkorenen op een unieke, bijzondere manier, hoewel de dood van Christus voldoende is om de zonden van de hele wereld te verzoenen. De dood van Christus heeft effectief het behoud van al Gods mensen tot stand gebracht.

Efeze 5:25 HSV, "Mannen, heb uw eigen vrouw lief, zoals ook Christus de gemeente liefgehad heeft en Zich voor haar heeft overgegeven,"

Hebreeën 10:14 HSV, "Want met één offer heeft Hij tot in eeuwigheid volmaakt hen die geheiligd worden."

Johannes 10:15 HSV, "... Ik geef Mijn leven voor de schapen."

Romeinen 8:32 SV, "Die ook Zijn eigen Zoon niet gespaard heeft, maar heeft Hem voor ons allen overgegeven, hoe zal Hij ons ook met Hem niet alle dingen schenken?"

3. Vanwege de zondeval zijn mensen niet in staat (onbekwaam) tot enig goed, tenzij we opnieuw geboren worden door de Heilige Geest. We zijn hulpeloos en dood in de zonde. We hebben een geestesgesteldheid die zich niet aan God kan onderwerpen zonder dat Hij ons daartoe in staat stelt.

Romeinen 8:7-9 SV, "Daarom dat het bedenken des vleses vijandschap is tegen God; want het onderwerpt zich der wet Gods niet; want het kan ook niet. En die in het vlees zijn, kunnen Gode niet behagen. Doch gijlieden zijt niet in het vlees, maar in den Geest, zo anders de Geest Gods in u woont. Maar zo iemand den Geest van Christus niet heeft, die komt Hem niet toe."

Efeze 2:1,5 HSV, "... u die dood was door de misdaden en de zonden", "... toen wij dood waren door de misdaden ..."

4. Gods roep tot behoud is effectief, en, hierom kan zijn genade uiteindelijk niet verhindert worden door menselijk verzet. Gods wederbarende roeping kan alle menselijk verzet overwinnen.

Handelingen 16:14 HSV, "... En de Heere opende haar hart, zodat zij acht gaf op wat door Paulus gesproken werd."

Johannes 6:65 HSV, "En Hij zei: Daarom heb Ik u gezegd dat niemand tot Mij komen kan, tenzij het hem van Mijn Vader gegeven is."

1 Corintiërs 1:23-24 SV, "Doch wij prediken Christus, den Gekruisigde, den Joden wel een ergernis, en den Grieken een dwaasheid; Maar hun, die geroepen zijn, beiden Joden en Grieken, prediken wij Christus, de kracht Gods, en de wijsheid Gods."

5. Wie God roept en opnieuw geboren doet worden, bewaart Hij ook, zodat ze niet volledig en definitief wegvallen van het geloof en de genade.

Romeinen 8:30 SV, "En die Hij te voren verordineerd heeft, dezen heeft Hij ook geroepen; en die Hij geroepen heeft, dezen heeft Hij ook gerechtvaardigd; en die Hij gerechtvaardigd heeft, dezen heeft Hij ook verheerlijkt."

Johannes 10:27-29 HSV, "Mijn schapen horen Mijn stem en Ik ken ze en zij volgen Mij. En Ik geef hun het eeuwige leven; en zij zullen beslist niet verloren gaan in eeuwigheid en niemand zal ze uit Mijn hand rukken. Mijn Vader, Die hen Mij gegeven heeft, is meer dan allen; en niemand kan hen rukken uit de hand van Mijn Vader."

1 Corintiërs 1:8 SV, "Welke God u ook zal bevestigen tot het einde toe, om onstraffelijk te zijn in den dag van onzen Heere Jezus Christus."

Filippenzen 1:6 HSV, "Ik vertrouw erop dat Hij, Die in u een goed werk begonnen is, dat voltooien zal tot op de dag van Jezus Christus."

1 Thessalonicenzen 5:23-24 HSV, "En moge de God van de vrede Zelf u geheel en al heiligen en mogen uw geest, ziel en lichaam in hun geheel onberispelijk bewaard worden bij de komst van onze Heere Jezus Christus. Hij Die u roept, is getrouw. Hij zal het ook doen."

Conclusie

Romeinen 11:36, SV "Want uit Hem, en door Hem, en tot Hem zijn alle dingen. Hem zij de heerlijkheid in der eeuwigheid. Amen."
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 16 sep 2008 18:45

Zal God dan niet die kracht in iedereen leggen,
gezien God wil dat iedereen zalig wordt? (1tim2:4)

Pauline

Berichtdoor Pauline » 16 sep 2008 19:45

AikonGirl schreef:

sluit me daar helemaal bij aan

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 16 sep 2008 21:57

Pauline schreef:nu heb je echt het hele punt gemist wat ik net aankaarte daarzo.

openbaring 22:14 zegt toch heel duidelijk: gelukkig zijn zij die hun kleren wassen: zij kunnen over de levensboom beschikken (dat is Jezus!!) en zullen de stad door de poorten binnengaan.

en dat gaat echt over mensen die in de vuurpoel zijn gegooid.
lees die andere teksten er maar naast.

leg jij anders dat vers maar eerst eens uit aan mij, hoe ik het volgens jou dan zou moeten zien.
en wel de context lezen he. niet zomaar zeggen dat dat gaat over deze aarde.
want daar gaat het absoluut niet over.

