Een nieuwsbericht over een wetswijziging in Frankrijk

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

boer
Majoor
Majoor

Re: Een nieuwsbericht over een wetswijziging in Frankrijk

Berichtdoor boer » 29 mei 2013 09:31

JeeWee schreef:Vandaag (woensdag) geven Vincent Autin (40) en Bruno Boileau (30) elkaar als eerste homokoppel in Frankrijk het ja-woord.
Dat pikt kennelijk niet iedereen. Want ja, er zijn nog steeds mensen die denken te moet ingrijpen in andermans leven en keuze. Daarom zijn er om de ceremonie te beschermen zo'n 100 agenten op en rond de bruiloft aanwezig. Om de veiligheid te garanderen houdt de politie 80 man mobiele eenheid achter de hand.
Heerlijk, die tolerante hetero's :-({|=

Ze zien er dan ook wel als misdadigers uit:

Afbeelding

Totaal onzinnig argument natuurlijk.
De vader van Ruben en Julian zag er ook niet uit als een misdadiger, integendeel.
Jij moet eens in je oren knopen dat niet iemands vermeende ''goedheid'' , maar gehoorzaamheid aan Hem de maatstaf is .
Daarmee veroordeel ik niemand en wil ik ook niet heersen over een homo die trouwt, want dat is mijn ''wereld'' niet.
Een christen hoort geen ambassadeur te zijn van die wereld en er deel van te zijn.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 29 mei 2013 10:34

Sjaak84 schreef:Stel je voor dat we in de wet zouden opnemen dat het huwelijk alleen is voor mensen met een blanke huidskleur, dan staat heel Nederland op zijn achterste benen. En terecht!
Of het huwelijk voor alleen maar 2 mensen, dat is toch ook zoooo 20e eeuw? Zie http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... e_1_722756
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 29 mei 2013 12:15

elbert schreef:Of het huwelijk voor alleen maar 2 mensen, dat is toch ook zoooo 20e eeuw? Zie http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... e_1_722756

Met al dit soort verwikkelingen komt steeds meer de mens centraal te staan, ipv Christus.
Wij doen wat wij het beste vinden, wat ons het beste past en wat het best is in onze ogen,
De voorzegde wetteloosheid in het laatste der dagen staat voor de deur.
Met de antichrist word dan ook het TYPE mens bedoeld, die zich op de troon zetelt en ZELF besluit wat het beste voor hem is.

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 29 mei 2013 13:05

boer schreef:Totaal onzinnig argument natuurlijk.
De vader van Ruben en Julian zag er ook niet uit als een misdadiger, integendeel.

Jij wilt het homohuwelijk vergelijken met het plegen van moord/doodslag?

Jij moet eens in je oren knopen dat niet iemands vermeende ''goedheid'' , maar gehoorzaamheid aan Hem de maatstaf is. Daarmee veroordeel ik niemand en wil ik ook niet heersen over een homo die trouwt, want dat is mijn ''wereld'' niet. Een christen hoort geen ambassadeur te zijn van die wereld en er deel van te zijn.

Je vergeet alleen dat heel veel mensen in het westen niet meer in een god of religie geloven. Heel veel mensen gebruiken andere maatstaven dan de bijbel.
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 29 mei 2013 13:16

Geheel mee eens, maar het probleem is dat Jeewee zich niet tot die mensen rekent.
En een foto van 2 ''onschuldige mannetjes'' die met elkaar trouwen laat zien om bepaalde zaken tot goed/fout categorie te kunnen indelen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 29 mei 2013 13:17

Mortlach schreef:
Prima, dan ga je als christen toch lekker geen homohuwelijk aan. Maar waarom het dan voor anderen verpesten? Sommige christenen vinden het blijkbaar nodig de straat op te gaan om hun ideeën anderen -niet gelovigen- dwingend op te leggen (door middel van wetgeving). Die niet-gelovigen zouden de straat eens op moeten gaan om tegen het christendom te demonstreren. De christenen zouden weer keihard 'Boehoehoe, we worden onderdrukt" roepen.

Hoezo meten met 2 maten?

Er zijn wel meer moderne zaken waarover je niets in Gods woord zult aantreffen...

Voor anderen verpesten? Dat slaat nergens op.
Sommige niet-gelovigen gaan anders ook de straat op om hun ideëen de christenen dwingend op te leggen. Beiden vind ik laakbaar in een democratie.

En ik meet niet met 2 maten, want als ik samen met mijn man geen kinderen had kunnen krijgen op een natuurlijke manier, hadden wij never nooit voor de techniek, of donor gekozen om toch dat eigen kindje te krijgen.

Ik weet dat er heel veel zaken niet in de Bijbel staan, dus is de zin: ik lees nergens in de Bijbel dat...
die vaak op een forum wordt gebruikt om de ander in een hoek te drijven, vaak niet gepast.

