Wilsophie schreef:Ik begrijp dat ook niet, als Hij 100 % God was of is, dan was of is Hij ook de Vader.
Precies, jij snapt het.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Wilsophie schreef:Ik begrijp dat ook niet, als Hij 100 % God was of is, dan was of is Hij ook de Vader.
Wilsophie schreef:En die korte tijd was 33 jaar.
quote="Wilsophie"
Ik begrijp dat ook niet, als Hij 100 % God was of is, dan was of is Hij ook de Vader.
Dus dat moet Schaap maar uitleggen want zij beweert dat, ik niet heb dus ook geen reden om te snauwen.
="Schaapje"Wedergeboorte ontvangt de mens door genade van God op basis van geloof in wat Jezus heeft gedaan, n.l. de straf heeft Hij gedragen voor onze zonden, wedergeboorte is het ontvangen van de Heilige Geest van God.
De zonden van het volk in het OT moest ook op een onschuldig dier gelegd worden en plaatsvervangend gedood, ..... ik snap jou denkwijze niet.
Omdat de zonden van de wereld op Jezus werden gelegd tijdens Zijn sterven, betekent dat niet dat Hij zelf gezondigd had.
Hij is het onschuldig Lam dat voor de zonden geslacht is (Openbaring 5)
En de Here Jezus was Mens met een geest, de Vader was in Hem door de Heilige Geest
werd Hij geleid en deed Hij alle wonderen en niets deed Hij uit zichzelf.
Bij Zijn sterven riep Hij: in uw handen beveel Ik mijn geest.
Bovendien als Hij ook 100 % God was, wat doe je dan met het gegeven dat God Geest is en niet kan sterven?
En het Lam, dat geslacht is, is waardig te ontvangen de macht en de rijkdom,en de wijsheid en de sterkte en de eer en de heerlijkheid en de lof.
Het schaap heeft al genoeg uitgelegd, maar er zijn er een paar die de boel blijven verdraaien, en niet willen begrijpen, omdat er van andere gedachten, geen afstand genomen wordt.
Een poging dan nog, Jezus geboren uit Maria ...verwekt door God de Vader...
dan is het toch logisch dat Hij de mensheid van Maria in zich had en de Godheid van de Vader die Hem verwekt heeft.
Jezus is de enig geboren Zoon van God! En Hij was dat vanaf Zijn geboorte en werd dat niet later in Zijn aardse Leven zoals sommige suggeren.
quote="Wilsophie"
Ik krijg toch op 2 vragen nooit antwoord.
1>> Waarom verbood Hij het de discipelen te vertellen dat Hij de Zoon van God was.
2>> Waar zegt de Heer Zelf tijdens Zijn rondwandeling op aarde: "Ik ben de Zoon van God".
Wilsophie schreef:Ik krijg toch op 2 vragen nooit antwoord.
1>> Waarom verbood Hij het de discipelen te vertellen dat Hij de Zoon van God was.
Wilsophie schreef:2>> Waar zegt de Heer Zelf tijdens Zijn rondwandeling op aarde: "Ik ben de Zoon van God".
Joh 5
17 Maar Jezus zei: ‘Mijn Vader werkt aan één stuk door, en daarom doe ik dat ook.’ 18 Vanaf dat moment probeerden de Joden hem te doden, omdat hij niet alleen de sabbat ondermijnde, maar bovendien God zijn eigen Vader noemde, en zichzelf zo aan God gelijkstelde.
Joh 10,36
Zegt gij tot Mij, Die de Vader geheiligd en in de wereld gezonden heeft: Gij lastert God; omdat Ik gezegd heb: Ik ben Gods Zoon?
Jezus heeft het vele malen gezegd, namelijk elke keer wanneer hij God zijn eigen vader noemde, want hij sprak in gelijkenissen (Mar 4,2) en dat moet je nooit letterlijk interpreteren aangezien een gelijkenis een beeld is wat een andere betekenis heeft.
Eigenlijk is 'tijdens zijn rondwandeling op aarde' een ietwat ongelukkige uitdrukking, gezien God immers alomtegenwoordig is en derhalve altijd op aarde rondwandelt. Wat je hoort te zeggen is 'toen het woord vlees was'.
="vraag Wilsophie">> Waarom verbood Hij het de discipelen te vertellen dat Hij de Zoon van God was.
="antwoord Schaapje en Cathy?" ]Ik denk dat Jezus het nog niet bekent wilde maken, omdat Hij geen grote toeloop wilde van mensen, Hij liet zich leiden door God hierin.
="Schaapje"Verder hou ik het voor gezien,
quote="Wilsophie"="Schaapje"Verder hou ik het voor gezien,
Graag!
Wilsophie schreef: Waarom verbood Hij het de discipelen te vertellen dat Hij de Zoon van God was.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten