schelpje3 schreef:Het zit heidenen ook niet altijd mee, daar heb je ook heel vervelende mensen tussen zitten![]()
Die houd je altijd.
Dat is wel zo, maar toch is het niet hetzelfde. In mijn ogen is de 'binding' tussen christenen wel een stukje groter dan die tussen atheisten. Atheisten lezen namelijk niet allemaal hetzelfde boek, voeren niet allemaal dezelfde rituelen uit, hebben niet allemaal dezelfde feestdagen, en met name doen ze niet wat de doen vanuit hun atheisme, in tegenstelling tot die kwiebus met zijn ark die dat wel enkel en alleen doet vanuit zijn christendom.
Ik ben zelf niet van het langs de deuren gaan. Je komt vaak op het verkeerde tijdstip, het "valt niet".
En er is een groep, die vroeger hun voet tussen de deur staken, die het eigenlijk een beetje voor de rest verknoeid heeft.
Dat is inderdaad waar. Dat imago van opdringerigheid raak je maar lastig kwijt. maar het is wel leuk hoor, die lui binnenvragen en tussen de boeddhabeelden ze helemaal klem praten over wetenschappelijke onderwerpen

Jij zit hier uit vrije wil en je blijft hier. Je hebt een christelijke (forum)vriend weet ik. Is allemaal toch niet toevallig Mortlach?
Dat is inderdaad niet toevallig, dat is omdat die christelijke vriend van mij (Optimatus, om man en paard te noemen) mij hier destijds heeft uitgenodigd

We vinden het fijn dat je hier bent. Ik bid vaak voor je en ik denk dat vele anderen hier dat ook voor je zullen doen.
Je voelt je welkom, toch?
Ja hoor, over het algemeen wel.