De mensen die in de vuurpoel liggen zullen NIET de stad binnengaan, want je bestemming na je dood is eeuwig. Ik zou ook wel willen dat iedereen vroeg of laat in de hemel komt, maar zo is het nu eenmaal niet. Ik weet niet waar jij op baseert dat de mensen uit de vuurpoel de stad binnen zullen gaan, maar ik kan in de teksten eromheen nergens lezen dat het de mensen zijn uit de vuurpoel. De mensen die jij bedoelt zijn de mensen die hier op aarde God hebben leren kennen als hun Zaligmaker, en Hem lief hebben gekregen.
De kanttekeningen zeggen het volgende erover:
"Hun gewaden wassen betekent dit: Hun zonden belijden, er hun toevlucht mee nemen tot het verzoenend bloed van Jezus. Er staat hier actief wassen, omdat iedereen dit persoonlijk, zelf moet doen." En dat wassen kan men doen doordat God de kracht daartoe geeft. Maar na dit leven volgt het oordeel, en als dat oordeel positief uitpakt ga je naar de hemel, valt dat negatief uit dan ga je niet naar de hemel. (Ik zeg het maar even in eigen simpele woorden, want er is veel meer over te zeggen dan ik nu doe).
De korte verklaring van dit stukje (Openb. 22:14) zegt dit: "Niemand is van zichzelf zondeloos. Maar de Here heeft een reinigingsmiddel gegeven, namelijk Zijn bloed. Met het wassen van de kleren wordt bedoeld een zich gelovig toeëigenen van de verzoeningsarbeid van de Here jezus. Er ligt mede in opgesloten een breken met de zonde, en het doen wat de Here beveelt. Wie zo de Here Jezus als zijn Heiland begeert en gelovig aanneemt, ontvangt de bevoegdheid om te eten van de boom des levens, en mag ingaan door de poorten in de stad, namelijk het heilige, nieuwe Jeruzalem."

In mij ogen duidelijk. Niets wijst op een kleren wassen door mensen die in de vuurpoel (de hel) hebben gelegen.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 16 sep 2008 22:05

Michael schreef:

God schept geen mensen met de bedoeling ze te straffen! Dat zeggen is godslasterlijk in mijn ogen. Hij wil niets liever dan dat allen tot bekering komen! God is geen sadist. Wij mensen willen alles doen wat we zelf willen, het liefst ook nog alles wat God verboden heeft, en dan God de schuld geven als wij door onze eigen stomme schuld verloren gaan!
God WIL niet dat mensen verloren gaan, maar als mensen niet naar Hem luisteren, niet op de knieën gaan en Hem om nieuw leven smeken, dan is het wel eigen schuld. Denk je dat God geen verdriet heeft als er wéér een mens voor eeuwig verloren gaat? Lees de Bijbel eens zou ik zeggen, in plaats van God uit te maken voor eng. Jezus zegt Zelf dat wie in God niet gelooft, geen leven heeft in der eeuwigheid! Wat Gods Eigen Zoon, God Zelf dus zegt, willen wij mensen dat in twijfel trekken???????? :?
Ik snap heel goed dat je er niet bij kunt met je verstand dat de ene wel en de andere niet behouden wordt. Maar leg dat bij God neer, en vertel Hem maar dat je het niet begrijpt, en het ergens ook niet WIL begrijpen. Hij zal het nemen, en je rust geven!

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 16 sep 2008 22:15

AikonGirl schreef:

God WIL wel dat iedereen zalig wordt, maar als men tegen blijft werken, dan moet men vroeg of laat het bezuren om het maar zo te zeggen. De Bijbel is toch duidelijk?
Joh 3,36: Wie in de Zoon gelooft, heeft eeuwig leven; doch wie aan de Zoon ongehoorzaam is, zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem.

Als iedereen in de hemel komt, dan komen we de grootste misdadigers uit de geschiedenis ook tegen dus. Hitler, Napoleon, Stalin, Lenin noem ze maar op...!
En het uitvloeisel hiervan is dat het geen bliksem meer uitmaakt wat je doet, want je komt toch wel in de hemel.... Makkelijk! Hoeven we ook niet meer te luisteren naar Gods oproep om ons te bekeren, hoeven we ook niet meer naar de kerk te gaan, want het komt TOCH wel goed. De mensen die ik niet mag schiet ik voor hun knar, want God vergeeft toch wel, en die mensen zijn tenminste wat eerder bij God in de hemel.
Ik ga een drugslijn beginnen. Ik wordt hiermee lekker rijk, en dat ik daarmee zo intens veel mensen naar de rambam help maakt niet uit. God is mij immers toch wel genadig op het eind?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 17 sep 2008 06:32

Hoho! Blijkbaar had ik je post niet helemaal goed gelezen,
want ik geloof zeker niet dat iedereen in de hemel komt!

Ben het helemaal met je eens hoor.
Alverzoening is (imo) een grote dwaalleer! Laat dat duidelijk zijn.

Je hebt alleen ook mensen die zeggen dat je er zelf helemaal niets aan kan doen.
God zal je bekeren, of niet. Daar moet je maar op wachten.
De mens zelf kan er niets aan doen. Dus doe vooral niets.
Ik dacht dat het daar over ging. Dáár ben ik het niet mee eens.
Dat is namelijk het andere uiterste.

Ik had wat verder terug moeten lezen... ;)

Terug naar “[Religie] - Open forum”