Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Race406 schreef:Dat mag postmodern heten, maar zo is wel hoe ik het zie. Er zijn nu eenmaal mensen/kerken die de Bijbel met een andere bril op lezen dan dat wij gewoon zijn te doen.
Race406 schreef:Wat telt is dat Christus verkondigd wordt! Of wij het nu eens zijn met de wijze waarop of niet, Hij wordt verkondigd, en DAT is wat telt!
Race406 schreef:Wat telt is dat Christus verkondigd wordt! Of wij het nu eens zijn met de wijze waarop of niet, Hij wordt verkondigd, en DAT is wat telt!
Chaya schreef:Dat klinkt alsof jij de oecemene geheel en al onderschrijft.
Bovendien, wie Christus wil verkondigen, moet Hem eerst wel kennen en zich door Hem geroepen weten.
_Sjors_ schreef:
Hoogmoed? Een vrouw op de preekstoel, dat is pas hoogmoed! En wat wilt u nou bereiken met alweer een ellenlang stuk tekst die net zo goed even middels een linkje kan worden weergegeven? Emotripperij is het (leuren met emoties dus)! En u probeert net zo goed als een ander uw gelijk te halen met een i.m.o. zeer topic vervuilende manier van doen. Het is net of u hier een dienst probeert te leiden, aub stop daarmee, u maakt uzelf belachelijk.
.
MoesTuin schreef:Ik zie hier duidelijk de leiding in van de Heilige Geest.
MoesTuin schreef:De letter maakt dood, maar de Geest Levend...
MoesTuin schreef:De Heilige Geest die tegen gehouden wordt door tradities en hoe het hoort.
de mens die op de troon van de Allerhoogste God gaat zitten en wel eventjes (namens God) gaat vertellen hoe het wel of niet hoort.
Maar inhoudelijk geen reactie heeft op de getuigenis van Race, of in het allerergste geval dit wegwuift, als niet zijnde van God ( O wat hoogmoedig!)
de ene na de andere tekst of voorbeeld wordt erbij gehaald, met welk een doel....het gelijk behalen?
MoesTuin schreef:O mens vergeet toch nooit waar het ten diepste omgaat. Uw / Jouw persoonlijke relatie met Hem.
Boekenlezer schreef:Je werkt bovendien op mijn spotlust met zo'n houding.
Boekenlezer schreef:Nee hoor, het gaat God om zijn eer. Daarom is dat hele heilsplan van Hem uitgedacht. Nogal anthropocentrisch om onze persoonlijke relatie met Hem als hetgene te definiëren waar het ten diepste om gaat.
Boekenlezer schreef:Interessant. Dat is nog eens wat anders dan de elektriciteitsleiding of de waterleiding. Zat die leiding een beetje deugdelijk vast gemonteerd?
Dan kan de Bijbel dus mooi dicht blijven. Ik vermoed dat Paulus toch wat anders bedoeld zal hebben.
Het is een discussieforum, en dan worden er wel eens meningen uitgewisseld. En dan probeer je dat te beargumenteren met teksten. Lijkt mij logisch.
En of een bepaalde ervaring van God is, kun je natuurlijk ook niet zo even zien. We hebben Hem niet in onze broekzak. Waarom is het er jou zo om te doen dat het van God moet zijn? Ik kan net zo goed stellen, dat het op de troon van God gaan zitten is om wel eventjes te gaan vertellen dat het wel van God komt. Ik ben liever nuchter en laat dat maar in het midden. Dat acht ik verantwoorder, dan God te gaan reduceren tot (het verlengstuk van) mijn eigen gedachten. Want in dat laatste geval wordt God gereduceerd tot een fantasie, waarmee ik meen te kunnen doen wat ik wil, een marionetpop waar ik aan kan trekken en die dan doet wat ik in gedachten heb...
God heeft wel zijn Woord gegeven, aan de hand waarvan we dingen kunnen en moeten toetsen. Maar als dat dicht mag blijven, omdat de Geest het allemaal moet doen... Het bijbelse gehalte van je verhaal vind ik bedroevend laag.
En sorry dat ik niet zo tot het goedgelovige soort behoor, en dat ik daarmee je spelletje een beetje verstoor...
Je komt nogal dweperig op mij over. Je lijkt vooral je verhaal kwijt te willen, maar gedachten uitwisselen, daar lijk je niet erg in geïnteresseerd. Poneert iemand wat tegenover jouw verhaal, dan zwijg je al snel. Ik vind dat knap frustrerend, om met zo iemand van doen te hebben. Kun je de confrontatie niet aan? Is je mening slecht onderbouwd, maar wil je daar niet eerlijk over communiceren, en ben je desondanks toch zo hypocriet om die door te drijven?
Je werkt bovendien op mijn spotlust met zo'n houding.
Nee hoor, het gaat God om zijn eer. Daarom is dat hele heilsplan van Hem uitgedacht. Nogal anthropocentrisch om onze persoonlijke relatie met Hem als hetgene te definiëren waar het ten diepste om gaat.
benefietdiner schreef:Waarom val je het werk van de Heiligeest Geest aan?
Ik concludeer dat je MoesTuin totaal niet aangevoeld hebt het geen hij gezegd heeft maar wat je wel doet is de Heilige Geest uitdoven. Je lijkt op witgekalkte graven, die er van buiten wel met mooie bewoordingen iets probeer te zeggen, maar van binnen vol liggen met doodsbeenderen en allerlei onreinheid. Je ziet er van buiten oprecht uit voor de mensen, maar van binnen bent je vol schijnheiligheid en onrecht. Je bouwt graftekens voor de oprechte mede forum-er en versiert de grafstenen van de rechtvaardigen.
Ik concludeer dat je MoesTuin totaal niet aangevoeld hebt het geen hij gezegd heeft maar wat je wel doet is de Heilige Geest uitdoven. ...
Dit macho- en haantjesgedrag van jou en Boekenlezer brengt een dusdanige koudheid met zich mee waarbij Gods Geest wordt uitgeblust._Sjors_ schreef:U probeert ketterij aan het licht te brengen?
Ja, dat is héél vreemd. Want de Geest spreekt niet alleen in lettertjes.Boekenlezer schreef:Ik val dat helemaal niet aan. Ik stel alleen vragen. Alleen, zodra ik dat doe, blijft het plotseling erg stil en heeft men blijkbaar geen antwoord. Is het erg vreemd dat ik me dan niet erg overtuigd voel?
benefietdiner schreef:Geef mij maar een vrouw in het kerkelijk ambt die niet alleen het verbale maar ook de non-verbale emotie kan communiceren.
MoesTuin schreef:Ik zie hier duidelijk de leiding in van de Heilige Geest.
benefietdiner schreef:Ja, dat is héél vreemd. Want de Geest spreekt niet alleen in lettertjes.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten