mohamed schreef:Wat is dit nou voor onzin, Jezus is wel God maar niet de vader?
Jezus is er duidelijk over dat Hij niet de Vader is, anders zou Hij wel geweten hebben op welke dag of op welk moment Zijn wederkomst plaats zal vinden (Matt 24:36, Mark 13:32).
mohamed schreef:Nee beste JHM, je kan niet van twee walletjes eten, want God is nou eenmaal God de vader en alles wat hij niet is is een afgod. Dit is nou net wat ik tegen heb op de leer die jij aanhangt, het is zo inconsequent, Jezus is wel god, niet god, wat voor band heb je met hem soms een knipperlicht relatie?
Ik zeg dat Jezus zeker wel God is, dus ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat ik stel dat Jezus niet God zou zijn.
mohamed schreef:Jezus Christus is de levende God, zowel de vader als de zoon, want de vader is de eerste en de zoon de laatste en er staat geschreven:
'Hoor naar Mij, o Jakob! en gij Israël, Mijn geroepene! Ik ben Dezelfde; Ik ben de Eerste, ook ben Ik de Laatste.' (Jes 48,12)
De Vader (Jes 48:12) en de Zoon (Openb 22:13) zijn beide vanaf den beginne en zijn beide God. Het probleem zit hem dat jij denkt dat God één is, maar God is meer dan één.
Gij gelooft, dat God één is? Daaraan doet gij wèl, (maar) dat geloven de boze geesten ook en zij sidderen. - Jakobus 2:19mohamed schreef:Vaak wordt er gezegd dat Jezus comedy speelde als hij tevens de vader was, maar dat geldt dan ook voor de vader, want beide de eerste en de laatste zijn tart eveneens alle natuurwetten. En als de vader beide eerste en laatste kan zijn, waarom dan niet de zoon? Jezus heeft gezegd dat hem alle macht (almacht) is gegeven (Mat 28,18) maar de meeste mensen die beweren hem te volgen zijn het daar niet mee eens. Doch gebeurde dat vaker, want ook Filippus wilde niet geloven dat Christus de vader is.
'Filippus zeide tot Hem: Heere, toon ons de Vader, en het is ons genoeg. Jezus zeide tot hem: Ben Ik zo lange tijd met ulieden, en hebt gij Mij niet gekend, Filippus? Die Mij gezien heeft, die heeft de Vader gezien; en hoe zegt gij: Toon ons de Vader?' (Joh 14,8-9)
Jezus weerspiegelt de Vader, dat is iets anders dan de Vader zijn. Geen mens kan het gezicht van de Vader zien zonder te sterven.
Hij zeide: Gij zult mijn aangezicht niet kunnen zien, want geen mens zal Mij zien en leven. - Exodus 33:20
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.