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 29 mei 2013 13:46

elbert schreef:Of het huwelijk voor alleen maar 2 mensen, dat is toch ook zoooo 20e eeuw? Zie http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... e_1_722756

Hellend vlak redenering, als het homohuwelijk word geïntroduceerd betekend dat niet dat het leid tot huwelijken met meerdere mensen.

Christopher Hitchens

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 29 mei 2013 14:07

Schelpje3 schreef: " hadden wij never nooit voor de techniek, of donor gekozen om toch dat eigen kindje te krijgen"

"Never nooit" = dubbel negatief = positief, dus je had er wel voor gekozen? :wink:

Maar alle gekheid op een stokje. Als het op natuurlijke wijze niet was gelukt, wat is er mis met IVF/donor? Jij kunt dat niet zo interpreteren als een door God gegeven techniek om mensen die graag een kind willen maar dat niet op natuurlijke wijze kunnen verwekken toch hun kinderwens in vervulling te laten gaan?

Ik neem aan dat jullie dan ook geen medicijnen slikken als jullie ziek zijn. God wil immers dat je ziek bent dus dan moet je ook maar uitzieken tot het vanzelf overgaat.
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 29 mei 2013 14:14

FrankB schreef:Schelpje3 schreef: " hadden wij never nooit voor de techniek, of donor gekozen om toch dat eigen kindje te krijgen"

"Never nooit" = dubbel negatief = positief, dus je had er wel voor gekozen? :wink:

Maar alle gekheid op een stokje. Als het op natuurlijke wijze niet was gelukt, wat is er mis met IVF/donor? Jij kunt dat niet zo interpreteren als een door God gegeven techniek om mensen die graag een kind willen maar dat niet op natuurlijke wijze kunnen verwekken toch hun kinderwens in vervulling te laten gaan?

Ik neem aan dat jullie dan ook geen medicijnen slikken als jullie ziek zijn. God wil immers dat je ziek bent dus dan moet je ook maar uitzieken tot het vanzelf overgaat.

Never nooit is in dit geval, tweemaal NEE. :wink:
Voor mij is die techniek een brug te ver. Wij hadden ooit ook te maken met een prenataal vruchtwateronderzoek, wat we hebben geweigerd.
God schenkt leven, op Zijn tijd en wijze en als wij geen kind hadden gekregen, was dat in Zijn wijze raad besloten. Daar kunnen mensen niet aan rommelen.
Maar respect voor mensen die het wel doen hoor! Dit is een persoonlijke principiële keuze.

Die medicijnen is een heel flauw probeersel. Wie gezond is heeft de Medicijnmeester niet van node, staat in de Bijbel.
De ziekte is een gevolg van de zondeval en we mogen de middellijke weg bewandelen om te herstellen.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 29 mei 2013 14:32

schelpje3 schreef: Wie gezond is heeft de Medicijnmeester niet van node, staat in de Bijbel.

Context !!
Zo grappig om te zien dat daar waar vergeestelijking bedoeld is, het niet toegepast wordt, en andersom.

Kvinna
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kvinna » 29 mei 2013 15:26

Ik denk dat je pas weet wat je gaat doen (IVF, Icsi etc) als je er mee te maken krijgt. Ik weet niet hoe het voelt om geen kinderen te kunnen krijgen, maar ik merk bij veel mensen die daar wel mee te maken hebben dat ze een heel sterke drive hebben om toch een eigen kindje te krijgen.
Ik denk dat je daarom niet te snel moet zeggen dat jij iets beslist niet gedaan zou hebben als je niet voor de keus gestaan hebt.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 29 mei 2013 15:31

Kvinna schreef:Ik denk dat je pas weet wat je gaat doen (IVF, Icsi etc) als je er mee te maken krijgt. Ik weet niet hoe het voelt om geen kinderen te kunnen krijgen, maar ik merk bij veel mensen die daar wel mee te maken hebben dat ze een heel sterke drive hebben om toch een eigen kindje te krijgen.
Ik denk dat je daarom niet te snel moet zeggen dat jij iets beslist niet gedaan zou hebben als je niet voor de keus gestaan hebt.

Wij hebben daar voor gestaan!
Dus ik zeg het niet te snel.
Uiteindelijk mochten we toch een kindje krijgen, meerdere zelfs.

Kvinna
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kvinna » 29 mei 2013 15:35

Dat was tot hier niet duidelijk.

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 29 mei 2013 15:59

schelpje3 schreef:De ziekte is een gevolg van de zondeval en we mogen de middellijke weg bewandelen om te herstellen.

Ziektes zijn het gevolg van, bacteriën, virussen, schimmels, gisten en soms je eigen immuunsysteem.

Christopher Hitchens

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 29 mei 2013 18:58

Kvinna schreef:Dat was tot hier niet duidelijk.

Nee, dat kan, maar jij trekt wel vaker conclusies.

Terug naar “[Religie] - Open forum”