Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
oekaboeka schreef:Dat geld voor iedereen , om niet zomaar alles van iedereen aan te nemen maar zelf te onderzoeken.
oekaboeka schreef:dat houd dus ook in geloven wat je leest.
oekaboeka schreef:Ik weet niet wat jij met Calvijn hebt , maar voor mij is Calvijn niet gezaghebbend en ben het er zeker niet mee eens hoe Calvijn de bijbel interpreteert , maar wat is je punt ?
oekaboeka schreef:De tekst onderzoek alles maar behoud het goede slaat op dat je alles moet toetsen aan het Woord van God wat in de bijbel staat om te kijken of het zo is als er word verteld , dat is namelijk je referentie kader en als er verder goede dingen worden verteld en de bijbel spreekt het niet tegen mag je het behouden.
oekaboeka schreef:Staat nergens in de bijbel.
oekaboeka schreef:Verder spreekt de bijbel over de opname dat de een aan het werk is in het veld en de ander op zijn bed ligt ( kun je natuurlijk denken aan ploegen , maar dat vind ik vergezocht , vooral voor die tijd ) en de een word opgenomen en de ander niet. Dat kan alleen als de aarde rond is.
oekaboeka schreef:Klopt , uiteindelijk is alles wat we denken interpretatie , maar gelukkig kunnen we de meeste zaken goed interpreteren met kennis logica en geheugen .
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 16 gasten